Huuto.net myyjä vainoaa
Tiivistettynä, lupasin noutaa paketin, koska paikkakunta oli postinumeroa myöten sama. Noutohetkellä tupakankatkuinen myyjä kertoi, että olisi tulossa samaa matkaa toiselle paikkakunnalle. Epäröin, mutta lopulta suostuin kyytiläiseen, olihan matka vain noin puolituntinen. Noh, eräässä risteyksessä naismyyjä kertoikin miehensä olevan jumissa toisessa kaupungissa, ja että voisimmeko hakea hänet. Kieltäydyin, koska en halunnut naisen luulevan, että alan heille tästä lähin autonkuljettajaksi (sanoi maksavansa bensarahaa seuraavalla viikolla). Kyyditsin naisen määränpääpaikkakunnalleni ja menin menojani. Nyt aamulla sain tekstiviestin ja sähköpostin naiselta, että ukkonsa ei ollut vieläkään saanut rahaa ja oli yhä jumissa moottorien toisessa päässä.
Lisätään nyt vielä, että tämä nainen vaikutti tyypilliseltä narkkarilta kaljuineen ja tatuointeineen. Ostamissani tavaroissakin on pistävä tupakanhaju. Epäilen vahvasti, että tämä pennitön pari oli kuvitellut minun oitis kyyditsevän molemmat ilmaisiksi ja siksi mieskin oli mitä luultavammin tuhlannut rahansa toisella paikkakunnalla.
En ole vielä vastannut naiselle. Mitähän olisi järkevintä tehdä? En kaipaa narkkareita kotiovelleni. Tiedän, omaa tyhmyyttäni pidän yhteystietojani näkyvillä tilissäni, mutta tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin. Olen jo vuosia käyttänyt Huutonettiä ongelmitta: tämä tapaus on ensimmäinen laatuaan. Nainen oli saanut paljon positiivista palautetta, joten en osannut epäillä tällaista ennen ostoa.
Jos nyt ignooraan viestit, löytyyköhän autoni hakattuna parkkipaikalta? Asun kerrostalossa, jossa pääovi on yöt lukittuna, eli ei sinänsä siitä pelkoa. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Anteeksi vielä kummallisesta kirjoitustyylistä, minulla on lukihäiriö.
Kommentit (31)
Yllätyin, että tuollaisiakin on olemassa! Kauheaa :D Pahoittelut. Itse en varmaan vastaisi enää mitään viesteihin, laittaisin varmaan silti positiivisen palautteen, ettei eukko ainakaan siitä suuttuisi.
Poista yhteystietosi välittömästi, älä vastaa mitään vaan laita estoon.
Ei sinun tarvitse tehdä mitään. Tai halutessasi voit laittaa ystävällisen viestin, että teidän bisneksenne on hoidettu ja sinulla ole enää asioita heidän kanssaan, kiitä vaikka vielä kaupoista samalla.
Eivät he varmastikaan sinua ala vainoamaan, kunhan kokeilevat olisitko niin hölmö että lähtisit tekemään palveluksia ilmaiseksi.
"lupasin noutaa paketin, koska paikkakunta oli postinumeroa myöten sama. Noutohetkellä tupakankatkuinen myyjä kertoi, että olisi tulossa samaa matkaa toiselle paikkakunnalle...."
Miten ostaja tiesi että olet menossa jollekin paikkakunnalle jonne hänelläkin on asiaa?
En mä ainakaan ala kertoa huutiskaupoissa elämäntarinaani.
Tarjoudu myymään sille huumeita ja ryöstä sitten rahat.
Kysyi siis, että mihin olen siitä menossa.
ap
Ootko varma, että et ostanu varastettua tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma, että et ostanu varastettua tavaraa?
Juu, ostin siis halvalla paketin vanhoja pelikonsoleita ja niiden pelejä. Tilit näissä olivat ihan myyjän nimisiä jne., yhden käsikonsolin kamerassa jo useamman vuoden vanhoja kuvia tästä myyjästä (ilmeisesti unohtanut tyhjentää tiedot ennen myyntiä, lienee ollut kiire saada nopsaan rahaa jostakin ties mitä varten).
Tai jos ovat varastettuja, niin siitä olisi täytynyt kulua jo reilusti aikaa. En tosin usko, että ovat.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
No siis tuosta sun tarinasta siis ei ota siis kukaan siis selvää. Mutta siis jos laittaa siis viestiä niin siis älä siis vastaa, ja estot siis puhelimeen, siis loppuu siis kyselyt. Siis siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No siis tuosta sun tarinasta siis ei ota siis kukaan siis selvää. Mutta siis jos laittaa siis viestiä niin siis älä siis vastaa, ja estot siis puhelimeen, siis loppuu siis kyselyt. Siis siis.
Mikä ihmisiä vaivaa? Parhaani mukaan yritin kirjoittaa ja havainnollistaa, mitä oli tapahtunut. Tiedostan, etten ole siinä kauhean hyvä. Pyysin jo alkuperäispostauksessa anteeksi sekavaa kirjoitusta.
ap
Oliko paikkakunta Kuopio? Voisin kuvitella ex ystäväni (narkki) käyttäytyvän noin
Älä vastaa ollenkaan! Ghostaa se. Oikeasti. Et tunne koko ihmistä etkä oo velkaa vastaustakaan. Sille vastaaminen edes että ei on kuin antaisi pikkusormen ja kutsuu lisää vainoamista
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse tehdä mitään. Tai halutessasi voit laittaa ystävällisen viestin, että teidän bisneksenne on hoidettu ja sinulla ole enää asioita heidän kanssaan, kiitä vaikka vielä kaupoista samalla.
Eivät he varmastikaan sinua ala vainoamaan, kunhan kokeilevat olisitko niin hölmö että lähtisit tekemään palveluksia ilmaiseksi.
Ei kannata laittaa edes ystävällistä viestiä. Älä tee sitä ap! Lopputekstistä olen samaa mieltä. Ne unohtaa sut kyllä kunhan et ala vastailemaan mitään. Ei tarvi olla normimukava nyt
Vierailija kirjoitti:
Oliko paikkakunta Kuopio? Voisin kuvitella ex ystäväni (narkki) käyttäytyvän noin
Uudeltamaalta tämä tapaus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä ihmisiä vaivaa? Parhaani mukaan yritin kirjoittaa ja havainnollistaa, mitä oli tapahtunut. Tiedostan, etten ole siinä kauhean hyvä. Pyysin jo alkuperäispostauksessa anteeksi sekavaa kirjoitusta.
ap
No en minäkään ymmärtänyt. Jos olitte molemmat samalla paikkakunnalla kun hait tavarat, miksi sä lähdit kuskaamaan sitä myyjää toiselle paikkakunnalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
No en minäkään ymmärtänyt. Jos olitte molemmat samalla paikkakunnalla kun hait tavarat, miksi sä lähdit kuskaamaan sitä myyjää toiselle paikkakunnalle?
Ja oliko se mies kolmannella paikkakunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ja oliko se mies kolmannella paikkakunnalla?
Selvennetään nyt sitten. Olin kotoa (paikkakunta A) matkalle toiseen kaupunkiin (paikkakunta B), ja olin ajatellut noutaa paketin siinä samalla. Kohdatessa nainen kysäisi, että mihin on matka. Kerroin että B:hen, jolloin nainen kertoi, että tulisi samalla kyydillä. Kesken matkan kertoikin miehensä olevan paikassa C.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No siis tuosta sun tarinasta siis ei ota siis kukaan siis selvää.
Kyllä normaalit lukutaitoiset ottaa, sinä et näemmä kuulu heihin.
Ap:lle sanoisin, että älä vastaa mitään. Jos alkaa enemmän pukata viestiä, niin laita sitten estot puhelimeesi.
-ohis
up