Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tuotekyselyllä olet hämmentänyt lähikauppasi myyjän?

Vierailija
26.04.2019 |

Tuli mieleen tuosta täytetty leipä-ketjusta.
Itsellä tuli vastaan vielä uskomattomampi :
Lähikauppani myyjä ei tiennyt mikä on parsa. Tarjosi hetken tuumailun jälkeen broccolia (parsakaalia).
Suomalainen nuori myyjä, ei kielimuuria.

Listatkaa omat parhaimmat kokemuksenne! :)

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ei tiennyt, myydäänkö heidän kaupassaan jäätelöä. Lopulta löytyi kaupan perältä, oli kyllä hyvin piilossa.

Vierailija
2/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin itse lehmän sydämen saatavuutta, oli tosin aikoinaan isompi kauppa. Oli myyjä silloin vähän hämmillään. Luuli kai, että tykkään itse syödä sydämmiä (vaikka kai jotkut sitä tekevät). Kissoille olin ostamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kysyin minimaissia säilykkeenä, niin tuli hyvä ilme myyjän kasvoille. Piti kertoa mitä se on ja mihin käytän sitä, sitten piti hälyttää apuun toinen myyjä. No, ei löytynyt.

Vierailija
4/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui kroatiassa, eikä lähikaupassa, mutta paikallisessa automarketissa tarvittiin 7 myyjää ja esimies paikalle jotta selvisi että heiltä ei löydy oliiveja eikä valkosipulinkynsiä :)

Ensin kysyin yhdeltä myyjältä, joka meni kysymään toiselta myyjältä, sitten mentiin näiden kahden kanssa etsimään kolmatta myyjää jne. Ihan " kolme pientä elefanttia marssi näin, pyysivät he mukaan yhden toverin"- tyylillä mentiin halki valtavan ruokaosaston.. Aloin jossain vaiheessa jo vähän toppuuttelemaan että ei tämä nyt niiiin tärkeä asia ole..... Mutta lopulta totuus (luulen kyllä että asia ei koskaan täysin valjennut edes myymälävastaavalle) valkeni ja kiiteltyämme vuolaasti avusta liukenimme miehen kanssa paikalta.

:D

Vierailija
5/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on XXL kondomit?

Vierailija
6/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin monelta myyjältä halvaa. Kysyivät että mitä? Siis mitä? Eivät olleet koskaan kuulleetkaan. Millainen ihminen ei tiedä, mitä on halva - ja vielä kaupassa töissä. Siinä kaupassa oli halvaa.

Vierailija
7/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui kroatiassa, eikä lähikaupassa, mutta paikallisessa automarketissa tarvittiin 7 myyjää ja esimies paikalle jotta selvisi että heiltä ei löydy oliiveja eikä valkosipulinkynsiä :)

Ensin kysyin yhdeltä myyjältä, joka meni kysymään toiselta myyjältä, sitten mentiin näiden kahden kanssa etsimään kolmatta myyjää jne. Ihan " kolme pientä elefanttia marssi näin, pyysivät he mukaan yhden toverin"- tyylillä mentiin halki valtavan ruokaosaston.. Aloin jossain vaiheessa jo vähän toppuuttelemaan että ei tämä nyt niiiin tärkeä asia ole..... Mutta lopulta totuus (luulen kyllä että asia ei koskaan täysin valjennut edes myymälävastaavalle) valkeni ja kiiteltyämme vuolaasti avusta liukenimme miehen kanssa paikalta.

:D

Tää oli hauska, pystyn niin hyvin näkemään tuon tilanteen sieluni silmin :¨)

Lisää näitä!

Vierailija
8/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tarjouskastike oli aivan tyystin tuntematon K-kaupassa. Kyseistä soosia oli mainostettu näyttävästi heidän omassa tarjouslehtisessään pari päivää aiemmin. Myyjä oli kysyttäessä aivan täysin pihalla, eksyneen ja lohduttoman näköinen. Kiitin avusta ja menin ominpäin selaamaan hyllyjä läpi ja löytyi hakemani sieltä. Mainitsin vielä kyseiselle myyjälle että löysin etsimäni, ja että tietää nyt että heiltä kyseinen tuote löytyy. Sitten poistuin kohti kassoja.

Vierailija
9/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tuotetuntemus ei ole myyjillä enää vaatimuksena nykyisin.. riittää että on nuori eikä nosta älämölöä kaltoinkohtelusta.

Vierailija
10/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aikamoisia tapauksia meidänkin lähialepassa töissä nykyisin...huh huh. Yhdeltäkin kysyin jotain tuotetta niin hän vain poistui sanaakaan sanomatta takahuoneeseen eikä enää palannut (sinä aikana kun olin kaupassa). Kysyin sitten toiselta myyjältä, jonka avulla asia selvisi.

Mietin vain että kuka tekee noin, että pysähtyy, katsoo kohti ja sitten poistuu mykkänä paikalta??

Vierailija
11/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin onko teillä äidinmaidonkorviketta. Myyjä (parikymppinen nainen) oli ihan, että häh. Täsmensin, että Nania tai Tuutia. Oli vielä enemmän, että häh. Lupasi kyllä selvittää, ja soitti jollekin myymäläpäällikölle tms. ja kysyi onko niitä ja mitä ne on ja missä ne on ja pyysi sen päällikön paikalle. Ihmisen jonotti siinä kassalla samalla ja kesti ja kesti. Ja nämä kailottivat sitten siitä korvikkeesta: myymäläpäällikkö tuli ja kysyi kovaan ääneen siltä myyjältä, että äidinmaidonkorvikettako täällä kyselläään ja myyjä yhtä kovaa, että joo sitä äidinmaidonkorviketta mutta mitä se on ja missä se on, ja sitten molemmat lähtivät viemään minua lastenruokahyllylle, jossa oli iso valikoima korvikkeita hinnoiteltuna, mutta hylly tyhjänä. Ja sitten he soittelivat jollekin takahuoneeseen että koska niitä tulee jne ja edelleen ne kaikki muut jonottivat siellä kassalla odottaen sitä myyjää.

Vierailija
12/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeltä kysyin: Oletko maassa vai kuussa. Ei osannut vastata.

Jäin naureskelemaan.

Sinccis

Vierailija
13/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppapuku. Olen useammasta kaupasta kysynyt, niin tavarataloista kuin urheiluliikkeistä. Oudoksuttaa kyllä varsinkin se, että urheiluliikkeissä ei myyjät tiedä, millainen on jumppapuku. Kyseessä alta kolmikymppisiä myyjiä. Tarjosivat verskoja ja semmoisia toppiyläosia.

Vierailija
14/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin onko teillä äidinmaidonkorviketta. Myyjä (parikymppinen nainen) oli ihan, että häh. Täsmensin, että Nania tai Tuutia. Oli vielä enemmän, että häh. Lupasi kyllä selvittää, ja soitti jollekin myymäläpäällikölle tms. ja kysyi onko niitä ja mitä ne on ja missä ne on ja pyysi sen päällikön paikalle. Ihmisen jonotti siinä kassalla samalla ja kesti ja kesti. Ja nämä kailottivat sitten siitä korvikkeesta: myymäläpäällikkö tuli ja kysyi kovaan ääneen siltä myyjältä, että äidinmaidonkorvikettako täällä kyselläään ja myyjä yhtä kovaa, että joo sitä äidinmaidonkorviketta mutta mitä se on ja missä se on, ja sitten molemmat lähtivät viemään minua lastenruokahyllylle, jossa oli iso valikoima korvikkeita hinnoiteltuna, mutta hylly tyhjänä. Ja sitten he soittelivat jollekin takahuoneeseen että koska niitä tulee jne ja edelleen ne kaikki muut jonottivat siellä kassalla odottaen sitä myyjää.

Tuo on kyllä kanssa nykyisin valitettavan yleistä että hyllystä päästetään tyystin loppumaan joku tuote ennen kuin aletaan edes tilailemaan lisää :( ja kysyttäessä "ehkä ens viikon loppupuolella tulee lisää".

