Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Senioriparisuhde

Vierailija
26.04.2019 |

Olen 61v mies, joten tavallaan olen täällä Vauva sivustolla aivan väärässä paikassa, mutta en ole löytänyt keskustelupalstoja, joissa tämän ikäisten parisuhdeasioita puitaisiin. Sattuisiko siis täällä olemaan muitakin senioreita, joita parisuhteen kysymykset askarruttavat? Olen nyt ollut muutaman vuoden eron jälkeen käytännössä ilman parisuhdetta. Viime syksynä sitten päätin ryhtyä tuumasta tekoihin ja ajattelin, että josko tämänkin ikäinen vielä voisi parisuhteen saada aikaan. Olenhan vielä terve ja henkisesti nuorekas.

Alku meni aivan metsään, kun lähdin iikkeelle vanhasta muistista eli samalla mielellä kuin aikanaan nuorena. Odotuksia oli nopeasta suuria tunteita herättävästä rakastumisesta, joka johtaisi pikaiseen parisuhteen syntyyn ja nopeaan yhteen muuttoon. Ei onnistu tässä iässä! Sitä on jo liian paljon sidoksia joka suuntaan ja kokemuksen tuomaa varovaisuutta. Oli pakko ruveta oikeasti miettimään, minkälaiseen hyvään parisuhteeseen tämän ikäisenä oikeasti voisi yltää.

Olen fiksu ja mukava, joten henkinen yhteys naisen kanssa yleensä helposti löytyy. Seksuaalisen puolen yhdistäminen tähän on ollut isompi haaste. 60+ naiset on yleensä niin huonossa kunnossa, että mitä vähemmän mitään halia enempää yrittää edes ehdottaa sen iloisempia naiset ovat. Viisikymppiset sulkee netin hakukriteerein tämän ikäiset jo pois, eli heitä kohtaa vain reaalimaailmassa eli tosi harvoin.

Miten olisi seksitön parisuhde? Ajatus siitä on alkanut kiinnostaa. Onko tällä ketään senioria, joka olisi saanut sen toimimaan. Tässä iässä hukkaa lyhenevän aikansa, jos alkaa juosta seksin perässä. Onhan maailmassa vaikka miten paljon kaikkea mielenkiintoista, johon seksuaalisen energian voisi paremminkin kanavoida. Onko täällä ketään onnellisessa parisuhteessa, jossa hali ja toisen huomioiminen riittää ilman seksipaineita?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka etäällä seniorisuhteet on Vauvapalstasta? Eikö maailman vanhin synnyttäjä ole n. 70 vuotias intialaisnainen ja Espanjassakin vanhin oli 66 vuotias. Suomessa vanhin synnyttäjä on 58 vuotias. Kaikki nämä ovat tosin vaatineet keinohedelmöitystä.

Vierailija
22/23 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman alle 60 vuotias nainen ja leski kolmatta vuotta. Elin avioliitossa, jossa seksiä ei ollut enää vuosiin. Koin sen piinaavaksi ja ahdistavaksi. Seksittömyys ei ole normaalia, vaikkakin se muuttuu ikävuosien muuta erilaiseksi nuoruuden lisäätymisvimmasta kypsän ihmisen hitaammaksi nautiskeluksi. 

Olen deittaillut ikäisiäni miehiä urakalla.  Pitänyt yhteyksiä ikäisiini sinkkunaisiin. Suurin ongelma, minun mielestäni, parin löytämiselle ovat 1. elämänkokemus, joka on kangistanut monet rutiineihinsa ja tapoihinsa. Ei haluta oppia uutta, ei edes uuden ihmisen myötä, vaan omat periaatteet ovat usein aika kovat. 2. mahdolliset pettymykset ja erot parisuhteissa, jolloin tunteet roikkuvat käsittelemättöminä menneisyyden traumoissa ja pettymyksissä. Niistä ei osata puhua tänäkään päivänä, 3. epärealistinen käsitys itsestään. Peilistä ei nähdä tämän hetken ulkoista saati sisäistä olemusta, vaan ollaan joko liian nuoria tai heittäydytään todella vanhoiksi selitellen niin haluttomuuttaan välittää itsestään. 4. ennakkoluulot ja kateus, jotka tursuavat esiin heti kättelyssä. ´Kuuntelin kerran yhden illan naisporukan  arvostelua miehistä, mutta yhtä lailla sitä samaa tekevät miehet naisista. Mitäs, jos ohjaisi ajatuksiaan avoimuuteen ja antaisi asioiden vain tapahtua elämässään joka juttua märehtimättä? Hyvin mone lähtee deiteille suurin vaatein ja odotuksin, että onko tuosta lopuksi elämää minulle. Entäs, jos löytääkin kivan lenkkeilykaverin ja sekin olisi hyvä. Mahdollisuudet ovat puolin ja toisin todella pienet, jos ei käytä luovaa ajattelua mitä kaikkea muuta yksinäisenä ihmisenä voi tehdä muiden yksinäisten kanssa. 5. ja se himputin seksi. Ikäluokassani siitä tehdään iso numero joko hinkuamalla sitä tai inhoamalla. Pönötetään jossakin roolissa, että olen tosi hyvä sängyssä tai sitten en kestä toisen lääppimistä. Luovuus puuttuu siitäkin ja loppujen lopuksi akti on silkkaa kaavamaista suorittamista. 

Ei parisuhde ole kivaa ilman seksiä. Meidän iässä on jo kaikki kotkotukset kotkotettu, nähty miehiä/naisia alasti monet kerrat monissa asennoissa, tiedetään mistä vauvat tulevat ja miten niitä tehdään, koettu puolison piereskelyt ja nähty jarrujäljet alushousuissa jne.  Mikään ei enää yllätä, eikä asioita tarvitse rääpiä epävarmana niin kuin nuorena, joten nyt voi vaan nauttia hetkestä kerrallaan mukavan ihmisen seurassa. Ei miettiä yhteen muuttamista, vaan edetä hitaan rauhalllisesti ja luontevasti asiat kerrallaan.  Rakentaa mieleinen suhde ja luoda vaikka miten jännät puitteet, jolloin into kiinnostus toiseen säilyy pitkään.

Minä en kiinnosta ikäisiäni miehiä nuorekkuuteni ja energisyyteni vuoksi.  Halukas olen seksinkin suhteen ,mutta ikäiseni miehet valittelevat kolotuksiaan tai suorittavat ihan liikaa. 

Onnea elämääsi, Ota rauhassa, anna asioiden tapahtua ja ole avoin. Mutta älä missään nimessä mieti seksitöntä parisuhdetta kuin vain ymmärtääksesi, että ihmisen seksuaalisuus on hänen elämänsä loppuun asti voimissaan tavalla tai toisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hieman alle 60 vuotias nainen ja leski kolmatta vuotta. Elin avioliitossa, jossa seksiä ei ollut enää vuosiin. Koin sen piinaavaksi ja ahdistavaksi. Seksittömyys ei ole normaalia, vaikkakin se muuttuu ikävuosien muuta erilaiseksi nuoruuden lisäätymisvimmasta kypsän ihmisen hitaammaksi nautiskeluksi. 

Olen deittaillut ikäisiäni miehiä urakalla.  Pitänyt yhteyksiä ikäisiini sinkkunaisiin. Suurin ongelma, minun mielestäni, parin löytämiselle ovat 1. elämänkokemus, joka on kangistanut monet rutiineihinsa ja tapoihinsa. Ei haluta oppia uutta, ei edes uuden ihmisen myötä, vaan omat periaatteet ovat usein aika kovat. 2. mahdolliset pettymykset ja erot parisuhteissa, jolloin tunteet roikkuvat käsittelemättöminä menneisyyden traumoissa ja pettymyksissä. Niistä ei osata puhua tänäkään päivänä, 3. epärealistinen käsitys itsestään. Peilistä ei nähdä tämän hetken ulkoista saati sisäistä olemusta, vaan ollaan joko liian nuoria tai heittäydytään todella vanhoiksi selitellen niin haluttomuuttaan välittää itsestään. 4. ennakkoluulot ja kateus, jotka tursuavat esiin heti kättelyssä. ´Kuuntelin kerran yhden illan naisporukan  arvostelua miehistä, mutta yhtä lailla sitä samaa tekevät miehet naisista. Mitäs, jos ohjaisi ajatuksiaan avoimuuteen ja antaisi asioiden vain tapahtua elämässään joka juttua märehtimättä? Hyvin mone lähtee deiteille suurin vaatein ja odotuksin, että onko tuosta lopuksi elämää minulle. Entäs, jos löytääkin kivan lenkkeilykaverin ja sekin olisi hyvä. Mahdollisuudet ovat puolin ja toisin todella pienet, jos ei käytä luovaa ajattelua mitä kaikkea muuta yksinäisenä ihmisenä voi tehdä muiden yksinäisten kanssa. 5. ja se himputin seksi. Ikäluokassani siitä tehdään iso numero joko hinkuamalla sitä tai inhoamalla. Pönötetään jossakin roolissa, että olen tosi hyvä sängyssä tai sitten en kestä toisen lääppimistä. Luovuus puuttuu siitäkin ja loppujen lopuksi akti on silkkaa kaavamaista suorittamista. 

Ei parisuhde ole kivaa ilman seksiä. Meidän iässä on jo kaikki kotkotukset kotkotettu, nähty miehiä/naisia alasti monet kerrat monissa asennoissa, tiedetään mistä vauvat tulevat ja miten niitä tehdään, koettu puolison piereskelyt ja nähty jarrujäljet alushousuissa jne.  Mikään ei enää yllätä, eikä asioita tarvitse rääpiä epävarmana niin kuin nuorena, joten nyt voi vaan nauttia hetkestä kerrallaan mukavan ihmisen seurassa. Ei miettiä yhteen muuttamista, vaan edetä hitaan rauhalllisesti ja luontevasti asiat kerrallaan.  Rakentaa mieleinen suhde ja luoda vaikka miten jännät puitteet, jolloin into kiinnostus toiseen säilyy pitkään.

Minä en kiinnosta ikäisiäni miehiä nuorekkuuteni ja energisyyteni vuoksi.  Halukas olen seksinkin suhteen ,mutta ikäiseni miehet valittelevat kolotuksiaan tai suorittavat ihan liikaa. 

Onnea elämääsi, Ota rauhassa, anna asioiden tapahtua ja ole avoin. Mutta älä missään nimessä mieti seksitöntä parisuhdetta kuin vain ymmärtääksesi, että ihmisen seksuaalisuus on hänen elämänsä loppuun asti voimissaan tavalla tai toisella.

Yllättävän paljon tänne oli teemasta hyviä kommentteja!

Tämä viimeinen oli kyllä oikea helmi, todella viisaita ajatuksia!   Seksittömyys on tosiaan varmastikin huono ja kova tavoite sellaisenaan. Täytyy pyrkiä hyvään ja tyydyttävään suhteeseen ja sen näkee sitten mihin se johtaa seksinkin suhteen. Pakko myöntää, että vaikeilla alueilla liikutaan ja vaikea nähdä itseään tämän kaiken keskellä. Eikä näistä juuri pääse kenenkään kanssa juttelemaan. Taisit juuri muuttaa elämäni suuntaa, kiitos siitä!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän