Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****SUURPERHEkuumeilijat, vko 21*****

22.05.2006 |

Ei ollut meille ilmeisesti vielä pinoa joten aloitellaan sellaista.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittumaari, anteeksi kauheasti, mä olen koko ajan lukenut että minttumaari! Korjaan sen tuonne listaan kyllä. Ei taida lukutaito olla ihan kunnossa.*nolona*

Tänään on ohjelmassa nuorimmaisen neuvola. Mukava päästä katsomaan miten neiti on kasvanut. Nyt on ainakin ruoka ruvennut maistumaan paremmin, joten jospa olisi vähän painoakin saatu. Meillä on neiti muuten ruvennut vihdoin ja viimein syömään puuroa! Ja ikää on torstaina 1v 3kk.

Huomenna pitäisi hakea koiranpennun rokotus ja jo valmiiksi olen miettinyt että miten ihmeessä pääsen sen kanssa kaupunkiin. Mukana ovat 4v ja 1v ja koiranpentu! Ja miten kummassa saan sen autossa kuljetettua. On mulla ja ongelmat. Meillä ei autossa ole takaluukkua mihin sen saisi laitettua vaan on pakko jotenkin saada se pysymään penkillä. Huh huh.

No nyt annan vuoron muillekin. Mitenkäs Levinian odotus sujuu? Onko pahoinvointia tai muuta? Ihanaa kun joukossa on jo joku odottavakin.

Medison+5

Vierailija
2/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kuulemma tännepäin tämä aurinkoisuus jää tähän päivään, huomiseksi on luvattu kaatosateita.

Eipä meillä mitään ihmeellistä. Kolmonen lähtee iltapäivällä mummilaan yökylään ja se tietää täällä taas kakkosen osalta vaikeuksia kun ei ole leikkikaveria. Esikoinen kun ei noista leikeistä aina välitä, vaikka ikäisekseen leikkiväinen onkin. Tulikin mieleeni, leikkivätkö teidän kouluikäiset lapset ihan perinteisiä leikkejä? Tarkoitan siis rakenteluja, lauta/korttipelien peluuta, nukke/barbijuttuja tms. Meidän väki onneks on niin " lapsellista" , että leikit vielä kelpaavat eikä olla pelkkää pimua tai kovista. Tietokonehan meil onkin rajattu viikonloppuihin ja silloinkin se ½h päivässä/napero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meilläkin onneksi nuo koululaiset vielä leikkivät ihan perinteisiä leikkejä. Lauta ja korttipelit ovat kestosuosikkeja. Barbit tytöt luovuttivat joulun alla pikkusiskolle jahka tuo vähän kasvaa. Bratzit jäivät. Sitten on ihan perinteinen kauppaleikki ja ulkopuuhat. Minusta on hyvä vaan että pystyvät vielä leikkimään, aina parempi mitä pitempään lapset ovat lapsia eikä yritetä olla " aikuismaisia" .

Nelonen on meillä nyt innostunut peleistä myöskin. Me pelataan päivisin kun kuopus on nukkumassa, kaninloikkaa, kimbleä ja aasinsiltaa. Kivoja pelejä jotka eivät kestä kovin kauaa.

Medison

Nyt mulle tuodaan dominoa eteen, joten täytyy ottaa erä nelkun kanssa.

Vierailija
4/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan niitä töitä tietty itelläkin ja jotain välillä teinkin.

Sain kutsun joukkotarkastukseen, papanäyte siis. Taas yksi konkreettinen merkki ikääntymisestä. Sain liitettyä kuopuksen 2v-tarkastukseen niin ei tarvi montaa reissua tehdä. Niin on laho pää, etten kyselylomakkeeseen osaa edes tietoja antaa. Kysyvät viimeisen näytteenoton päivämäärää ja kuinka monta kertaa otettu. No ei semmoset mieleen ole jääneet kun en joka vuosi käy näytettä otattamassa. Gynellä en niitä otata kun maksavat niin pahuksesti yksityispuolella. Onneks täällä terkkari ottaa, jos jotain häikkää on.

Koululaiset menevät huomenna luokkaretkelle, pienemmät lähikaupunkiin ja isommat Tampereelle. Esikoinen ei lähtis millään edelleenkään kun ei Särkänniemeen haluais, huvipuistoalueelle siis. Opettajista yks onneks ei myöskään vemputtimia kierrä, niin pääsevät delfinaarion puolelle ja mitä muuta siel sit onkaan.

Täytyy siirtyä taas ruokailun pariin...

Vierailija
5/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän toi aamupäivän aika on mulle paha, aamulla kyllä pyörähdän täällä. Sitten kun pienin nukkuu laitan isommat leikkimään ja hyökkään tänne ;o)

Meillä isompi tyttö(11v) leikkii kyllä joskus hevosilla tai bratzeillä mutta muuten juoksee pitkin pihoja. Kovasti on yrittänyt jo pari vuotta leikkä vanhempaa kuin onkaan. Esim. kotiintuloajoista hirveä valitus aina, meillä kun isotkin joutuvat tulemaan kotiin klo.19.30 viimeistään klo.20 erikseen sovittaessa. Poika (12v) on monta vuotta keräilly ensin pokemon- ja myöhemmin duelmasterskortteja. Pelikoneiden lisäksi tykkää erilaisista lauta- ja korttipeleistä paljon. En kyllä muista pojan moneen vuoteen " leikkineen" millään mutta legoja(racers ja dino) keräilee ja rakentelee mielellään. Toivon kovasti lasten pysyvän " pieninä" vielä pitkään, nykyään vain varsinkin tytöillä on liian kiire kasvaa isoiksi. Itse muistan leikkineeni barbeilla ja nukeilla vielä 12vuotiaana... 13v sitten alkoi jo tuo vastakkainen sukupuoli kiinnostamaan ;o)

Marlett

Vierailija
6/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset taitavat olla pumpulissa pidettyjä, kun aika paljon kontrolloidaan telkkarin katsomiset, menemiset jne. Esikoisen opettajan kanssa vanhempainvartissa asiasta puhuttiin ja samoilla linjoilla oli hänkin omiensa kanssa. Ei siis koulunkaan taholta lapsille kaikkea elämän raadollisuutta vielä kerrota. Pienessä kylässä kun asutaan, niin elämänmeno on rauhallista eikä lapset näe hirmuisesti noita varjopuolia. Tosiasioita toki on kerrottu alkoholista ja vieraitten kyytiin menemisestä jne, mutta viikottaiseenkaan keskusteluvalikoimaan ei nämä aiheet kuulu. Ollaan sitä mieltä, että kyllä vielä ehtii raadollisen maailmankin oppimaan. Antaa nyt vielä pysyä viattomina vaan.

Joskus olen ihmetellyt, kun seksiasiat ei tunnu kovin kiinnostavan lapsia. Alle kouluiässä jo ensimmäisiä kertoja jokaisen kanssa on juteltu vauvojen alulle laittamisesta, mut kukaan ei ole sen enempiä kyselly. Kuopusta odottaessani jo odotin, että mielenkiinto herää, mutta ei. Jos asia on sit menny niin hyvin perille ettei siitä tarvi kysellä. Pian tietty koittaa aika kun asiaa täytyy käsitellä ihan eri pohjalta. Esikoisella ainakin kuukautisten alku voi olla lähitulevaisuuden juttu. Siitäkin on jo juteltu, ettei yllätyksenä tule tytölle. Kakkonen(poika) kysyi viime kuukautisten aikana et onko sulla äiti taas se aika et tulee verta pyllystä? Meillä kun sitä ei mitenkään salailla ja saunotaan ihan normaalisti koko perheen voimin vaikka olisinkin rätti pöksyissä. Poika oli kuulemma luullu et se aika on vaan kerran vuodessa :) Mun puolestani sais ollakin ellei tätä kuumeilua olis.