Vierailija
15/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppapuku. Olen useammasta kaupasta kysynyt, niin tavarataloista kuin urheiluliikkeistä. Oudoksuttaa kyllä varsinkin se, että urheiluliikkeissä ei myyjät tiedä, millainen on jumppapuku. Kyseessä alta kolmikymppisiä myyjiä. Tarjosivat verskoja ja semmoisia toppiyläosia.

Niin siis olettaisin itse että tuo on sellainen uimapuvun näköinen lycra-asu joka puetaan sukkisten tai trikoiden päälle? ja hihaton, lyhyet tai pitkät hihat? Olenko oikeassa?

16/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tuosta täytetty leipä-ketjusta.

Itsellä tuli vastaan vielä uskomattomampi :

Lähikauppani myyjä ei tiennyt mikä on parsa. Tarjosi hetken tuumailun jälkeen broccolia (parsakaalia).

Suomalainen nuori myyjä, ei kielimuuria.

Listatkaa omat parhaimmat kokemuksenne! :)

Joskus kyllä tulee mieleen että onko tämä joku piilokamera :D

Ei voi olla noin vaikea asia tavallinen, arkipäiväinen tuote. Ja jos reaktio olisikin että "hetkinen niin tarkistan" eikä "mikäääääääähh??".

Vierailija
17/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tuotetuntemus ei ole myyjillä enää vaatimuksena nykyisin.. riittää että on nuori eikä nosta älämölöä kaltoinkohtelusta.

No siellähän on paljon opiskelijoita, meidänkin kauppaan viimeksi haettiin jotain 5 viikkotunnille työntekijää. Lisäksi pitäisi osata ties mitä pankki- ja postipalveluita.

Ymmärrän kyllä hyvin että siinä jää parsat ja halvat opiskelematta.

Vierailija
18/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siellähän on paljon opiskelijoita, meidänkin kauppaan viimeksi haettiin jotain 5 viikkotunnille työntekijää. Lisäksi pitäisi osata ties mitä pankki- ja postipalveluita.

Ja varsinkin jos ne noin niin kuin päätoimisesti opiskelevat vaikka lääkiksessä, niin luulisi ettei kovin paljon jää aikaa opiskella kaupan valikoimaa. Tai vaihtuvien myymälöiden valikoimia vieläpä.

Vierailija
19/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselin itse lehmän sydämen saatavuutta, oli tosin aikoinaan isompi kauppa. Oli myyjä silloin vähän hämmillään. Luuli kai, että tykkään itse syödä sydämmiä (vaikka kai jotkut sitä tekevät). Kissoille olin ostamassa.

Mulla sama juttu. Paitsi pyysin naudan sydäntä. Nuori myyjä eikä lihat ilmeisesti olleet hänen aluettaan. Hänen suustaan pääsi spontaanisti "yök" ja sitten hän pyysi anteeksi ja sanoi ettei ole kuullutkaan naudan sydämestä. Mua nauratti ja kerroin että se on kissojeni suurta herkkua. Tyttö vaikutti jotenkin helpottuneelta ja lupasi mennä kysymään lihatiskin myyjiltä. Sillä kertaa naudan sydäntä ei ollut, joten otin sitten possun sydäntä.

Vierailija
20/59 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varsinkin jos ne noin niin kuin päätoimisesti opiskelevat vaikka lääkiksessä, niin luulisi ettei kovin paljon jää aikaa opiskella kaupan valikoimaa. Tai vaihtuvien myymälöiden valikoimia vieläpä.

No toivottavasti oikiksessa tai lääkiksessä opetetaan asiakkaan kohtaamista ja ehkäpä joku lyhyt "asiakaspalvelun alkeet"-kurssikin olisi paikallaan? Ei edes kesäharjoittelija voi kuvitella että kirjaimellisesti suu auki möllöttäminen on asiallinen tapa vastata asiakkaan kysymykseen. Antaa myyjästä aika tolvanan ja kaupasta aika epäilyttävän kuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi