Jaksamisen äärirajoilla sinnittely
Onko muita tilanteessa, jossa epätyydyttävä työ vie kaikki voimat ja sinnittelet viimeisillä voimilla? Miten jaksatte tilannetta? Työ väsyttää kaikin tavoin enkä enää palaudu. Minulla on päänsärkyä, heräilen öisin, olen aina väsynyt ja jopa oksentelen. Ei tää oo enää normaalia. Jotenkin sitä odotti, että pääsee valmistumisen jälkeen työelämään, mutta olen jo nyt uupunut. Työ ei ole oman alan työtä eikä sovellu muutenkaan minulle. Muuta en saanut. Tuntuu, että olen umpikujassa, josta en jaksa edes lähteä pois. Muita samassa tilanteessa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä Kelalla tai vastaavassa paikassa tekemässä ihmisten elämään vaikuttavia päätöksiä? Ilman asiantuntemusta, lopen uupuneena?
En ole töissä Kelalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä Kelalla tai vastaavassa paikassa tekemässä ihmisten elämään vaikuttavia päätöksiä? Ilman asiantuntemusta, lopen uupuneena?
Ja jos olet, niin ei ole toki ap:n vika, että noihin Kelan ja sossun ja työkkärin paikkoihin otetaan esim 1.vuoden opiskelijoita (tunnen pari) kesätyökseen päättämään ihmisten terveydestä ja toimeentulosta. Mutta sen pitäisi olla laitonta. Ei kannata ihmetellä omituisia karensseja ja päätöksiä, kun niitä tekee loppuunpalaneet ja/tai ko työhön soveltumattomat ihmiset.
En ole töissä missään edellä mainituista. En tee päätöksiä työssäni. Mutta on sillä vaikutusta ihmisten elämään. Sekin ahdistaa. On niin paljon hallittavaa, jota ei vaan pysty omaksumaan kiireen ja työn kuormittavuuden takia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain nyt heti! (Jos ei muuta, niin yritä lopettaa stressaaminen siitä, teetkö työssäsi oikeita ratkaisuja. Et voi tehdä muuta kuin yrittää tehdä oikein ja sen on riitettävä.) Minä sinnittelin vuosia kun ajattelin, että tätä se työelämä vaan on ja minun herkän on jaksettava. Sairastuin vuosia kestäneeseen
vakavaan masennukseen, jatkuvaan unettomuuteen ja ahdistuneisuushäiriöön. Olen saanut apua mutta ennalleni en toipunut. Jos olisin tämän etukäteen tiennyt, olisin ottanut vaikka ikuisen karenssin ja elänyt nuukasti. Terveys on tärkein.
Näin yritänkin ajatella. Että teen parhaani ja sen on riitettävä. Ei kai se ole vain työntekijän vastuulla, jos ei vain kerta kaikkiaan anneta aikaa omaksua ja kerrata asioita ja työ uuvuttaa jo niin paljon ettei jaksa. Nyt olen taas alkanut heräillä yöllä jäätävään ahdistukseen. Pakko tässä olisi keksiä jotain. Tuntuu vaan, että olen niin väsynyt edes pyytämään apua. Helpompi vain yrittää jatkaa edes jotenkin, mutta eihän tämän näin pitäisi mennä. Oon vaan niin loppu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olet ollut siellä työpaikassa? Jos koko ajan tuntuu ettet osaa tehtäviäsi, niin oliko alussa perehdytys puutteellista? Voitko jutella esimiehelle siitä, että tarvitset lisää perehdytystä ja tietoa siitä asiasta, mistä pitää asiakkaita neuvoa? Työelämä kyllä vaatii totuttelua, mutta toisaalta kaikki työt ei sovi kaikille. Jos uupumuksesi ei hellitä, kannattaa jäädä saikulle ja mieluummin vaikka irtisanoutua kuin menettää järkensä ja terveytensä työn takia.
Usean kuukauden olen ollut. Perehdytys oli ok,mutta työn vaativuuteen nähden niukka. Olisi täytynyt olla pohjatietoa jo että kykenisi omaksumaan kaiken. En vaan pysty. Ap
Dramaattinen otsikko jutun sisältöön nähden.
Entä jos haet sellaisiin työpaikkoihin töihin, joissa on vähemmän vastuuta ja ei ole tuollaista vaativaa neuvontaa. Jostain vaikka ihan eri alalta, mutta josta koulutuksestasi olisi hyötyä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olet ollut siellä työpaikassa? Jos koko ajan tuntuu ettet osaa tehtäviäsi, niin oliko alussa perehdytys puutteellista? Voitko jutella esimiehelle siitä, että tarvitset lisää perehdytystä ja tietoa siitä asiasta, mistä pitää asiakkaita neuvoa? Työelämä kyllä vaatii totuttelua, mutta toisaalta kaikki työt ei sovi kaikille. Jos uupumuksesi ei hellitä, kannattaa jäädä saikulle ja mieluummin vaikka irtisanoutua kuin menettää järkensä ja terveytensä työn takia.