Vierailija
7/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkanut vauvakuume tulla ja lapsia 3.

Vierailija
8/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin täällä taas! Aamupäivä meni viljelypalstalla kuopuksen nukkuessa rattaissa samalla kun äiti huhki talikon ja lapion kanssa. Ja kohta pitää hakea isommat tarhasta, mutta ajattelin muutaman sanasen ehtiä ennen lähtöä.

Omituisia oireita ollut koko viikonlopun. Menkkoja odottelen, mutten voi sille mitään, että ainakin kuvittelen olevani raskaana. Olo on ollut tosi kurja, lämpö korkeampi kuin yleensä ja ne menkkajomotukset...Mitään ei ole vielä näkynyt, vaikka jomotellut on jo monta päivää. Ei tosin vielä pitäisikään, kp nyt 23/24 eli huomenissa odotellaan. Tosin, jos huomenna ei ala, niin kipaisen kyllä heti apteekkiin! Taitaa vaan pää tehdä kepposet, kun niin kovasti toivon...Kauheata sepustusta, höperö eukko..Jos en ole raskaana, niin jotain muuta vikaa taitaa olla, olo on ollut niin kurja koko viikonlopun.

Esikoisen tarhakaveri tulee tänään illalla meille leikkimään, joten hulinaa luvassa. Ennen sitä pitäisi käydä ostamassa itselle uudet lenkkarit. Vanhat on niin kuluneet, ettei niillä voi kävellä ilman, että jalat tulevat kipeiksi!

Suviruusu

Vierailija
9/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä on ollut mahdotonta hässäkkää. Heti aamusta piti lähteä ruokakauppaan; kaapit olivat ihan tyhjinä.

Esikoinen raivasi sillä aikaa huushollin kuntoon. Mun isäni toi veljensä kanssa meille sohvan; äiti oli ostanut mökille uuden sohvan, mutta ei sitten tykännytkään siitä.

Sen jälkeen olin viisivuotiaan kanssa neuvolassa; esikoinen toimi lapsen vahtina. Juttelin terveydenhoitajan kanssa vauvakuumeestani, eikä hän ollut ollenkaan kauhuissaan. Voi, kun vielä pääsisi asioimaan neuvolassa niissä asioissa!!

Olen Vauhtinelikon kanssa ihan samaa mieltä, että kyllä lapset ehtivät kuulla maailman pahuudesta sitten myöhemmälläkin iällä. Vaikka meillä tosiaan nuo isommat saavatkin katsella telkkaria viikonloppuisin suht. vapaasti, niin pikkuisten en anna katsella esim. näitä kolmosen väkivalta sarjoja.

Kotiintuloaikojen suhteen olen myöskin tosi tarkka. Viikolla on kotona oltava kahdeksaan mennessä, joskus poikkeustapauksissa puoli yhdeksään. Viikonloppuisin en ole antanut väen notkua kylällä; 16 vuotias on nyt tänä talvena ollut yhtenä perjantaina kavereiden kanssa.

Kyllähän sitä on saanut kuulla olevansa ylihuolehtivainen ja muutakin ei niin imartelevaa, mutta olkoon. Kyllä sitä ehtii, vaikka aloittaisi vähän vanhempanakin.

Seksiasioista me ollaan keskusteltu aika avoimesti. Esimerkiksi Aids on

aihe, josta ollaan puhuttu. Tottakai mun raskaudet ovat herättäneet teineissä ja esiteineissä hämmennystä; onhan se ollut selvä todistus siitä, että vanhemmat ovat harrastaneet seksiä. Olen sitten aina sanonut, että kyllä teidän kavereidenkin vanhemmat Sitä tekee, vaikkei vauvoja tulekaan...

