Harvinainen nimi pojalle?
Kamalan vaikeaa keksiä nimi tälle toiselle, kun esikoisen nimi on jo se "täydellinen", jota olin pyöritellyt mielessäni jo ennen raskautta. Tässä jotain nimiä, joista tykkään, mutta eivät syystä tai toisesta kelpaa:
Eliel - mies ei tykkää
Aatos - kaverin lapsi
Aato - tämä on yhä harkinnassa, mutta onko liian erikoinen?
Kaius - mies ei tykkää
Linus - tuttavaperheessä
Valto - söpö, mutta yleistymässä ja muutenkin jokin mättää
Kommentit (618)
Valto? Kuulostaa ihan mannen nimeltä.
Eihän ne enää ole harvinaisia, kun täällä palstalla aukoo.
Muutkin nappaa ne. Sitten ovat yleisiä.
Just tuli puistossa vastaan Oswald,Voima ja Taito...no ei omaan makuuni.Miksi pitää olla erikoinen?
Löytyiskö tuolta:
Henrik, Oscar, Oskar, Patric, Patrick, Patrik, Peter, Petter, Raul, Robin, Saul, Womma
Amos, Andreas, Charlie, Colin, Eddie, Edvin, Eemi, Elia, Eliel, Elliot, Felix, Hugo, Ian, Ilja, Jack, Jasper, Jean, Jeremias, Jerry, Jimmy, Jooa, Joose, Kasper, Ken, Kim, Kimi, Leon, Levi, Luka, Malte, Marco, Max, Maximilian, Melker, Melvin, Milo, Milton, Mio, Morgan, Neo, Nico, Niila, Nikolas, Nooa, Noel, Okko, Oscar, Oskar, Oula, Paulus, Peetu, Petja, Petrus, Rene, Robin, Ron, Sasu, Sisu, Teo, Tiitus, Venni, Viggo, Viktor, Wilmer, Womma
Reeti, Totte, Tiitus, Venni, Jasse, Saamos, Linos
Minä en ole oikein ikinä ymmärtänyt, miksi oman lapsen nimen keksimiseen pitäisi pyytää apua ulkopuolisilta. Mielestäni se on vaan niin henkilökohtainen asia, että itse en todellakaan halunnut/haluaisi siihen muiden melipiteitä.
Kaakkois-Aasiassa on hyvin kaunis pojan nimi Santiphab, josta voi lyhentää version Santi. Se tarkoittaa rauhaa, rauhan tekijää.
Matti, Pekka, Jukka, Mikko...?
Hiekkalaatikolla kun kuulee nykyään vaan nimiä jotka on pallon toiselta puolelta lähtöisin.
EIia tai Elja? Tai Kriston? Janne on nykylapsella harvinainen, mun mielestä kiva nimi. Samoin Marko.
Uniikki Lumivitunhiutale :)