Haluaisin varmuudeksi gastroskopiaa,
kävin lääkärille ja en saanut lähetettä. Yksityisen puolen lääkäri voisi tuon tehdä, mutta todella kallista. Mitä teen?
Kommentit (164)
Hakeudut psykiatriseen hoitoon? Liiallinen huoli omasta terveydentilasta ei ole normaalia.
Miksi haluat skopiaan eli mitä oireita ja kauanko ovat kestäneet?
Pelkään koko ajan, että on vatsasyöpä. Sehän ei oireille mitenkään. Ap
On ollut ruuan takaisin virtausta, tunnen sen. Ja kurkkupää on tulehtunut sen vuoksi. Muita oireita ei ole. Mutta mietin ihan jatkuvasti, että jos se tutkimus tehdään, niin siinä voi sattuma löydöksenä löytyä syöpä. Ap
Yksityisen voi maksaa osa-maksulla (luottokelpoisuudella).
Jos ongelmana on kipu, se voi olla myös vatsalaukun ulkopuolella, eli verisuonituksessa. Tai no, aivoissa viime kädessä... mutta siinä tapauksessa tähystys on siis turha.
Vierailija kirjoitti:
On ollut ruuan takaisin virtausta, tunnen sen. Ja kurkkupää on tulehtunut sen vuoksi. Muita oireita ei ole. Mutta mietin ihan jatkuvasti, että jos se tutkimus tehdään, niin siinä voi sattuma löydöksenä löytyä syöpä. Ap
Entä jos juttelisit vielä toisen lääkärin kanssa? Miksi ensimmäinen olis sitä mieltä, ettei tähystys ole tarpeen? Oletko syönyt tai syötkö jotain lääkkeitä, ionipumppuihin vaikuttavat on haitallisia.
Lääkäri oli sitä mieltä, että nuo oireet ovat lieviä ja tuo tutkimus ei kerro mitään uutta niihin. Käski muuttamaan elintapoja ja lisäsi, että siihen takaisinvirtaukseen ei ole olemassa lääkettä. Ap
Itse asiassa mulla on jo useamman lääkärin mielipide, ei tarvita tähystystä. Tämä pelko vain on kohtuuton itsellä. Ap
Mene terapiaan. Jatkuvasti jankkaat näitä.
Jos nyt käyn sen ja saan tiedon, että kaikki ok, niin voinko olla vuosia turvassa siitä ettei syöpää vatsassa ole. Nehän kehittyvät hitaasti. Ap
Millä resursseilla ajattelit tuollaisen huvin vuoksi-tutkimuksen olevan mahdollinen? Jos häiritsee, niin maksa itse yksityisellä tai hoida todellinen ongelma pään sisällä. Tuollaisten takia oikeasti hoitoa tarvitsevien hoito viivästyy! Ja on muuten todella ällöttävä tutkimus tuo gastroskopia, kokemusta on siitä.
Olen pian kolme kuukautta odottanut pääsyä ko tutkimukseen..(lähete lähetetty ja vastaanotettu) jatkuva lääkitys, tämän vuoden alusta saakka oireillut,ruokatorven tulehdus?
Menen ja maksan itse. Velkaa tulee kauheasti. Ap
Tehdäänkö yksityisellä mitä vain jos asiakas haluaa ja maksaa?
Onko tuo takaisin virtaus vaarallista? Vaurioittaako limakalvot vaikka, kipuja ei ole?
Mitä oireita?