Hei nainen. Mitä pitää tehdä tai tapahtua, että saisin exäni takaisin?
Olin tyhmä, kun laitoin suhteen poikki. Nyt kamala ikävä. Myönnän, että olin välinpitämätön ja itsekäs. En nähnyt sitä työmäärää, mitä hän suhteen eteen teki. Pidiin häntä itsestäänselvyytenä ja nyt kaduttaa. Emme ole pitäneet yhteyttä kuukauteen ja nyt haluan hänet takaisin. Miten tulisi lähestyä? Vinkkejä saa antaa.
M38
Kommentit (51)
Kuka sitäpaitsi jaksaa kuunnella mitään lässytyksiä kun käytännössä oot kuitenki se sama löysäp erse joka makaa sohvannurkassa. Ehkä 2 viikkoa jaksat skarpata.
Avaapa minulle nyt vähän psykologiaasi, koska meillä on menossa samanlainen tilanne. Olen yksin kannatellut tätä hommaa ja ottanut vastaan kaikki paskajutut, koska olen kuvitellut että soon to be ex oppisi siitä jotain ja saisi vapaasti aloittaa puhtaalta pöydältä. No eipä arvostanut sitä ja lopulta en arvostanut enää itsekään itseäni, nauru ja ilo oli kadonnut.
Nyt meillä on tilanne, että hän saa viimeisen kerran yrittää ihan itse selvittää asiat, mutta en usko että mikään oikeasti muuttuu mihinkään paitsi se, että minä kävelen ulos hänen elämästään, vaikka häntä rakastankin. Mutta eihän tuollaisella ihmisellä tee yhtään mitään, on vain haittatekijä.
Tajuatko ap, ettei se riitä että keskustelet pari tuntia tai pari päivää, sinun pitäisi ELÄÄ toisella asenteella ihan pysyvästi.
Nämä vastaukset niitä lapsellisia ovat. Aikuiset ihmiset kirjoittavat noin? Naurettavia, mutta tyypillisiä av-vastauksia.
Ap ota yhteyttä ja kysele kuulumisia. Kerro miten asiat ovat ja ole valmis aloittamaan terapia joko yksin tai yhdessä parantaaksesi käytöstäsi. Nämä käyttäytymismallit ja reagointitavat tulevat monesti lapsuudesta ja niihin on vaikea joskus vaikuttaa itse. Tuo reaktiosi vaikuttaa välttelevältä, eli olet todennäköisesti sanonut noin suojellaksisi itseäsi osoittamalla ettet edes välitä vaikka oikeasti sinua on ehkä ahdistanut ja sattunut ja olet pelännyt että nainen jättää. Joten päätit tehdä ratkaisun itse.
Olet kylmällä, tylyllä ja välinpitämättömällä heitolla nollannut koko teidän vuosien yhteiselon tilanteessa jossa nainen pyrki parantamaan suhdettanne, ja vahvistamaan sitä. Jos olisin eksäsi, kokisin että en ehkä ikinä ennen tuota keskusteluanne tuntenut todellista luonnettasi lainkaan. Kun noin köykäisesti kykenee jättämään rakkaan ihmisen taakseen, se tarkoittaa minulle sitä, että olemme liian erilaisia, ja sinä olet tunne-elämältäsi niin epäkypsä, että ero todella olisi tuossa tilanteessa ollut lopulta ainoa järjevä vaihtoehto, ottaen huomioon vielä ikäsi. Voisin olla väleissä kanssasi, ja pysyä tuttavana, mutta en ikinä missään olosuhteissa palaisi suhteeseen.
Joskus ero oikeasti muuttaa asioita, saa ihmisen ymmärtämään, mitä oikeasti haluaa.
Meilläkin oli useamman vuoden riitaista. Ajoittain uhkailtiin erolla, puolin ja toisin, aina luvattiin muutosta. Ja jo pian sama jatkui.
Lopulta mies halusi todella erota. Minä ensin että hyvä on erotaan! Sitten tajusin että ei, en halua!! Mies oli eron mielessään miettinyt jo pitkälle. Erottiin. Asuttiin kuitenkin yhdessä. Ensin koulujen loppumiseen, niin päätettiin. Sitten kerrotaan lapsille ja niillä kesä aikaa sopeutua, ei mene kouluvuosi pilalle. No koulut loppui, mies ei halunnut kesää pilata asialla..
Ja lopulta kumpikin on oikeasti muuttunut. Se alkoi minun muutoksesta. Menin itseeni, muutin käytöstäni. Mies tuli perässä. Alettiin sanottamaan tunteitamme. Puhumaan muutenkin. Nyt rakkaus on palannut tähän taloon.
Eron aikana, kumpikin oli vapaa tekemään mitä haluaa. Toisella ei ollut mitään kyseltävää. Asuttiin siis kuitenkin yhdessä kokoaika.
