Haluaisin varmuudeksi gastroskopiaa,
kävin lääkärille ja en saanut lähetettä. Yksityisen puolen lääkäri voisi tuon tehdä, mutta todella kallista. Mitä teen?
Kommentit (164)
Mistä sitä tietää, että milloin pitää tähystää jos kerran nuo vakavat asiat ovat oireettomia?
Jos oireettomat tähystetään, niin kaikki ihmiset pitäisi silloin seuloa.
Mutta jos teet tuon, niin pitää tehdä varmuudeksi monta muutakin tutkimusta.
Mahahappolääkkeitä on apteekissa hyllyt puolillaan, kokeile jotain pari viikkoa säännöllisesti. Jos ei auta, varaa aika privaattiin ja saat sieltä lähetteen sairaalan polille, jos on aihetta.
Osaavissa käsissä gastroskopia on nopea ja yksinkertainen toimenpide. Jos on refluksia, täytyisi säännöllisin väliajoin tarkistaa tilanne. Mene, ap, ihmeessä yksityisen kautta. Gastroskopiassa näkee monia juttuja, voin suositella. Nim. elämänsä aikana useamman kerran ollut eikä onneksi mitään vakavaa, mutta refluksi ja lääkitys on.
Kuinka usein pitäisi käydä jos on refluksi?
Mä olen kuullut, että ei tarvitse käydä ellei ole hälyyttävää oireita.
Mulla ei riitä rahat yksityiseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei riitä rahat yksityiseen. Ap
Usko jo, et sinä sitä toimenpidettä tarvitse. Mene pääsi hoidattaa mieluiten.
Mutta jos jotain hälyyttävää onkin ja se jää löytymättä kun en mene tuohon. Tätä mietin jatkuvasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos jotain hälyyttävää onkin ja se jää löytymättä kun en mene tuohon. Tätä mietin jatkuvasti. Ap
Hohhoijaa!
Mene ja maksa , jos mielikuvituksesi on noin vilkas. Tutkituta koko keho , niin pääset eroon tuosta jauhamisesta
Soitan huomenna ja pyydän lähetteen. Ap
Missä tilanteissa tuo tutkimus tehdään?
Voihan yksityislääkäri lähettää julkiselle.