Usean kuukauden olen ollut. Perehdytys oli ok,mutta työn vaativuuteen nähden niukka. Olisi täytynyt olla pohjatietoa jo että kykenisi omaksumaan kaiken. En vaan pysty. Ap
Olisiko paras irtisanoutua ennen kuin saat potkut?
Vierailija kirjoitti:
Dramaattinen otsikko jutun sisältöön nähden.
Ai että työuupumus ei ole tarpeeksi dramaattista tai se, että ihminen kirjoittaa olevansa aivan loppu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko paras irtisanoutua ennen kuin saat potkut?
Mitäs järkeä siinä olisi? Tässä kohti tuntuu, että aivan sama vaikka saisin. Jos se ei riitä, että tekee hommaa aivan äärirajoillaan jo nyt niin ihan mielelläni sitten lähden. Ap
Vierailija kirjoitti:
Entä jos haet sellaisiin työpaikkoihin töihin, joissa on vähemmän vastuuta ja ei ole tuollaista vaativaa neuvontaa. Jostain vaikka ihan eri alalta, mutta josta koulutuksestasi olisi hyötyä kuitenkin.
Olen katsellutkin muita työpaikkoja. Yhteen hainkin. Ei tärpännyt. Muita sopivia ei ole vielä tullut vastaan. Ja nyt olen ollut niin poikki niin en jaksaisi varmaan rustata hakemusta saati esiintyä edukseni työhaasrattelussa. Ap
kysymys kirjoitti:
AP. Mitä teet vapaa-ajallasi ?
1-2 kertaa viikossa koitan käydä salilla. Välillä se jää 1 kertaan tai kokonaan. Lähinnä makaan sohvalla ja katson tv:tä. Joskus koitan raahautua lenkille. Harvemmin nykyään. Ap
Vierailija kirjoitti:
kysymys kirjoitti:
1-2 kertaa viikossa koitan käydä salilla. Välillä se jää 1 kertaan tai kokonaan. Lähinnä makaan sohvalla ja katson tv:tä. Joskus koitan raahautua lenkille. Harvemmin nykyään. Ap
Telkun katselu ei ole tehnyt kenestäkään parempaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kysymys kirjoitti:
Ei tee ei. En jaksa arkena muutakaan. Siksi olen kirjoittanutkin, että olen lopen uupunut. Ap
Täällä sama homma. En kertakaikkiaan jaksa tehdä jatkuvasti 50-60h työviikkoa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kysymys kirjoitti:
Ei työssä jaksaakseen tarvitse muuttua paremmaksi ihmiseksi.
Mä olen sairaanhoitaja. Työskenetelen ihan hirveässä paikassa, jossa meitä pitäisi olla viisi hoitajaa ja onkin kaksi, potilaita kokoajan ihan liikaa ja sijaisia emme saa mistään. Huono ilmapiiri ja vaikeat potilaat ja hommaa niin ettei taukoja ole. Pomo on myös ihan kamala, ei kuuntele ja tuijottaa vaan tilastoja siitä montako potilaskäyntiä on ollut. Ja aina antaa vaan huonoa palautetta.
Minäkään en enää nuku öisin ja olen alkanut saamaan rytmihäiriöitä. Itkettää iltaisin. Lääkäri suositteli työpaikan vaihtoa pikaisesti ja nyt haen uutta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sairaanhoitaja. Työskenetelen ihan hirveässä paikassa, jossa meitä pitäisi olla viisi hoitajaa ja onkin kaksi, potilaita kokoajan ihan liikaa ja sijaisia emme saa mistään. Huono ilmapiiri ja vaikeat potilaat ja hommaa niin ettei taukoja ole. Pomo on myös ihan kamala, ei kuuntele ja tuijottaa vaan tilastoja siitä montako potilaskäyntiä on ollut. Ja aina antaa vaan huonoa palautetta.
Minäkään en enää nuku öisin ja olen alkanut saamaan rytmihäiriöitä. Itkettää iltaisin. Lääkäri suositteli työpaikan vaihtoa pikaisesti ja nyt haen uutta työtä.
Voi ei. Kuulostaa ihan hirveältä. Tuopa se just on, että moni työ olisi ihan ok jos olisi tarpeeksi henkilökuntaa, mutta ei -niistä ihmisistä otetaan kaikki irti ja uutta tilalle jos entiset ei jaksa. Onnea työnhakuun. Toivottavasti saat pian uuden paikan!
Ja jos olet, niin ei ole toki ap:n vika, että noihin Kelan ja sossun ja työkkärin paikkoihin otetaan esim 1.vuoden opiskelijoita (tunnen pari) kesätyökseen päättämään ihmisten terveydestä ja toimeentulosta. Mutta sen pitäisi olla laitonta. Ei kannata ihmetellä omituisia karensseja ja päätöksiä, kun niitä tekee loppuunpalaneet ja/tai ko työhön soveltumattomat ihmiset.