Mutta muutos on mahdollinen. Minä ainakin tarvitsin kovan herätyksen asiaan. Aiemmin sorruin toisen syyttelyyn, tajuamatta omia virheitäni.
Tsemppiä. Irti päästämisellä saattaa löytää takaisin yhteen. Ottamalla vastuun omasta käytöksestään. Vain itseään voi muuttaa. Netti parisuhdekursseista oli minulle apua. Yksin niitä suoritin. Ja opin paljon.
Haluatko sinä hänet oikeasti takaisin vai vaan lievittää ikävääsi?
Et ollut hänelle rakastava ihminen, nytkö olisit valmis olemaan? Mitä muutoksia olisit valmis tekemään hänen eteenä? Minkä osan hänen aiemmin tekemästä työstään ottaisit kantaaksesi tai estäisit tapahtumia niin, ettei ko. työtä edes tarvittaisi?
Kannattaa miettiä noita ennen kuin edes harkitset yhteydenottoa.
Vierailija kirjoitti:
No onpas karuja vastauksia. Kysyt naiselta yksinkertaisesti, voisitteko jutella. Sitten jos hän suostuu juttelemaan, mietit tarkkaan, mitä sanot. Mieti tilanteita, joissa olet pitänyt häntä itsestäänselvyytenä ja kerro hänelle ne. Kerro myös, mitä haluat ja aiot konkreettisesti tehdä, että tilanne paranee. Ja ennen kaikkea pyydät anteeksi. Ei kauniita korusanoja, vaan simppeli anteeksipyyntö ja osoitus, että oikeasti olet oivaltanut jotain. Mitkään ympäripyöreät ikävöinnit ja rakkaudentunnustukset eivät riitä.
Jos nainen kieltäytyy heti, sano, että hän saa miettiä vielä huomiseen ja huomenna kysyt uudelleen. Jos huomennakin vastaus on ei, anna olla.
On varmasti karuja, kun noita renttuja kyllä löytyy. Lähetään niin rehvakkaasti patemman perään ja sit kun käy huonosti, niin pitäs ottaa takasin. Saman tempun tekee kyllä uudestaankin, kun on taas kuvitelmia muusta.
Tuskin ap aidosti hänestä välität. Oliko koukkuja muualle samanaikaisesti ja nyt huomasitkin, ettei muissa tärpännyt? Ei kuulosta rakkaudelta omaan korvaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas karuja vastauksia. Kysyt naiselta yksinkertaisesti, voisitteko jutella. Sitten jos hän suostuu juttelemaan, mietit tarkkaan, mitä sanot. Mieti tilanteita, joissa olet pitänyt häntä itsestäänselvyytenä ja kerro hänelle ne. Kerro myös, mitä haluat ja aiot konkreettisesti tehdä, että tilanne paranee. Ja ennen kaikkea pyydät anteeksi. Ei kauniita korusanoja, vaan simppeli anteeksipyyntö ja osoitus, että oikeasti olet oivaltanut jotain. Mitkään ympäripyöreät ikävöinnit ja rakkaudentunnustukset eivät riitä.
Jos nainen kieltäytyy heti, sano, että hän saa miettiä vielä huomiseen ja huomenna kysyt uudelleen. Jos huomennakin vastaus on ei, anna olla.
On varmasti karuja, kun noita renttuja kyllä löytyy. Lähetään niin rehvakkaasti patemman perään ja sit kun käy huonosti, niin pitäs ottaa takasin. Saman tempun tekee kyllä uudestaankin, kun on taas kuvitelmia muusta.
Yleensä nuo ryhtiliikkeet kestävät maksimissaan pari kuukautta, ellei jotain uskoontulon tapaista isoa perustavanlaatuista muutosta ole tapahtunut ihmisen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että et kuitenkaan rakasta häntä, koska halusit erota. Rakastunut ihminen ei halua erota mistään hinnasta. Ilman tunteita ei voi kehittyä hyvää parisuhdetta.
Onko yksinoleminen ollut sinulle vaikeaa?
Täähän oli niin bullshittiä. Aika moni nainen on sanonut erotessaan, että vielä rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ero oikeasti muuttaa asioita, saa ihmisen ymmärtämään, mitä oikeasti haluaa.
Meilläkin oli useamman vuoden riitaista. Ajoittain uhkailtiin erolla, puolin ja toisin, aina luvattiin muutosta. Ja jo pian sama jatkui.
Lopulta mies halusi todella erota. Minä ensin että hyvä on erotaan! Sitten tajusin että ei, en halua!! Mies oli eron mielessään miettinyt jo pitkälle. Erottiin. Asuttiin kuitenkin yhdessä. Ensin koulujen loppumiseen, niin päätettiin. Sitten kerrotaan lapsille ja niillä kesä aikaa sopeutua, ei mene kouluvuosi pilalle. No koulut loppui, mies ei halunnut kesää pilata asialla..
Ja lopulta kumpikin on oikeasti muuttunut. Se alkoi minun muutoksesta. Menin itseeni, muutin käytöstäni. Mies tuli perässä. Alettiin sanottamaan tunteitamme. Puhumaan muutenkin. Nyt rakkaus on palannut tähän taloon.
Eron aikana, kumpikin oli vapaa tekemään mitä haluaa. Toisella ei ollut mitään kyseltävää. Asuttiin siis kuitenkin yhdessä kokoaika.
Mutta muutos on mahdollinen. Minä ainakin tarvitsin kovan herätyksen asiaan. Aiemmin sorruin toisen syyttelyyn, tajuamatta omia virheitäni.
Tsemppiä. Irti päästämisellä saattaa löytää takaisin yhteen. Ottamalla vastuun omasta käytöksestään. Vain itseään voi muuttaa. Netti parisuhdekursseista oli minulle apua. Yksin niitä suoritin. Ja opin paljon.
Eli näin jäädään kulissiliittoon lasten takia ja sitten se vielä selitellään parhain päin. Katinvillat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että et kuitenkaan rakasta häntä, koska halusit erota. Rakastunut ihminen ei halua erota mistään hinnasta. Ilman tunteita ei voi kehittyä hyvää parisuhdetta.
Täähän oli niin bullshittiä. Aika moni nainen on sanonut erotessaan, että vielä rakastaa.
Tietyllä tasolla voi rakastaa, mutta jos arki ei suju ja ei koe itseään onnelliseksi ja arvostetuksi suhteessa ,on parempi erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Se on ihan eri asia pelastaa itsensä hajottavasta suhteesta, vaikka rakastaakin kuin päästää rakastamansa ihminen käsistään tuolla tavalla lapsellisesti edes yrittämättä.
Vierailija kirjoitti:
En tyrmäisi ap:ta täysin. Tiedän monia, jotka ovat exän kanssa myöhemmin palanneet yhteen ja suhteet sitten kestäneet. Paljon riippuu siitä, mikä eron syy on ollut.
Laita viesti, kysele vaikka kuulumisia. Katso miten reagoi.
Itse en taas tiedä yhtäkään, joka olisi eron jälkeen exänsä ottanut takaisin. Miksi ottaisi? Kun kerran toisen osapuolen mielestä suhteessa oli ongelmia ja toinen ei halunnut niitä selvitellä , niin kyllä se homma oli siinä. Kukaan ei ole niin typerä, että ottaa samaa pskaa toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Erositte, mutta asuitte kuitenkin yhdessä? Minun mielestä te ette ole koskaan edes eronneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tyrmäisi ap:ta täysin. Tiedän monia, jotka ovat exän kanssa myöhemmin palanneet yhteen ja suhteet sitten kestäneet. Paljon riippuu siitä, mikä eron syy on ollut.
Laita viesti, kysele vaikka kuulumisia. Katso miten reagoi.Itse en taas tiedä yhtäkään, joka olisi eron jälkeen exänsä ottanut takaisin. Miksi ottaisi? Kun kerran toisen osapuolen mielestä suhteessa oli ongelmia ja toinen ei halunnut niitä selvitellä , niin kyllä se homma oli siinä. Kukaan ei ole niin typerä, että ottaa samaa pskaa toista kertaa.
No nythän ap ilmaisi halunsa olla olematta enää sama paska, mutta taisi olla trolli tai pelästyi, koska ei ole palannut ketjuun kertomaan tarkemmin oivalluksiaan ja mitä olisi ollut valmis tekemään. Vai jäikö se valmius vaan siihen, että olisi nyt valmis keskustelemaan suhteen tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita viesti, kysele vaikka kuulumisia. Katso miten reagoi.Itse en taas tiedä yhtäkään, joka olisi eron jälkeen exänsä ottanut takaisin. Miksi ottaisi? Kun kerran toisen osapuolen mielestä suhteessa oli ongelmia ja toinen ei halunnut niitä selvitellä , niin kyllä se homma oli siinä. Kukaan ei ole niin typerä, että ottaa samaa pskaa toista kertaa.
Ihan elävässä elämässä ovat nämä tapahtuneet. Erot ovat olleet kylläkin vähän pidempiä kuin ap:lla, mutta se ei kai ole olennaista. En osaa ulkopuolisena muiden parisuhteita sen kummemmin analysoida, mutta olettaisin että eroon johtaneet asiat on saatu selvitettyä. Eroon voi olla muukin syy kuin se, että toinen on p*ska ihminen.
Kuulostaa tutulta. Minulla on ollut outo kutina, että eräs mies menneisyydestä ottaa pian taas yhteyttä.
Ap:lta kysyisin, että oletko aikaisemmin sanonut toista ja tehnyt toista? Voi olla, että exäsi kuulee vain sanojen helinää, eikä usko että mikään aidosti tulee muuttumaan. Voi olla todella vaikea korjata tuota suhdetta.
Laita viesti, kysele vaikka kuulumisia. Katso miten reagoi.