Siis... minkä ...tun takia kävelykeppiä pidetään kipeän jalan vastakkaisella puolella?
Kommentit (4)
Kävely on kuin vuorotahtihiihtoa: vasen käsi eteen kun astutaan oikealla jalalla ja päinvastoin.
Sillä puolella saat tukea kipeällä jalalla astuessa ilman, että painopiste siirtyy kipeän jalan päälle, vaan pysyy terveen jalan päällä. Tekee kävelystä helppoa ja turvallisempaa.
Sivumennen sanoen, kävelykeppien väärinkäyttö elokuvissa ja sarjoissa risoo minua ihan älyttömästi. Niillä horjutaan kuinka sattuu ja lähes aina väärällä puolella.
Minulla on MS-tauti, ja pahenemisvaiheesta kuntoutuessani fysioterapeutti opetti minua käyttämään kyynärsauvaa (jota en onneksi sitten tarvinnutkaan). Jostain syystä itsekin yritin aluksi käyttää sitä paremmin toimivan jalan puolella, mutta hän ohjeisti käyttämään sitä huonommin toimivan jalan puolella, sen liikkeen kanssa samaan tahtiin. Minun oli vaikea oppia käyttämään sitä, mikä johtuu siitä että ongelmani alkusyy ei ollut siinä jalassa, vaan aivoissa ja koordinaatiossa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei olekaan. On fyssarin ohjeistus mennyt harakoille.