Hekan asunnon saaneet
Hei kaikki Hekalla asujat! Etenkin yksin hakeneet, kertokaa, miten olette onnistuneet saamaan asunnon? Mitä olette kirjoittaneet lisätietoihin? Millaiset tulot ja elämäntilanne hakiessa? Oletteko hakeneet kaikkia alueita?
Myös kaikki vinkit otetaan vastaan! Alan olla epätoivoinen.
-Terveisin Hekan asuntoa 5 kk hakenut nuori nainen. Työ Helsingissä ja asunnoton. Yksin haen.
Kommentit (7)
Itse olin muutama vuosi sitten samassa tilanteessa enkä koskaan saanut asuntotarjousta. Olin töissä Helsingissä, virallisesti asunnoton, mutta asuin äitini luona.
Oletko hakenut kaikilta mahdollisilta alueilta vain tietyiltä?
Hain työttömänä ja asunnottomana yhdessä työssäkäyvän ja asunnollisen miehen kanssa, saatiin kantakaupungista kaksio muistaakseni kahdessa viikossa. Tuntuu menevän ihan sattumanvaraisesti nuo.
Hain vuosia yksin asuntoa enkä saanut koskaan. Nuorten pariskuntien on helpompi saada kuin yksinäisen.
En asu edes Helsingissä mutta mitä olen kavereilta kuullut, tuo Helsingin vuokra-asuntojen jako kuulostaa täydeltä hullunmyllyltä.
Yhdet kaverini olivat suunnitelleet että parin vuoden vuokralla olon jälkeen alkavat etsiä omaa asuntoa ostettavaksi. Kun sitten kävikin niin että saivat Hekalta vuokra-asunnon, ovat nykyään sitä mieltä että eivät koskaan muuta siitä pois, pitävät sitä asuntoa sen luokan lottovoittona.
Kiitos vastauksista! Aika lailla arpapeliä tuo lienee. Kun asunto vapautuu, niin käsittelijät käyvät läpi hakemuksia, jotka on kohdistettu tälle alueelle. Eihän siinä pysty mitenkään kaikkia käymään läpi, joten tuuri käy sille, joka valitaan. Varmaan oma hakemus vain hukkunut joukkoon.
Auttaakohan tuonne soittaminen mitään? Tänään kyselin chatissa vähäsen tuosta oman hakemuksen hukkumisesta joukkoon, ja mulle sanottiin, että voin soittaa sinne ja käydä hakemusta läpi jonkun kanssa. En sitten tiedä, onko ne puhelintyypit edes niitä, jotka tekevät asukasvalintoja.
20 vuotta sitten sain poikaystäväni kanssa kaksion Itä-Helsingistä parin kuukauden odottelun jälkeen, molemmat muuttivat lapsuudenkodistaan. Toinen osa-aikatyössä ja toinen opiskelija.
Eikö ketään?