Mies innostunut talven aikana kuntoilusta ja alkanut nyt vinoilemaan kun itse en siitä välitä
On niin ylemmyydentuntoinen kun tuosta ovesta lähtee pyörälenkeilleen tms ja ”pitäisi kyllä sinunkin”. Tai kun taannoin pyysin avuksi nostamaan yhtä painavaa juttua niin kuulemma jaksaisin yksin nostaa jos menisin salille harjoittelemaan lihaskuntoa. Olen usein eri tavoin sanonut ettei kiinnosta, mulle riittää rauhalliset kävelylenkit meidän seniorikoiran kanssa mutta ei tunnu menevän jakeluun. Raivostuttavaa.
Kommentit (18)
No onhan liikunta hyväksi terveydelle. Ei tarvitse edes paljoa liikkua, kunhan vähän pitäisi kuntoa yllä. Siihen ei välttämättä valitettavasti pelkät koirankäyttölenkit riitä...
En minäkään ole mikään himoliikkuja, mutta fakta nyt vaan kehonhuollon suhteen on, että "if you don't use it, you lose it".
Mies haluaa, että näytät timmimmältä. Onko hänen oma kroppansa ehkä muuttunut parempaan suuntaan ja siitä innostuneena toivoo muutosta myös sinulle?
Niin minunkin mies alotti kuntokuurin. Sali, kuntosali, uiminen. 30kg myöhemmin menin vaihtoon, kun kaunis sporttimisu sulatti sydämen.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää käytöstä tietysti tuollainen huomauttelusta, mutta olisiko takana huoli terveydestäsi? Koiran kanssa hiippailu ei missään nimessä ole riittävä määrä liikuntaa terveyden kannalta.
Toki jos teet (monipuolisen) fyysistä työtä ja elät muuten aktiivisesti, niin liikunta ei ole aivan välttämätöntä.
Tai jos mies haluaisi teille yhteisen harraruksen?
Joo, ei varmaan ole riittävästi mutta minulla ei ole halua eikä mielenkiintoa enempää harrastaa. Olen niitä joilla 80-luvun koululiikunta tappoi kaiken mielenkiinnon siihen suuntaan eikä se vielä osoita merkkejä heräämisestä. Intohimonkohteet ovat muualla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
Ei hätää. Kyllä se sika lähtee kohta jonkun timmin pimun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa, että näytät timmimmältä. Onko hänen oma kroppansa ehkä muuttunut parempaan suuntaan ja siitä innostuneena toivoo muutosta myös sinulle?
On muuttunut kyllä. Oli alussa n. 30kg ylipainoinen, vielä on vajaa parikymmentä ylikiloa jäljellä. Itse olen normaalipainoinen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää käytöstä tietysti tuollainen huomauttelusta, mutta olisiko takana huoli terveydestäsi? Koiran kanssa hiippailu ei missään nimessä ole riittävä määrä liikuntaa terveyden kannalta.
Toki jos teet (monipuolisen) fyysistä työtä ja elät muuten aktiivisesti, niin liikunta ei ole aivan välttämätöntä.
Joo, ei varmaan ole riittävästi mutta minulla ei ole halua eikä mielenkiintoa enempää harrastaa. Olen niitä joilla 80-luvun koululiikunta tappoi kaiken mielenkiinnon siihen suuntaan eikä se vielä osoita merkkejä heräämisestä. Intohimonkohteet ovat muualla. Ap
Ei kaikki liikuntaaharrastavat rakasta liikkumista, mutta rakastavat itseään sen verran, että haluavat pysyä terveenä.
Helpointa liikunta toki on silloin kun se on kivaa. Minäkin olin surkea koululiikunnassa ja kipinä syttyi vasta myöhemmin. Mahdollisuuksia on niin paljon, että kannattaa edes antaa mahdollisuus välillä uudelle lajille.
Et nyt ihan niin paljon voi vihata liikuntaa, että rauhallinen pyöräily oman miehen kanssa ei onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki liikuntaaharrastavat rakasta liikkumista, mutta rakastavat itseään sen verran, että haluavat pysyä terveenä.
Helpointa liikunta toki on silloin kun se on kivaa. Minäkin olin surkea koululiikunnassa ja kipinä syttyi vasta myöhemmin. Mahdollisuuksia on niin paljon, että kannattaa edes antaa mahdollisuus välillä uudelle lajille.
Et nyt ihan niin paljon voi vihata liikuntaa, että rauhallinen pyöräily oman miehen kanssa ei onnistu?
Rauhallinen pyöräily ei ole vaihtoehto hänelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko rauhallinen pyöräily nyt sitten yhtään sen parempaa kuin ap:n jo harrastama rauhallinen kävely?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuttunut kyllä. Oli alussa n. 30kg ylipainoinen, vielä on vajaa parikymmentä ylikiloa jäljellä. Itse olen normaalipainoinen. Ap
Normaalipainoinen ei välttämättä tarkoita, että on timmi. Ylipaino ei tarkoita, että on lihava. Ylipaino voi johtua lihaksista. Tarkkuutta nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoinen ei välttämättä tarkoita, että on timmi. Ylipaino ei tarkoita, että on lihava. Ylipaino voi johtua lihaksista. Tarkkuutta nyt!
Jaahas. Ei ollut lihaksista kyse tässä tapauksessa. 🙄
Ap
Miksi haluat olla tuollaine plösö löntystäjä.
Joskus sääliksi käy kun joku nuori nainen mennä lyllertää eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuota painoa ei ole tehty painojen ja pururadan kanssa niin tuskin se lihasta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Omien sanojesi mukaan et itse treenaa lainkaan ja nyt pyörittelet silmiäsi, kun toinen haluaa treenata. Taidat tosiaan pelätä, että salilta löytyy miehellesi joku simpsakka treenikaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko rauhallinen pyöräily nyt sitten yhtään sen parempaa kuin ap:n jo harrastama rauhallinen kävely?
Ei välttämättä parempaa, mutta ainakin erilaista ja siitä keho tykkää. Koiraa ulkoiluttaessa voi oikeasti olla vaikea hengästyä, pyöräillessä saa nopeasti parempaa treeniä.
Meillä on nuori labbis, jonka voisi kuvitella olevan hyvä lenkkikaveri, mutta useimmiten ulkoilut on mulle enemmän seisoskelua, kun sen pitää nuuskia, tonkia ja kaluta keppejä, vahdata lintuja ja ihmisiä ja tervehtiä jokaista vastaantulevaa koiraa. Ja useimpia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOmien sanojesi mukaan et itse treenaa lainkaan ja nyt pyörittelet silmiäsi, kun toinen haluaa treenata. Taidat tosiaan pelätä, että salilta löytyy miehellesi joku simpsakka treenikaveri.
En pelkää, ja juu en todellakaan ”treenaa”. Pyörittelin silmiäni tuolle kommentoijalle, huvitti tuo että pitäisi ilmeisesti olla kaikkien tiedossa noi termit, timmit ja muut ja niiden erot. Ei ole, pahoittelut siitä.
Jos niin käy että löytää jonkun niin sillehän ei sitten voi mitään. Ap