Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksamisen äärirajoilla sinnittely

Vierailija
25.04.2019 |

Onko muita tilanteessa, jossa epätyydyttävä työ vie kaikki voimat ja sinnittelet viimeisillä voimilla? Miten jaksatte tilannetta? Työ väsyttää kaikin tavoin enkä enää palaudu. Minulla on päänsärkyä, heräilen öisin, olen aina väsynyt ja jopa oksentelen. Ei tää oo enää normaalia. Jotenkin sitä odotti, että pääsee valmistumisen jälkeen työelämään, mutta olen jo nyt uupunut. Työ ei ole oman alan työtä eikä sovellu muutenkaan minulle. Muuta en saanut. Tuntuu, että olen umpikujassa, josta en jaksa edes lähteä pois. Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Hae alkuun sairaslomaa. Mikä työssä ei sovi sinulle? Jos työskentelyolosuhteista löytyy lääketieteellisesti pätevä aiheuttaja oireille, pääset työstä eroon ilman karenssia. Esim. kun toimin henkilökohtaisena avustajana, löytyi tällainen syy.

Vierailija
2/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkäriin. Hae alkuun sairaslomaa. Mikä työssä ei sovi sinulle? Jos työskentelyolosuhteista löytyy lääketieteellisesti pätevä aiheuttaja oireille, pääset työstä eroon ilman karenssia. Esim. kun toimin henkilökohtaisena avustajana, löytyi tällainen syy.

En usko, että lääketieteelliseksi perusteeksi sopii se, että olen introvertti ja herkkä ja joudun työskentelemään avokonttorissa asiakaspalvelussa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tartteet nyt PITKÄN SAIRASLOMAN.

Kunhan alat toipumaan, ala miettimään, millaiset työtehtävät sinua voisi kiinnostaa, olisiko niihin työpaikkoja auki. Tai jos jokin uusi ala kiinnostaisi, niin olisiko siihen mahdollisuutta opiskella. Mutta nyt ensin sun täytyy saada itsesi kuntoon.

Toinen mikä kannattaisi mittauttaa on ferriini arvo. Rautavarasto-arvo. Se ei näy hemoglobiinimittauksella.

Vierailija
4/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada vastamelukuulokkeet, suojasermejä, hiljaisia tiloja käyttöön yms. Mene vain lääkäriin. Oireet ovat OIREITA.

Vierailija
5/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuormitutko sä avokonttorissa? ---> Ei ole paras mahdollinen introvertin, herkän paikka ollenkaan!! Kerro lääkärille, että työssä on stressi.

Uupuisitko sä jos työ olisi suljetummassa tilassa kuin avokonttorissa? Vai onko työtehtävätkin ne jotka uuvuttaa?

Vierailija
6/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit saada vastamelukuulokkeet, suojasermejä, hiljaisia tiloja käyttöön yms. Mene vain lääkäriin. Oireet ovat OIREITA.

Jos on erityisherkkä, hän reagoi koko kehollaan ympäristöön tahtomattaan, vaikka olisikin nuo kaikki käytössä.

Vierailija
7/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kuormitutko sä avokonttorissa? ---> Ei ole paras mahdollinen introvertin, herkän paikka ollenkaan!! Kerro lääkärille, että työssä on stressi.

Uupuisitko sä jos työ olisi suljetummassa tilassa kuin avokonttorissa? Vai onko työtehtävätkin ne jotka uuvuttaa?

Työtehtävä itsessäänkin on kuormittavaa. Vaativaa neuvontaa alasta, josta minulla ei ole koulutusta eikä kokemusta. Ahdistaa jatkuva epävarmuus ja se ettei osaa. Ap

Vierailija
8/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on erityisherkkä, hän reagoi koko kehollaan ympäristöön tahtomattaan, vaikka olisikin nuo kaikki käytössä.

Näinpä. Minussa on paljon erityisherkän piirteitä. Sermit ja kuulokkeet onkin jo käytössä. Työpistettäni uumoillaan siirrettäväksi entisestä vielä meluisampaan paikkaan. Sitä en enää tule kestämään. Ap

Vierailija
9/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaisia työpaikkoja auki, joihin sulla riittäisi kiinnostus, koulutus, ammattitaito ja osaaminen sielläpäin missä sää asut? Kauheaa jos on koko ajan sellainen olo "ei osaa" ja on epävarma. Toki voi sitä työtä oppia, mutta neuvonta-ala, pitäisi jotain osata neuvoakin ja jopa oikein.

10/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä valitusta tyhjästä.

En paremmin sano!

Että näin!

Vierailija
11/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepps kirjoitti:

Voi luoja mitä valitusta tyhjästä.

En paremmin sano!

Aika törppö kommentti. Oletko ikinä kuullut työuupumuksesta?

Vierailija
12/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtehtävä itsessäänkin on kuormittavaa. Vaativaa neuvontaa alasta, josta minulla ei ole koulutusta eikä kokemusta. Ahdistaa jatkuva epävarmuus ja se ettei osaa. Ap

Opit joka päivä lisää. Lisäksi voit opetella juttuja vapaa-ajalla, jos haluat tehdä vaikutuksen esimieheen ja kollegoihin.

Kaikki on ne samat jutut joutuneet jossain kohdin opettelemaan.

Epävarmuus karisee kokemuksen karttuessa.

Vierailija
13/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sellaisia työpaikkoja auki, joihin sulla riittäisi kiinnostus, koulutus, ammattitaito ja osaaminen sielläpäin missä sää asut? Kauheaa jos on koko ajan sellainen olo "ei osaa" ja on epävarma. Toki voi sitä työtä oppia, mutta neuvonta-ala, pitäisi jotain osata neuvoakin ja jopa oikein.

Koko ajan katselen muita töitä. Yhteen paikkaan hain, mutta en.päässyt edes haastatteluun. Tällä hetkellä ei ole mitään sopivaa. Tämän nykyisenkin työn perässä muutin toiselle paikkakunnalle. Ja nyt tilanne tämä. Ap

Vierailija
14/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opit joka päivä lisää. Lisäksi voit opetella juttuja vapaa-ajalla, jos haluat tehdä vaikutuksen esimieheen ja kollegoihin.

Kaikki on ne samat jutut joutuneet jossain kohdin opettelemaan.

Epävarmuus karisee kokemuksen karttuessa.

Ei kyllä puhetta, että jaksaisin vapaa-ajalla enää työjuttuja. Jaksan vain maata sohvalla ja katsoa tv:tä. Töissäkin on aina niin kiire ja väsymys, että ei kerkeä millään opetella kunnolla asioita. Ap

Vierailija
15/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet ollut siellä työpaikassa? Jos koko ajan tuntuu ettet osaa tehtäviäsi, niin oliko alussa perehdytys puutteellista? Voitko jutella esimiehelle siitä, että tarvitset lisää perehdytystä ja tietoa siitä asiasta, mistä pitää asiakkaita neuvoa? Työelämä kyllä vaatii totuttelua, mutta toisaalta kaikki työt ei sovi kaikille. Jos uupumuksesi ei hellitä, kannattaa jäädä saikulle ja mieluummin vaikka irtisanoutua kuin menettää järkensä ja terveytensä työn takia.

Vierailija
16/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä älypuhelin on, kun nukut?

Siirsin puhelimen toiselle puolelle asuntoa yöksi - ja pidän sitä päivälläkin nyt siellä, jos ei ole asiaa soitella. Nukun huomattavasti paremmin, tämän ovat muutkin kokeilleet ja todenneet.

Vierailija
17/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain nyt heti! (Jos ei muuta, niin yritä lopettaa stressaaminen siitä, teetkö työssäsi oikeita ratkaisuja. Et voi tehdä muuta kuin yrittää tehdä oikein ja sen on riitettävä.) Minä sinnittelin vuosia kun ajattelin, että tätä se työelämä vaan on ja minun herkän on jaksettava. Sairastuin vuosia kestäneeseen

vakavaan masennukseen, jatkuvaan unettomuuteen ja ahdistuneisuushäiriöön. Olen saanut apua mutta ennalleni en toipunut. Jos olisin tämän etukäteen tiennyt, olisin ottanut vaikka ikuisen karenssin ja elänyt nuukasti. Terveys on tärkein.

Vierailija
18/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadi koulutusta?

Vierailija
19/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töissä Kelalla tai vastaavassa paikassa tekemässä ihmisten elämään vaikuttavia päätöksiä? Ilman asiantuntemusta, lopen uupuneena?

Vierailija
20/45 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae uutta työtä ja yritä järjestää väliin pitkä loma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme