Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos minulla olisi vauva, olisin aina valmis heräämään itkuun, enkä valittaisi väsymystä

Vierailija
25.04.2019 |

Kestin kyllä koiranpennunkin yövinkumiset ilman että väsyin tai raivosin koiralle. Ja koira oli vielä ns. vaikea, heräsi kaksi kertaa yössä ja täytyi käyttää pissalla (kerrostalosta)

Ihmettelen että niin moni vanhempi väsyy vauvaan. Kyllä siihen yöheräilyyn tottuu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sinä luulet.

Vierailija
2/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDD!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sulla on nyt ihan väärä ajatus! Alussa se heräily ei ole niin raskasta, varsinkaan, jos imettää (hormonit auttavat nukahtamaan ja parantavat unenlaatua). Mutta keskimäärin siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa syödä kiinteitä, niiden hormonien vaikutus heikkenee, ja yöheräämiset alkavat väsyttää. Eli niihin ei juuri ei totu. Mutta et kai sä nyt tätä avausta tosissasi tehnytkään?

Vierailija
4/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Prinsessa joutui heräämään oikein kaksi kertaa yössä ja luulee nyt olevansa joku superäiti.

Vierailija
5/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä oot muutenkin maniassa päivät pitkät niin ei varmaankaan ongelma herätä, kun ei nukuta muutenkaa.

Vierailija
6/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pyhimys. Nukuppa vuosi heräten puolen tunnin tai tunnin välein ja tule uudestaan kertomaan miten meni. On ihan fakta ettei ihmisen keho eikä mieli kestä tuollaista kovin hyvin.

Vierailija
7/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Meidän 8kk vauva nukkuu yöllä yhden kolmen tunnin pätkän ja sitten heräilee tunnin välein. Kyllähän tämän jaksaa kun on pakko, mutta väsymys on melkoinen.

Ja kahdella vanhemmalla oli ihan sama. Reilun vuoden ikäisinä alkoivat nukkua, ehkä tämäkin.

Vierailija
8/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh. Prinsessa joutui heräämään oikein kaksi kertaa yössä ja luulee nyt olevansa joku superäiti.

Kaksi kertaa yössä on kyllä melkoista luksusta!

Vierailija
9/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotain 12v?

Vierailija
10/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin koiraa 21 kertaa yössä pissalla aikanaan kun opeteltiin sisäsiistiksi.... 

Vierailija
11/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että olet positiivisella mielellä vauvan yöheräämisistä. Ei siihen oikeastaan voikkaan valmistautua etukäteen. 

Vauvan kanssa tärkeintä on nukkua silloin, kun vauvakin nukkuu. Silloin jaksaa, vaikka joutuisi heräämään viisi kertaa yössä. Tätä moni tuore äiti ei ymmärrä. 

Vierailija
12/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmonen provo. Hyvin uppoo, 5/5.

Vierailija
13/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että kaksi kertaa yössä. Voi lapsi kulta, otahan vähän nyt selvää asioista ennenkuin alat hinkumaan vauvoja.

Vierailija
14/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että olet positiivisella mielellä vauvan yöheräämisistä. Ei siihen oikeastaan voikkaan valmistautua etukäteen. 

Vauvan kanssa tärkeintä on nukkua silloin, kun vauvakin nukkuu. Silloin jaksaa, vaikka joutuisi heräämään viisi kertaa yössä. Tätä moni tuore äiti ei ymmärrä. 

Ei taida olla ymmärryksestä kiinni. Ite olin vauvan kanssa niin stressaantunut ja yliväsynyt, etten kertakaikkiaan pystynyt nukahtamaan kun sain vihdoin vauvan päiväunille. Makasin sohvalla sydän hakaten, ja päässä pyöri vaan, että kohta se taas herää. Mullekin kaikki tolkutti, että nukut yhtä aikaa vauvan kanssa, niin jaksat. Just, olisivat antaneet nuijanukutuksen sitten.

Vierailija
15/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ymmärryksestä kiinni. Ite olin vauvan kanssa niin stressaantunut ja yliväsynyt, etten kertakaikkiaan pystynyt nukahtamaan kun sain vihdoin vauvan päiväunille. Makasin sohvalla sydän hakaten, ja päässä pyöri vaan, että kohta se taas herää. Mullekin kaikki tolkutti, että nukut yhtä aikaa vauvan kanssa, niin jaksat. Just, olisivat antaneet nuijanukutuksen sitten.

Sama homma minulla. Ärsytti ja ärsyttää yhä tuommoisesta lässyttäjät.

Vierailija
16/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muut lapset jätetään vaan olemaan, kun äiti nukkuu ja isä on töissä. Joopajoo.

Vierailija
17/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan tyttö heräsi läpi yön 20min välein yli 4kk. Lopulta rauhoittui hiukan kun saatiin allergiaruuat kuntoon mutta pahimmassa heräämis/valvomiskausina olin lähellä psykoosia väsymyksen takia. Harkitsin jopa itsemurhaa kun en saanut nukkua.

Vierailija
18/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kuule asenteella ei oo mitään tekemistä kun heräät 2v puolen tunnin-tunnin välein ja elimistö alkaa pettämään, laihdut luurangoksi ja sydän oireilee sekä mielenterveydestä ei oo enää tietoakaan. Autolla ajosta turha haaveillakkaan kun näet näkyjä ja poljet jarrua kokoajan ja stop-risteyksessä nukut rattiin.

Vierailija
19/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpennun kanssa ei kuitenkaan tarvitse kovin montaa kuukautta heräillä yöllä.

Vauvan kanssa ei välttämättä riitä se kaksi herätystä yössä, ja se voi jatkua kuukausia, jopa yli vuoden.

Minulla on kokemusta vauvasta, joka heräsi aluksi kaksi kertaa tunnissa syömään. Silloin harvoin kun hän nukkui yli 2 tuntia putkeen, heräsin itse ihmettelemään, että eikö hän herääkään. En muista, kuinka kauan tätä kesti, mutta tämä kyseinen lapsi heräsi (ja herätti minut) vähintään kerran yössä 2,5 vuotiaaksi asti.

Vierailija
20/20 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään koiranpentua pissatetaan öisin? Kestääkö koiranpennun pissatus yhtä pitkään kuin imetys? En tiedä tätä, kun ei ole ollut koiraa.

Sen muistan, että koliikkivauvan rytmi oli jotakuinkin seuraava noin 4,5 kk:

00-01 itkua. Itku oli hieman vaimeampaa, jos käveli, lauloi ja heijasi vauvaa.

01-2 vauva nukkui

02-02.30 imetys.

2.30-3 vauva nukkui. Juuri kun itse nukahti, niin vauva heräsi.

3- 4.30 vauva itki. Muista kövely, heijaus.

4.30-5 imetys

5- 6.30 vauva nukkui. Itse nukahti, niin että ehti nukkumaan 30-60min.

6.30- 7.30 itkua.

7.30- 8 imetys

8-9 vauva nukkui

9-10 itkua

10.00- 10.45 imetys

10.45- 11.15 itkua

11.15-13 vauva nukkui piiitkät unet

13- 14 itkua

14-14.45 imetys

14.45-16 itkua

16-18 toiset piiiiitkät unet

18 -18.30 imetys

18.30- 19 vauva nukkui

19-20 itkua

20-21 vauva nukkui

21-21.30 itkua

21.30-22 imetys

22-00 vauva nukkui kolmannet piiiiitkät unet

Enkä menettänyt hermojani tai huutanut vauvalle. Nimeni kyllä unohdin muutaman kerran. Niin väsymyt olin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi