Hei nainen. Mitä pitää tehdä tai tapahtua, että saisin exäni takaisin?
Olin tyhmä, kun laitoin suhteen poikki. Nyt kamala ikävä. Myönnän, että olin välinpitämätön ja itsekäs. En nähnyt sitä työmäärää, mitä hän suhteen eteen teki. Pidiin häntä itsestäänselvyytenä ja nyt kaduttaa. Emme ole pitäneet yhteyttä kuukauteen ja nyt haluan hänet takaisin. Miten tulisi lähestyä? Vinkkejä saa antaa.
M38
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
No onpas karuja vastauksia. Kysyt naiselta yksinkertaisesti, voisitteko jutella. Sitten jos hän suostuu juttelemaan, mietit tarkkaan, mitä sanot. Mieti tilanteita, joissa olet pitänyt häntä itsestäänselvyytenä ja kerro hänelle ne. Kerro myös, mitä haluat ja aiot konkreettisesti tehdä, että tilanne paranee. Ja ennen kaikkea pyydät anteeksi. Ei kauniita korusanoja, vaan simppeli anteeksipyyntö ja osoitus, että oikeasti olet oivaltanut jotain. Mitkään ympäripyöreät ikävöinnit ja rakkaudentunnustukset eivät riitä.
Jos nainen kieltäytyy heti, sano, että hän saa miettiä vielä huomiseen ja huomenna kysyt uudelleen. Jos huomennakin vastaus on ei, anna olla.
Naisen ensimmäisen kieltäytymisen pitäisi riittää, ei on ei. Sitä paitsi luuletko oikeasti, että nainen muuttaa mielensä sillä, että mies kieltäytyy kuuntelemasta ensimmäistä vastausta ja jalomielisesti lupaa lisää harkinta-aikaa seuraavaan päivään? Hohhoijaa.
Minulla on tähän liittyvä elämäntilanne meneillään. Ollaan erottu jo alkuvuodesta exäni aloitteesta ja ero oli todella ruma hänen taholtaan. Silloin ajattelin etten ikinä halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Nyttemmin olen kuitenkin häntä tavannut ja on juteltu paljon. Hän haluaisi suhteemme takaisin ja minäkin, koska osaltaan hän on aivan ihana ihminen enkä ole kohdannut ketään toista kenen kanssa tietyt parisuhteen osa-alueet, kuten huumori ja seksi, olisivat niin napakymppi. Mutta hän on myös äkkipikainen, todella itsekäs ja stressaantuneena ilkeä. Nämä piirteet nousevat edelleen esiin vaikka tapailemme vain muutaman tunnin kerrallaan. Olemme sopineet "tunnustelevamme" yhteenpaluuta vuoden loppuun, mutta jotenkin on alkanut tuntua sille ettei tämä tule onnistumaan vaikka kuinka rakastaisin. Päätyisin todennäköisesti samaan helvettiin, josta jo kertaalleen ulos pääsin. Mies yrittää vakuuttaa minulle, että pystyy muuttumaan ja näkee nyt asioita toisin kuin ennen. Osin tältä näyttääkin ja olen siitä iloinen, mutta en tiedä ovatko muutokset tarpeeksi, kestäviä ja onko "huonoille" piirteille tapahtumassa mitään. Näin tulisi olla jotta yhteiselämä olisi mahdollinen. Aika näyttää.
Sun ap pitää pohtia olisitko valmis oikeasti muuttumaan niiltä kohdin, mitä parisuhteenne olisi vaatinut. Jos vastaus on kyllä, otat exään yhteyttä ja keskustelette asioista jos hän on siihen valmis. Käy kuin käy, mutta ainakin olet tarkistanut asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tyrmäisi ap:ta täysin. Tiedän monia, jotka ovat exän kanssa myöhemmin palanneet yhteen ja suhteet sitten kestäneet. Paljon riippuu siitä, mikä eron syy on ollut.
Laita viesti, kysele vaikka kuulumisia. Katso miten reagoi.Itse en taas tiedä yhtäkään, joka olisi eron jälkeen exänsä ottanut takaisin. Miksi ottaisi? Kun kerran toisen osapuolen mielestä suhteessa oli ongelmia ja toinen ei halunnut niitä selvitellä , niin kyllä se homma oli siinä. Kukaan ei ole niin typerä, että ottaa samaa pskaa toista kertaa.
No nythän ap ilmaisi halunsa olla olematta enää sama paska, mutta taisi olla trolli tai pelästyi, koska ei ole palannut ketjuun kertomaan tarkemmin oivalluksiaan ja mitä olisi ollut valmis tekemään. Vai jäikö se valmius vaan siihen, että olisi nyt valmis keskustelemaan suhteen tilasta.
Kyllä minä täällä vielä olen. Tuli katkos, kun kävin sukulaisvierailulla. Vierailun aikana ainakin oivalsin, että olen ollut täysi idiootti. En esimerkiksi muista, koska viimeksi olisimme jotain romanttista tehty tai ylipäätään olisin huomioinut häntä jotenkin. Eikö tämä ole merkki itsestäänselvyytenä pitämisestä? -ap
Minua ehkä hieman häiritsee näissä keskusteluissa se negatiivinen suhtautuminen halukkuuteeni korjata asioita. Tiedän, että moni kaverini ei tätä myöntäisi eikä tekisi asialle mitään tai hautoisi asiaa yksin. Minulle oli henkisesti suuri kynnys jo myöntää virheeni saatikka alkaa kyselemään siihen ratkaisuja täältä. Yritän silti pitää pään pystyssä ja keskittyä oikeisiin kommentteihin. Ihan hyviä neuvoja on tullut ja koitan oppia niistä parhaani mukaan. -ap
Haluaisin tietää miksi mies sitten yleensä on kohdellut naista välinpitämättömästi suhteessa? Mikä on se syy kohteluun? Ei välitä naisesta tarpeeksi vai mikä ihme? Ihan mielenkiinnosta kysyn tätä asiaa.
"Tuo reaktiosi vaikuttaa välttelevältä, eli olet todennäköisesti sanonut noin suojellaksisi itseäsi osoittamalla ettet edes välitä vaikka oikeasti sinua on ehkä ahdistanut ja sattunut ja olet pelännyt että nainen jättää. Joten päätit tehdä ratkaisun itse."
Jotenkin näin minullekin tämä on valjennut. -ap
"Tsemppiä. Irti päästämisellä saattaa löytää takaisin yhteen. Ottamalla vastuun omasta käytöksestään. Vain itseään voi muuttaa. Netti parisuhdekursseista oli minulle apua. Yksin niitä suoritin. Ja opin paljon."
Tämä on hyvä vinkki! -ap
"Ap:lta kysyisin, että oletko aikaisemmin sanonut toista ja tehnyt toista? Voi olla, että exäsi kuulee vain sanojen helinää, eikä usko että mikään aidosti tulee muuttumaan. Voi olla todella vaikea korjata tuota suhdetta."
Tästä ex onkin joskus maininnut, että välillä joissain asioissa en toimi sanojeni mukaan. Pitää työstää tätä ja katsoa taaksepäin. -ap
"Pysy kaukana."
"Anna olla ja älä enää ikinä lähesty millään tavoin exää. Idioottia ei kukaan kaipaa."
"Ihme."
"On sen verran välinpitämättömästi vedetty, että on vaikea uskoa että olet 38-vuotias. Nytkö olet kuukaudessa kehittynyt kaikkien noiden vuosien edestä niin, että osaat puhua vaikeista asioista parisuhteessa?"
"Ja jos tämä onnistuu, kannattaa pitää mielessä, että todennäköisesti nainen jatkossa lähtee jo ensimmäisestä laiminlyönnistä."
"Olet varmasti trolli, mutta hyvin viihdyttävä sellainen. XD Ei kukaan voi olla noin tyhmä."
"Tähän ei pysty mitenkään. Kun sinuun on luottamus mennyt, sitä ei korjaa mikään. Nainen muistaa sen mitä sanoit erotessasi ja pistää kädet kyynärpäitä myöten ristiin koska pääsi pskasäkustä eroon."
"Anna exäsi nauttia uudesta alustaan, ja myös antaa hänen tavata arvoisensa. Jatka omaa matkaasi."
"Virtaavaan veteen ei voi astua kahta kertaa samaan paikkaan. Sulla oli tilaisuutesi ja sen mokasit."
"Kuulostaa siltä, että et kuitenkaan rakasta häntä, koska halusit erota. Rakastunut ihminen ei halua erota mistään hinnasta. Ilman tunteita ei voi kehittyä hyvää parisuhdetta. Onko yksinoleminen ollut sinulle vaikeaa?"
"En usko että saat häntä takaisin. Miten tuon ikäinen voi käyttäytyä noin? Ja kuvittelee saavansa eksän takaisin. Unohda hänet ja jatka elämää."
"Kuka sitäpaitsi jaksaa kuunnella mitään lässytyksiä kun käytännössä oot kuitenki se sama löysäp erse joka makaa sohvannurkassa. Ehkä 2 viikkoa jaksat skarpata."
"Haluatko sinä hänet oikeasti takaisin vai vaan lievittää ikävääsi? Et ollut hänelle rakastava ihminen, nytkö olisit valmis olemaan? Mitä muutoksia olisit valmis tekemään hänen eteenä? Minkä osan hänen aiemmin tekemästä työstään ottaisit kantaaksesi tai estäisit tapahtumia niin, ettei ko. työtä edes tarvittaisi? Kannattaa miettiä noita ennen kuin edes harkitset yhteydenottoa. "
"On varmasti karuja, kun noita renttuja kyllä löytyy. Lähetään niin rehvakkaasti patemman perään ja sit kun käy huonosti, niin pitäs ottaa takasin. Saman tempun tekee kyllä uudestaankin, kun on taas kuvitelmia muusta."
"Tuskin ap aidosti hänestä välität. Oliko koukkuja muualle samanaikaisesti ja nyt huomasitkin, ettei muissa tärpännyt? Ei kuulosta rakkaudelta omaan korvaani. "
"Yleensä nuo ryhtiliikkeet kestävät maksimissaan pari kuukautta, ellei jotain uskoontulon tapaista isoa perustavanlaatuista muutosta ole tapahtunut ihmisen sisällä. "
"Jälleensyntymä?"
"Tietyllä tasolla voi rakastaa, mutta jos arki ei suju ja ei koe itseään onnelliseksi ja arvostetuksi suhteessa ,on parempi erota."
"Itse en taas tiedä yhtäkään, joka olisi eron jälkeen exänsä ottanut takaisin. Miksi ottaisi? Kun kerran toisen osapuolen mielestä suhteessa oli ongelmia ja toinen ei halunnut niitä selvitellä , niin kyllä se homma oli siinä. Kukaan ei ole niin typerä, että ottaa samaa pskaa toista kertaa."
"Naisen ensimmäisen kieltäytymisen pitäisi riittää, ei on ei. Sitä paitsi luuletko oikeasti, että nainen muuttaa mielensä sillä, että mies kieltäytyy kuuntelemasta ensimmäistä vastausta ja jalomielisesti lupaa lisää harkinta-aikaa seuraavaan päivään? Hohhoijaa."
Okei, näin oikein vaivaa poimia näitä kommentteja. Rakastan exääni näiden jälkeen vieläkin enemmän. Olisi kiva tietää miten nämä mielipiteet ovat syntyneet? Minun silmin katkeruudesta. Onko apua kaipaava mies todellakin täällä se friikki tapaus, johon voi purkaa pahan olonsa sarkasmilla? Anteeksi että kyselin neuvoja -ap
KIITÄN KAIKKIA VASTANNEITA, OLI SISÄLTÖ MIKÄ HYVÄNSÄ! Tämä ketju vain sai silmäni avamaan monestakin näkökulmasta. Päätän osaltani keskustelun tähän ja lähetän tämän keskustelun linkin rakkaalleni. Hän saa itse päättää jatkosta ja yhteydenotosta. Toivotan teille kaikille hyvää tulevaisuutta!
-AP
Vierailija kirjoitti:
"Pysy kaukana."
"Anna olla ja älä enää ikinä lähesty millään tavoin exää. Idioottia ei kukaan kaipaa."
"Ihme."
"On sen verran välinpitämättömästi vedetty, että on vaikea uskoa että olet 38-vuotias. Nytkö olet kuukaudessa kehittynyt kaikkien noiden vuosien edestä niin, että osaat puhua vaikeista asioista parisuhteessa?"
"Ja jos tämä onnistuu, kannattaa pitää mielessä, että todennäköisesti nainen jatkossa lähtee jo ensimmäisestä laiminlyönnistä."
"Olet varmasti trolli, mutta hyvin viihdyttävä sellainen. XD Ei kukaan voi olla noin tyhmä."
"Tähän ei pysty mitenkään. Kun sinuun on luottamus mennyt, sitä ei korjaa mikään. Nainen muistaa sen mitä sanoit erotessasi ja pistää kädet kyynärpäitä myöten ristiin koska pääsi pskasäkustä eroon."
"Anna exäsi nauttia uudesta alustaan, ja myös antaa hänen tavata arvoisensa. Jatka omaa matkaasi."
"Virtaavaan veteen ei voi astua kahta kertaa samaan paikkaan. Sulla oli tilaisuutesi ja sen mokasit."
"Kuulostaa siltä, että et kuitenkaan rakasta häntä, koska halusit erota. Rakastunut ihminen ei halua erota mistään hinnasta. Ilman tunteita ei voi kehittyä hyvää parisuhdetta. Onko yksinoleminen ollut sinulle vaikeaa?"
"En usko että saat häntä takaisin. Miten tuon ikäinen voi käyttäytyä noin? Ja kuvittelee saavansa eksän takaisin. Unohda hänet ja jatka elämää."
"Kuka sitäpaitsi jaksaa kuunnella mitään lässytyksiä kun käytännössä oot kuitenki se sama löysäp erse joka makaa sohvannurkassa. Ehkä 2 viikkoa jaksat skarpata."
"Haluatko sinä hänet oikeasti takaisin vai vaan lievittää ikävääsi? Et ollut hänelle rakastava ihminen, nytkö olisit valmis olemaan? Mitä muutoksia olisit valmis tekemään hänen eteenä? Minkä osan hänen aiemmin tekemästä työstään ottaisit kantaaksesi tai estäisit tapahtumia niin, ettei ko. työtä edes tarvittaisi? Kannattaa miettiä noita ennen kuin edes harkitset yhteydenottoa. "
"On varmasti karuja, kun noita renttuja kyllä löytyy. Lähetään niin rehvakkaasti patemman perään ja sit kun käy huonosti, niin pitäs ottaa takasin. Saman tempun tekee kyllä uudestaankin, kun on taas kuvitelmia muusta."
"Tuskin ap aidosti hänestä välität. Oliko koukkuja muualle samanaikaisesti ja nyt huomasitkin, ettei muissa tärpännyt? Ei kuulosta rakkaudelta omaan korvaani. "
"Yleensä nuo ryhtiliikkeet kestävät maksimissaan pari kuukautta, ellei jotain uskoontulon tapaista isoa perustavanlaatuista muutosta ole tapahtunut ihmisen sisällä. "
"Jälleensyntymä?"
"Tietyllä tasolla voi rakastaa, mutta jos arki ei suju ja ei koe itseään onnelliseksi ja arvostetuksi suhteessa ,on parempi erota."
"Itse en taas tiedä yhtäkään, joka olisi eron jälkeen exänsä ottanut takaisin. Miksi ottaisi? Kun kerran toisen osapuolen mielestä suhteessa oli ongelmia ja toinen ei halunnut niitä selvitellä , niin kyllä se homma oli siinä. Kukaan ei ole niin typerä, että ottaa samaa pskaa toista kertaa."
"Naisen ensimmäisen kieltäytymisen pitäisi riittää, ei on ei. Sitä paitsi luuletko oikeasti, että nainen muuttaa mielensä sillä, että mies kieltäytyy kuuntelemasta ensimmäistä vastausta ja jalomielisesti lupaa lisää harkinta-aikaa seuraavaan päivään? Hohhoijaa."
Okei, näin oikein vaivaa poimia näitä kommentteja. Rakastan exääni näiden jälkeen vieläkin enemmän. Olisi kiva tietää miten nämä mielipiteet ovat syntyneet? Minun silmin katkeruudesta. Onko apua kaipaava mies todellakin täällä se friikki tapaus, johon voi purkaa pahan olonsa sarkasmilla? Anteeksi että kyselin neuvoja -ap
Se, että oikein kaivelit nämä kaikki esiin omaksi vastauksekseen saisi minut juoksemaan ja lujaa, kuka tekee tällaista? Pakkomielteinen. Exäsi tähden, älä kehitä exästäsi itsellesi jotain uutta glorifioitua pakkomiellettä. Jatka elämääsi toivottavasti konkreettisesti viisastuneena, niinkuin väität niin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pysy kaukana."
"Ihme."
"Jälleensyntymä?"
Se, että oikein kaivelit nämä kaikki esiin omaksi vastauksekseen saisi minut juoksemaan ja lujaa, kuka tekee tällaista? Pakkomielteinen. Exäsi tähden, älä kehitä exästäsi itsellesi jotain uutta glorifioitua pakkomiellettä. Jatka elämääsi toivottavasti konkreettisesti viisastuneena, niinkuin väität niin kovasti.
Ja tästäkin joku löytää suuren ongelman. Ei tällä palstalla kannata kenenkään kysyä mitään, kun negatiivinen ja hyökkäävä suhtautuminen on taattu.
Ap, tee just niinkuin sinusta tuntuu hyvältä, tiedät parhaiten tilanteenne itse :)
Joillekin naisille riittää korupuheet, mutta toiset vaativat myös tekoja.