Mahdutteko teini-ikäisenä käyttämiinne vaatteisiin? 13-19v siis
Olen 24-vuotias itse ja mahdun niihin mitkä olen säilyttänyt. Esim rippimekot sun. Teininä painoin noin 44 kiloa ja nyt 48 kiloa.
Kertokaa myös ikänne ja mahdollinen painon muuttuminen.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska työporukka väittää tämän olevan outoa, että kroppa ei ole muuttunut enempää
Kommentit (53)
38v saakka mahduin. Viimeiset 20v ollut 1-2 numeroa isompi. Silloin 36, nyt 38-40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen käyttänyt samoja yöpaitoja ala-asteen viimeisiltä luokilta asti ja olen nyt 31v. Olen edelleen lyhyt ja aika pienikokoinen, mutta en pieniluinen.
Miten yöpaidat saa kestämään noin kauan? Onko niitä ollut kymmenittäin?
Ennen puuvilla oli parempaa, se jo vaikuttaa. Ja minulla kestää kaikki vaatteet ja tekstiilit kauan, sukkahousutkin vuosia. En liiku paljon, en hikoile juurikaan, en käytä huuhteluainetta tai kuivausrumpua. Nukunkin aika aloillani.
Ei mullakaan ole vaatteita teinivuosilta. Silloin painoin varmaan n. 56-58kg, nyt 61kg. Olen tosin todella paljon kovemmassa kunnossa fyysisesti. Nyt 29v ja kaksi lasta.
Teininä olin kokoa 38, nyt olen kokoa 36. Ja 40v olen.
Itse asiassa oli kahta numeroa isommat silloin, eli joo todellakin :D
Täytin just 50 ja käytän edelleen paitapuseroa, joka mulla on 18-vuotiskuvassa päällä. En ole kuitenkaan enää yhtä hentoinen kuin teininä, mutta yhä solakka ja sutjakka. Alle 30 tuuman farkut ei enää mene, niin kuin vielä kakskymppisenä. Sen sijaan yksi juhlamekko, jonka ostin 28-vuotiaana istuu edelleen kuin valettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdun. Olen aikuisvuosina kerännyt vain viisi lisäkiloa ja nekin on menneet tisseihin. Mulla on abiristeilymekko edelleen joka kesä päällä ja käytössä. Turha muuten tulla sanomaan, ettei h&m:n vaatteet kestä aikaa ja käyttöä. 😎
T: n39, mitat 167/55 ja vaatekoko 34-36/s.
Miten voi muka vaatekoko olla noin pieni tuolla painolla. Et todellakaan siis ole ylipainoinen mutta joko todella timmi tai sitten et puhu totta.
Koska itse olen 169 ja 53 mutta käytän kokoa 36.
Siis. Tosissaanko kuvittelet, että kaikki ihmiset ovat samanmuotoisia? Hartiat ja lantion ja kaikki muut vaatekoon kannalta olennaiset mitat kykenet mielestäsi tulkitsemaan painosta? Pidä penkistä kiinni kun kerron, että minulla on ystävä, joka painaa saman verran kuin minä, mutta on 173 cm pitkä ja käyttää kokoa 38—40. Ja vielä jännittävämmäksi menee kun paljastan, että tarvitsemme housuissa yhtä pitkät lahkeet.
Huolellinen lukija huomaisi myös, että kerroin olevani rinnanympärystä lukuun ottamatta samoissa mitoissa kuin viisi kiloa kevyempänä. Kuvittele siis 50-kiloinen naishenkilö, jolla on isot tissit.
Mutta ehkä kuitenkin todennäköisin vaihtoehto on se, että trollaat. Ei kukaan oikeasti voi luulla, että paino kertoo ihmisen mittasuhteista juuri mitään. Siksihän se vaatekoko kerrotaan tässäkin ketjussa erikseen.
En mahdu. Teininä 38 kg ja nyt 54 kg.
168 cm
LOL, no en todellakaan. Saati että niitä olis jossain säilynyt.
Painoin sillon 50-60kg. Nyt painan yli sata.
Ehkä stretsifarkkujen punttiin menis käsi jonkun matkaa (I hope). :D
Minusta on aika huolestuttavaa jos aikuinenm nainen painaa saman verran kuin teininä.
Kyllä aikuisella pitäisi enemmän olla pelkästään jo lihasmassaa kuin teinillä, joka vasta on menossa kohti aikuisuutta ja kehitys on kesken.
Joskus näkee hauraan näköisiä aikuisia naisia, jotka selvästi on aliravinneet itseään, ei ole minulle minkäänlainen ihanne. Kyllä aikuisella pitäisi olla lihaa luiden päällä tehdäkin jotain.
Luulisi että niin hauraana olisi turvaton olokin, tuulikin kaataa nurin, saati joku mies nostaa kainaloon ja kippaa autoon, miten tollanen teinin kokonen nainen laittaa vastaan.
Ei toivoakaan. 13v iässä olin 149 cm ja painoin noin 35 kg, nyt olen 170 cm ja painan 59 kg. Välissä on 30 vuotta ja melkein 25 kg.
13-vuotiaana taisin olla vain n. 146 cm pitkä, joten niihin vaatteisiin en mahtuisi todellakaan. Enkä mahtuisi enää 19-vuotiaana käyttämiinikään vaatteisiin, sen verran kuitenkin on tullut vuodien saatossa kiloja.