En ymmärrä ihmisiä, joilla ei ole ovessaan..
.. minkäänlaista tervetuloa-kylttiä / kranssia / tervetuloa-ovimattoa.
Ehkä yksinkertaisin asia, jolla voi saada vieraan olon tervetulleeksi. Tulee olo että on asian kanssa tosissaan, ei ole vain sanoja, vaan on nähnyt vaivaakin asian eteen!! Itse juuri tein tervetuloa-kyltin. Sellaisen puisen johon on käsinmaalattu kauniita kukkasia tekstin lisäksi. Tulee heti kiva olo! Joulukuussa laitan kranssin! Älkää olko tylyjä vieraillenne!
Kommentit (155)
Mun huushollissa ei käy KOSKAAN vieraita, joten "tervetulokoristeitakaan" ei tarvita!
Puinen kyltti kukkasilla kuullostaa aika kamalalta. Jos oveen olisi pakko jotain laittaa niin mieluummin sitten se pelkkä naula. Kaikki ylimääräinen krääsä pois!
Jopa on banaalia.
Meillä on taloon johtavalla polulla 56 pihakiveä, joihin on kirjoitettu mielialaa nostattavia kommentteja tulevalle vieraalle. Ovessa tietenkin on tervetuliaiskyltti ja -matto sekä sisä- että ulkopuolella. Jos tiedämme etukäteen, että on tulossa vieraita, tilaamme etupihalle vieraan saapumisen ajaksi japanilaisia akrobaatteja, jotka muodostavat kehoistaan iloisia tervehdyksiä. Asettelemme myös 200:n ruusun kimppuja ympäri taloa ja avaan oven päälläni seisoen kansallispuvussa. <3
Ulko-oveni edessä istuu yksi poika soittamassa banjoa.
Hain hänet Syvä Joki-elokuvasta.
Ihana rauha nyt.
Taloyhtiön juorumuoreilla on joku kilpavarustelu noiden ovikoristeiden kanssa. Jos jonkin sortin tingentangelia roikkuu niiden ovista ja niitä vaihdellaan joka sesongin mukaan.
Itselläni ei ole ovessa koskaan ollut mitään ja tuskin tuleekaan. Minulla ei juuri käy vieraita ja ne jotka käy, niin tiedän ettei heitä voisi vähempää kiinnostaa. Toiseksi en itsekään sielä rappukäytävässä niin paljoa aikaa vietä että siitä olisi itselleni jotain iloa. Jouluisin kiinnitän kauniin ja överin kranssin välioveen sisäpuolelle, koska siitähän minä sen itse näen, eikä tarvi pelätä että se lähtisi jonkun pitkäkyntisen matkaan.
Pitääkin tarkkailla, jos jollain tutulla on eilen ilmestynyt itsetehty puinen, kukallinen kyltti oveen. Voi epäillä että hän on tyrmistynyt vieraillessaan luonani.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön juorumuoreilla on joku kilpavarustelu noiden ovikoristeiden kanssa. Jos jonkin sortin tingentangelia roikkuu niiden ovista ja niitä vaihdellaan joka sesongin mukaan.
Itselläni ei ole ovessa koskaan ollut mitään ja tuskin tuleekaan. Minulla ei juuri käy vieraita ja ne jotka käy, niin tiedän ettei heitä voisi vähempää kiinnostaa. Toiseksi en itsekään sielä rappukäytävässä niin paljoa aikaa vietä että siitä olisi itselleni jotain iloa. Jouluisin kiinnitän kauniin ja överin kranssin välioveen sisäpuolelle, koska siitähän minä sen itse näen, eikä tarvi pelätä että se lähtisi jonkun pitkäkyntisen matkaan.
Ja sulla on sitte se joulukrääsäkuusi nurkissa puoli vuotta, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miul on komia naula ovessa. Hyvin on riittäny. :)
Oikein hyvä minimalistinen ja moderni ratkaisu!
Onkohan se täysvalkoinen se naula?
Voisi konmarittaa ja ottaa kannan siitä naulasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos matto on asbestia?
onko se palotuvallinen aine? jos se on sellainen niin vaikkapa siinä esimerkki
En tiedä tarkkaan, mitä asbesti on tai onko se paloturvallista. Tiedän vain, että on todella myrkyllistä ja vaarallista. En suosittele asbestista tehtyä Tervetuloa-mattoa, jos tarkoituksena ei ole kiduttaa vieraitaan ja naaupreitaan kuoliaaksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Jopa on banaalia.
Meillä on taloon johtavalla polulla 56 pihakiveä, joihin on kirjoitettu mielialaa nostattavia kommentteja tulevalle vieraalle. Ovessa tietenkin on tervetuliaiskyltti ja -matto sekä sisä- että ulkopuolella. Jos tiedämme etukäteen, että on tulossa vieraita, tilaamme etupihalle vieraan saapumisen ajaksi japanilaisia akrobaatteja, jotka muodostavat kehoistaan iloisia tervehdyksiä. Asettelemme myös 200:n ruusun kimppuja ympäri taloa ja avaan oven päälläni seisoen kansallispuvussa. <3
Minulla taasen olen mennyt yksinkertaisemmalla linjalla: käärmeenlumooja ja rumpali. Lumooja johdattaa tulijan käärmeen avulla oikealle ovelle, jonka molemmin puolin kaksi rumpalia rummuttaa vierailijan lempi musiikki kappaletta. Onko liian pienimuotoinen?
Ei hyvää päivää.
Miksi luen tätä palstaa? Miksi en ole ulkoilemassa? Mikä on elämän tarkoitus?
Ei ole tullut ikinä mieleen laittaa siihen mitään.
Ne jotka on kutsuttu, tietää olevansa tervetulleita ilman kylttiäkin. Kaiken maailman jehovien ja kaupustelijoiden ei tarvitsekaan tuntea oloaan tervetulleiksi.
En lukenut kuin muutaman, en todellakaan koko ketjua läpi.
Laitan kranssin jouluna ja pääsiäisenä, joilla toivotan hyvää juhlaa ohikulkeville.
Muuta meillä on jotain "The home is where the heart is." -tyyppistä ratkaisua.
Terveisin kerrostaloasuja
Meillä on syksyllä uusittu talon ulko-ovi, jonka takuu raukeaa jos siihen lyö naulan kylttiä, kranssia tai muutakaan varten. Vanhassa ovessa kyllå oli koristeet vuodenajan mukaan.
Tervetuloa matot taasen... meillä on mittatilauksella teetetyt matot kuistilla ja tuulikaapissa. En halua noista kummastakaan luopua, enkä laittaa mattoa maton päälle.
Meillä vieraille tarjotaan tervetuloa-toivotuksen lisäksi virvoketta ja syötävää, sekä hyvää seuraa. Kummallista jos ei tunne oloaan tervetulleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa on banaalia.
Minulla taasen olen mennyt yksinkertaisemmalla linjalla: käärmeenlumooja ja rumpali. Lumooja johdattaa tulijan käärmeen avulla oikealle ovelle, jonka molemmin puolin kaksi rumpalia rummuttaa vierailijan lempi musiikki kappaletta. Onko liian pienimuotoinen?
On vähän pienimuotoista. Minun pihalla on Mieskuoro Huutajat ja Seminaarimäen kuoro.
Ei hitto. Askarteletko Ap mulle myös tollasen?
Minulla ei valitettavasti ole tapana vaatimattomana ihmisenä harrastaa ulko-oven koristelua. Tulee olo että vaadin sillä turhaa huomiota itselleni ja jotenkin nolottaa. Sen sijaan minulla on erityinen tervetulolaulu, jonka laulan kun oven avaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei valitettavasti ole tapana vaatimattomana ihmisenä harrastaa ulko-oven koristelua. Tulee olo että vaadin sillä turhaa huomiota itselleni ja jotenkin nolottaa. Sen sijaan minulla on erityinen tervetulolaulu, jonka laulan kun oven avaan. :)
Miten sanat menee?
Ap, kiitti muistutuksesta. Täytyykin jotakin laittaa oveen.
Elämässä on niin paljon kaikenlaista muistamista jne. Joten on tullut taukoa sille, että ovessa roikkuisi jotain koristetta.