Vierailija
10/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola käynti on tehty, taas sain kuulla että neiti on pieni mutta onneksi kaikki on hyvin kun kuitenkin kasvaa omalla miinuskäyrällään. Nyt siis oli 1v 3kk neuvola ja neiti oli vain 8900g ja 76cm. Katselin noitten isompien neuvolakortteja ja huomasin että yksivuotiaaksi asti hän on mennyt samoissa esikoisen kanssa, mutta nyt on sitten tipahtanut oikein kunnolla. No kun on kerta nirso ruoan suhteen niin minkäs teet.

Zuzan (olikohan nikki oikein) ei meillä ole mitään lukua, joten tervetuloa mukaan vaan.

Vauhtinelikko, meillä mennään aika samoissa. Esikoinen täyttää kesällä 12v ja vähän saa olla varuillaan että koska ne kuukautiset neidillä alkavat. Asiasta on keskusteltu sekä koulussa että kotona. Aika avoimesti meilläkin asioista puhutaan, mutta suodatan kyllä kovasti esim. just väkivalta ja muita asioita. Talvella lopetin jo seiskalehden tilauksenkin kun en tykännyt että koululaiset lukee miten monta kertaa joku nainen oli raiskattu etelän matkallaan... Kotiintuloaikoja meillä ei varsinaisesti ole kun maaseudulla asutaan, niin kaverin luokse on sen verran matkaa että ne sovitaan aina erikseen ja viimeistään 19.00 on oltava kaverilta kotona. Pihalta huutelen lapset viimeistään 20 sisään. kesällä ajoista hiukan joustetaan, kun ei ole aamuisin noustava kouluun, mutta kun nuo pienet täytyy saada klo 21 nukkumaan niin silloin meillä on kesälläkin hiljaisuus.

Medison+5

Vierailija
11/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niin, et mitä useampi lapsi niin sen tiukemmat rajat perheessä on ja myöskin toivotaan lapsen pysyvän lapsena mahdollisimman pitkään. Meillä kun mukulat jostain urputtaa(toiset saa miksei me), niin olen sanonut et haukkukaa ihan vapaasti kavereille vanhempanne kun ne on niin tylsiä ettei anna lupaa. Siinäpä saavat purkaa ittensä, en tosin tiedä ovatko näin tehneet. Niillä on kumminkin omituinen tapa olla lojaaleja oman perheen väelle kodin ulkopuolella vaikka seinien sisällä raikuukin. :D

Uudelle tulokkaalle tervetuloa! Kai tänä päivänä neljättä toivova jo suurperhehaaveilijoihin voidaan lukea. Neliapilat on sitten pelkästään neljättä kuumeileville, meidän joukossamme on lisäksi viidettä, kuudetta, seitsemättä jne kuumeilevia.

On tämä kummaa, aina kun saan tähän istuttua, saan siirtyä ruoanvalmistushommiin. Tällä viikolla sapuska-aika onkin tarkka, isäntä on iltavuorossa ja tulee ruokatauolle viideltä. Perunat tuolla jo kiehuvat. Mahtaakohan tuo töitten jälkeen innostua mistään, nyt olis hetket käsillä...

Vierailija
12/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin sitten aika samanikäiset nuo nuorimmaiset. Oma tyttöni on 1v4kk tällä viikolla. Käyn välillä kurkaamassa täällä, kunhan tämä kuume " pahenee" niin varmaan useimmin ;)

Vierailija
13/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuuleehan tota kotonakin isommilta muksuilta melkein päivittäin..

Meillä on kotiintuloajat talvisaikaan klo 19.30 ja nyt näin kesä-aikaan jos omalla pihalla leikkivät esim. kirkonrottaa niin viimeistään yhdeksältä.

Nukkumaanmenoista oli kans kyselty ja olen yrittänyt saada nuorimmaiset sänkyyn n. klo 21 ja isommat menisivät omiin huoneisiinsa viimeistään klo 22 jolloin alakerta hiljenisi ja isukki sais nukuttua noin 1,5 h ennen yöksi töihin lähtöään ja äitikin vois nukkua ;)

isin kaa..!!

Nyt on aika isoksi ongelmaksi muodostunut, se kun tytöt kuulema nukkuvat päiväkodissa 2 h unet ja sitten illalla ei niitä saa pirukaan nukkumaan..olen useaan kertaan päiväkodilla sanonut ettei niiden tarvisi nukkua ollenkaan tai että jos nukkuvat niin ei ainakaan noin pitkiä unia mutta kuullema eivät saa niitä hereille eikä pidettyyä päivälevon aikaan hereillä edes satua kuuntelemassa ?? en tiedä miten asian laita on mutta viikonloppusin tai muutoin vapaapäivinä eivät taatusti päikkäreitä nuku ja silloin menevät ihan kiltisti yhdeksän aikaan nukkumaan..!! noh onneks kesälomaan on vaan viis viikkoa ja sitten syksyllä alkaakin eskari !!

Kyllä minä ainakin tarvitsen illasta sen hetken omaa aikaa jolloin talo hiljenee ja saan vaikka maata sohvalla ja katsoa rauhassa telkkaria..

Viikonloppuna olen antanut kaikkien muksujen valvoa niin kauan kun jaksavat ja useimmiten nuorimmaiset nukahtavat sohvalle jo ennen kymmentä..josta sitten kannetaan ne omaan sänkyyn..

Telkkarin katsomisesta olen sillälailla tarkka etten anna katsoa esim myöhäisillan elokuvia mutta yhdessä koko perheen voimin katsotaan Salatut elämät, Käenpesä, Kotikatu ja muita kotimaisia sarjoja..

Leikeistä sen verran, että kaksoset leikkivät koko ajan,pääasiassa vauvojaan hoitelevat mutta piirtäminen, pelailu ja muu touhuilukin kelpaa ja videoitakin katsoisivat, tosin nyt kesä-aikaan rajoitan niitä ja patistelen pihalle jos vain sää sallii.

Neiti nro 2 alkaa olla jo sen verran iso että satunnaisesti saattaa leikkiä ja osallistua esim jonkun kaverinsa kanssa pikkusiskojen leikkeihin esim opettajan roolissa tms..

Esikoista kohta 13-v eivät leikit kiinnosta, tosin kovasti nyt kevään aikana ovat " leikkineet" kuulapyssyineen sotaa lähimetsässä..ja kaikenlainen pelailu ylipäänsä on ollut in-nyt viimekuukausina..

mitähän muuta oli vielä kommentoitu...niin seksistä ja maailman pahuudesta..meillä käy jengi saunassa vaihtelevalla kokoonpanolla välillä isi ja tytöt ja minä esikoisen kaa, välillä esikoinen mun ja isin kaa tyttöjen nukkuessa jne ja ihan luonnollista se tähän asti on ollut, vaikka ilmassa tässä taannoin olikin ujostelua kun esikoinen alkaa pikkuhiljaa muuttumaan mieheksi,,

Seksistä sen verran että esikoinen ja kakkonen tietävät miten lapsia tehdään ja kakkoselle viimeksi tänään puhuin kuukautisista..

Kaksoset olivat ihan kauhuissaan kun näkivät tässä muutama kuukausi sitten ekaa kertaa kun minulla oli menkat....huusivat kovaa ääneen isännälle, että isi hei äitin pyllystä valuu verta soita ambulanssi....

noh siinä sitten selvitettiin asiaa sen verran kun tuon ikäisille nyt voi puhua.

Maailman pahuudelta toki haluaisin mahdollisimman pitkään lapsiani suojella mutta aika vaikeeta se on kun vaarat vaanivat ja asioista kuitenkin pitää puhua ja keskustella..

Meillä on ollut aina tapana keskustella kaikki asiat ruokapöydässä ( aika paha paikka ??) tai sitten jos on ollut tarvis niin ollaan pidetty perhe-palaveri mutta täytyy sanoa etten muista koska perhe-palaveri viimeksi olisi ollut??

Ai niin tervetuloa uusille, kyllä tänne joukkoon mahtuu ja täällä on tosi KIVAAKIN....

Nyt jatkan taas tehokkaana työntekoa...

Mukavia illanjatkoja

Isotikru

Vierailija
14/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän väki on kuulkaas kaukana aktiivisimmasta tänään. Noh, ei aina ehdi, täytyy myöntää.

Väki meni jo sänkyihinsä, yrittävät ihan oma-aloitteisesti nukahtaa aikaisemmin kun aamulla on lähtö luokkaretkille. Kuopus kyseli yökyläilevää isoveljeään ja sanoi et huomenna haketaan. Onkin raukkaparalla pitkä päivä kun ketään muuta ei ole kotosalla. Onneks isä on aamupäivän, se kelpaa kaveriksi.

Laitatteko Kuramyyrä esikoisellenne ihan ruokapidot lakkiaisiin vai oletteko kahvittelulinjalla? Täälläpäin on aika paljon tapana kaikkiin juhliin laittaa ruoka ja nyt jo olen miettinyt neljän vuoden päästä olevia rippijuhlia kun en mikään pitokokki ole. Kummipoika pääsee ripille muutaman viikon päästä ja olen niitä valmisteluja luvannut autella. Asuvat onneksi lähellä niin ei tartte erikseen lähteä kauemmas hommiin.

Nyt päästän jo muut palstoille, on tänään tullutkin terrorisoitua teitä jo riittävästi.

Vierailija
15/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi kevätstressi vähemmän.. Tosin meikä on semmoinen ope, että pohtii todistuksia vielä yön pimeinä tunteinakin ja korjailee ja vaihtelee rasteja vielä viime metreillä, kun haluaa olla ehdottoman oikeudenmukainen, huoh..

Medison, eipä mitään, Mittumaari olen siksi, että sehän tarkoittaa juhannusta ja juhannukset ovat olleet minulle usein hyvin onnellisia aikoja.. Olen päässyt ripiltä, tavannut mieheni, mennyt naimisiin ja saanut yhden tyttäristäni näihin aikoihin..

Sitten minä pöljä menin tekemään tänään raskaustestin, vaikka muistan edelliseltä valemenkka -kerralta, että pariinkin kertaan testasin ennen kuin plussa tuli sitten n. viikko tuhrujen jälkeen.. Eli olisi pitänyt odottaa nytkin. Haamu tuli. En tiedä, ahdistaa, parin päivän kuluttua testaan uudelleen ja jos haamu on vahvistunut, ahdistun lopullisesti. En ikinä olisi halunnut uuden raskauden alkavan valemenkoilla, kun viimeeksi niitä seurasi se hirvittävä keskenmeno. Onnistuneissa raskauksissa minulla ei ole ollut tuhrun tuhrua.. En osaa edes nauttia raskaudesta, jos se alkaa näin, odotan vain ekat 14 viikkoa, että kesken menee kuitenkin tai sitten tulee sairas vauva.. Anteeksi, jauhan näitä samoja koko ajan, mutta kun huoli on kova..

Huomenna on esikoisen kaverisynttärit, kakku on parhaillaan uunissa. Olisipa hyvä sää, niin saisivat kaverit juoksennella pihallakin.

Illan jatkoja,

Mittumaari

Vierailija
16/63 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kone tökkii kamalasti enkä ole tänne päässyt.

En ole edes lukemaan päässyt kun tämä pentele ei ota auetakseen kuin satunnaisesti.

Viimeisen viestin luin joka oli Mittumaaritilta.

Toivottavasti jos jotain on nyt vatsassasi alkanut kasvaa,menisi rakennustyömaa tavoitteessaan onnistuneesti eteenpäin ja valmiiksia asti.

Peukkuja pidän!!!Ja onnittelen varovaisesti!!!

Nyt palaan kahlaamaan pinoja ja kommentit myöhemmin!

L+5

Vierailija
17/63 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan meni etten taaskaan koneelle päässyt.

Hieman keskustelunaiheisiin.

Meillä ollaan tiukkoja kotiin tulon,kavereille menon ja nukkuumaan menon kanssa.Kavereilla(lähinnä 3 isompaa tyttöä)ollaan ja mennään vain kun siellä vanhemmat kotona.

Iltaisin meillä talo rauhottuu jo klo 20.Isommat saavat sängyissään lukea tms rauhallista mutta klo 21 valot pois ja nukkumaan.

Kesä sitten muuttaa asioita ja pihalla viihdytään koko perheen voimin iltaan asti.

Televisio ja pleikkarit menevät taas kesäksi jäähylle.Kaivetaan kaapista vasta syksyn tullen.

Kuukautiset eivät meillä varmasti ole vielä ajankohtaiset sillä vanhin on vasta 9,5vMutta keskusteltu niistä on jo vuoden verran.Eipä tule sitten yllätyksenä.

Vauvan tekemiset ja tulemiset on selitetty ja seksistäkin puhuttu.

Sauna on meillä se paikka jossa avaudutaan keskustelemaan.Isoin tytöistä osaa se käyttää hyväkseen.Kun pienemmät sähläävät altaassa on hän isän ja äidin kanssa löylyssä ja keskustelemme henkeviä.

Ihanaa kun koulut pian loppuvat.Nyt onkin kaiken näköistä kiirettä nämä viimeiset viikot.

Mittumaarit,olet opettaja???

Kysymys.

Miksi meidän kolussa tulee numerotodistus ensimmäistä kertaa vasta 5 luokalla?

Musta se rastiruutuun on aika tylsää tässä vaiheessa kun odotin isoimmalle neidille jo selkeitä numeroita.Onko siihen koulu kohtaiset perusteet vai mistä moinen voisi johtua?Ennen ainakin koulussa kuin koulussa alkoi numerotodistukset kolmannen keväällä...Tylsää.

Kun kuitenkin kokeissa saavat numerot mutta todistukseen rastit.Tietenkin nämä koe tulokset kertovat hyvin miten tyttö pärjää mutta olisin kovin kaivannut konkreettisempaa todistusta.

Mitäs vielä??

---Ei muista!Palaan taas terrorisoimaan---

L+5

Vierailija
18/63 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset juurikaan muutenkaan katsele televisiota.

Tanssii tähtien kanssa oli sellainen jota kaikki seurasimme mutta muuten melkein aamun lastenohjelmat ja pikkukakkonen.kaikkia la ja su aamun piirrettyjäkään en anna katsoa väkivaltaisuuden takia.Ne jos jotkin osaavat olla tosi hurjia ja väkivaltaisia---lastenohjelmat!=(

Vierailija
19/63 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan todellakin tuo sama virsi-ettei internetti toiminu koko paivana!!

(Hirveita oireita heti kun ei paassy lukemaan!!)

Olo on mita normaalein, nyt kun ne surkeet mahakivut loppu; joskus oikein toivois pahaaoloa, etta tuntuis jotenkin kongreettiselta taa odotus - vielakin on sellanen huuhaa-olo, etta onkos sittenkaan?

Kuumaa on, ilmastoinnit paukkuu jo taysilla joka kampassa ja sen kyl huomaa sitten sahkolaskussa! Minkas teet, eilen oli enkka: 42 astetta varjossa! Ei kylla ole normaalia edes taalla valimeren rannalla; sitten yolla raikaskin seinat ja ikkunat isossa ukkosmyrskyssa!

Meillakin lapset ovat todella ' lapsia' , ja perheessa harjoitetaan ' armeijankuria' , sellaista kuulin kerran miehen siskon sanovan... Meilla ei auota paata, ei sanota vastaan, ei kiroilla, ja jollei totella kylla jonkinlaisen rangaistuksen saavat; minulta kylla vahemman kuin isaltaan! Rangaistuksina otetaan puhelimet ja muut extra-laitteet esim. mp4 pois...ja ulos ei asiaa, eika tv:ta avata; nuo ovat muksuista ihan hirveita rangaistuksia!!! heh hee...Tosi on etta myos pahimmassa tapauksessa pylly on istuessa hellana!

Vanhimmalla ovat tadit jo alkaneet pari vuotta sitten ja kakkonen on varmasti samoissa ajoissa vasta parin vuoden paassa! En hanelle viela ' elaman totuuksia' ole paljon selitelly, kyllahan sita kerkiaa..serkkutytto on kylla kaikkea selitelly, ainakin kaikista hihittelyista paatellen! Taalla on ihan normaalia etta 9-10-vuotiaalla kuukautiset jo alkavat, on veri sen verran kuumempaa.. Kotiintuloajoista ei tarvitse huolta pitaa, kun eivat saa missaan kayda, mutta telkkarin katselua rajoitellaan kolmen nuoremman osalta ja paljon. Mies on ihan fanaattisen kauhuissaan kaikista pienistakin erotiikkakohtauksista joissain filmeissa, olen hanta yrittanyt hillita, etta kylla naitten jotain pitaa nahda, etteivat ihan jonkinlaisiksi kummallisuuksiksi muutu?! Jos pariskunta lakanoiden alla liikkuvat niin eivat ne muksut siihen kuole etta nakevat tallaista... Ja saunaan meno on meidan perheessa aikas hauskaa; mies tulee uikkarit jalassa meidan ' neitosten seuraksi' ; tai sitten menen mina kahteen kertaan, ekaks miehen sitten tyttojen kanssa.

Leluilla eivat enaa leiki kuin nelonen ja joskus kolmonen; enemman leikit ovat noita ' opettaja- leikkeja' , tai hippoja tms. Uno-kortit ovat ahkerassa kaytossa ja lautapelit. Pleikkari ja tietokone kiinnostavat kakkosta ja kolmosta ainoastaan.

Vierailija
20/63 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valilla, ettei tekstit havia!

Uudelle kans taalta tervetuloa, toivottavasti olisit aktiivikirjoittaja; laitahan pienta esittelya

Nyt kun on kesan kynnys jo ylitetty hiukan hiljenee taalla palstalla kayntikin, mulla yleensa heina-elokuussa ei oo edes internettia, kun en ehdi koneella istua; pitaa raijata tata konkkaronkkaa eri rannoilla tai helpommin mennaan jonnekin hotellin uima-altaalle! Syyskuussa sitten enemman kirjoittelua...

Mun pitais ottaa itteeni niskasta kiinni ja kayda verikokeilla; mutta jotenki tuntuu viela liian aikaiselta. Mulla kun on tuo toxo-tarkkailu joka kuukausi, ei siihen ole ' vasta-aineita' , niin se joka kuukautinen verikokeella kaynti ottaa takaraivoon valilla! Ja kasivarret on kuin narkkareilla... Mutta minkas teet, pakko mika pakko. Ja jaykkakouristuskaan ei oo voimassa ja mitas viela olis muistettava...

Makin oon kayny kerran elamassa papakokeella ja mammografiassa en viela kertaakaan? Eikos ne Suomessa vasta ala 40-vuotiaalla aktiivi tarkastuksia? Taallapain se on ihan itesta kiinni nuo jutut.

Juttelittekohan viela jostain muusta eilen, eikohan tama nyt riita, yritan illemmalla ehtia viela kertaalleen..