Paras kotimainen tv-sarja kautta aikojen?
Seitsemän on tullut areenaan, oi onnea! Talonyhtiöön tulee kimppalottoon täysosuma. Mainiot hahmot, tarina pitää otteessaan ekasta vikaan jaksoon. Katsoin tätä 2000-luvun alussa kun tuli telkkarista.
Kommentit (72)
Studio Julmahuvi, Pasila, Kohtuuttomuuksia, MS Romantic, Muumilaakson tarinoita
Mustat Lesket eka kausi oli hyvä ja odotin innolla tokaa kautta joka jäikin sitten viimeiseksi, enkä ihmettele.
Puhtaat valkeat lakanat. Klikkaa mua. Karjalan kunnailla, ihanat vehreät maisemat. Kylmäverisesti sinun. Raid. Taivaan tulet. Kotikatu. Murha ei vanhene koskaa, ja siinä se karmaiseva alkumusiikki ja Åke Lindman oli tosi hyvä.
Ruusun aika
Metsolat
PVL
Tahdon asia
eipä muita enää jaksaisi katsoa jos uusintana tulisivat
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat valkeat lakanat. Klikkaa mua. Karjalan kunnailla, ihanat vehreät maisemat. Kylmäverisesti sinun. Raid. Taivaan tulet. Kotikatu. Murha ei vanhene koskaa, ja siinä se karmaiseva alkumusiikki ja Åke Lindman oli tosi hyvä.
Ei vanhene koskaan oli kyllä aikanaan hyvin tehty, kestää aikaa vieläkin. Alkutunnari, lasten piirileikki, on kyl ihan kauhua. Jaksot löytyy yle areenasta. Suomalaista rikoshistoriaa.
Syke oli paras kun tuli Yleltä. Taisin itkeä joka jakson aikana. Vieläkin hyvä, muttei enää aivan yhtä mahtava.
Muita hyviä: Metsolat, Ruusun aika, Kotikatu, Mummo ja vähän häpeillen myönnän että olen koukussa Salkkareihin.
Kaipaan sitä aikaa lapsuudesta kun varta vasten istuttiin perheen kanssa olohuoneeseen katsomaan jotain sarjaa. Minuuttia ennen ohjelman alkua istuttiin sohvalle ja oikein keskityttiin siihen katsomiseen. Harvoin mitään nauhotettiin. Koulussa välitunnilla keskusteltiin edellisillan sarjan tapahtumista. Hyviä aikoja!
Katsoin 2000-luvulla sarjaa Irtiottoja, joka oli tavallaan vähän ärsyttävä, mutta siinä oli ihan kiinnostavia tarinalinjoja ja se oli hyvin tehty.
Vuosituhannen vaihteessa tuli komediasarja Muodollisesti pätevä, jonka useimmat jaksot olivat tosi hyviä.
Teininä katsoin Puhtaita valkeita lakanoita, Ruusun aikaa sekä draamasarjaa Onnea vai menestystä. Tykkäsin niistä tosi paljon, ja varsinkin Pvl on minulle tosi nostalginen, siis ne henkilöhahmot, se talo ja muu miljöö sekä alkutunnus.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mummo oli hyvä! Kyllä isä osaata katseltiin myöhemmin.
En muista milloin, mutta on jo aikaa tuli sarja Solveigin laulu, oli hyvä ja koskettava. Olikohan siinä Liisamaija Laaksonen pääosassa.
Samoin Elämänmeno oli hyvä, muistaakseni Ritva Oksanen pääosassa.
Tämäntyyppisiä enää ei paljon tehdä.
On niin paljon hyviä suomalaisia sarjoja, mm.
Käenpesä
Kotikatu
Hynttyyt yhteen
Rivitaloelämää
Elämän suola
Samaa sukua, eri maata
Puhtaat valkeat lakanat
Sydän toivoa täynnä
Kovaa maata
Metsolat
Ihmeidentekijät (ja jatkosarja Parhaat vuodet)
Viiskulmasta itään
Ruusun aika
Karjalan kunnailla
Kumman kaan katson aina kun tulee telkkarista. Olen nähnyt kaikki jaksot varmaan 10 kertaa.
Kotikatu siihen johonkin 2005 asti?
Kovaa Maata
Metsolat
Sorjonen
Salatut Elämät johonkin 2004 asti?
Ai niin ja sitten:
Tarkkis ja Kaatis -sarjat
Kultainen salama
Kuusikko ja kuoleman varjot
Kylmäverisesti sinun
Sydän toivoa täynnä
Tuliportaat