Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi pilkkaa ”tyttöjen jutuista” tykkäävää poikaa!

Vierailija
24.04.2019 |

Tein yhden keskustelun, mutta se hävisi tuhka tuuleen niin koitan uudestaan, kun ottaa tämä asia pannuun niin saakelisti...

Meidän 6v poika tykkää vaaleanpunaisesta ja hänen lempivaateensa on isosiskonsa vanha mekko. Poika oli viikonloppuna mummilassa ja mummi oli kuulemma kommentoinut pojan vaaleanpunaisia housuja ”Mites sulla tollaset tyttöjen väriset housut on?” ja ottanut puheeksi sen mekon myös ”Ootko siitä mekosta jo luopunut, taitaa sustakin tulla vielä kunnon mies heheh” Helvetti että ärsyttää!! Poikaa harmittaa nuo kommentit eikä ole ensimmäinen kerta!

Oon monta kertaa sanonut asiasta anopille, mutta ei vaan tunnu menevän perille. En tiedä et onko tässä ainoa vaihtoehto pian se, etten vie poikaa ollenkaan mummilaan... :( En tiedä mitä muutakaan tässä voi tehdä kun anoppi ei ymmärrä lopettaa.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi kasvattaa lapsestaan kiusattua tai sitten hyväksyä sen, että olemalla tavallinen selviää helpommalla. Jokainen saa olla, mitä tahtoo, mutta ei sitä omaa valintaa ole pakko koko ajan korostaa.

Ai mitä ei tarvi korostaa? Sitä, että on poika, joka tykkää vaaleanpunaisesta ja mekosta?

No eihän sitä kukaan kiellä mutta kannattaa muistaa, että muut eivät ajattele aina yhtä liberaalisti kuin itse.

Jälleen päästään tähän, että henkisesti pienten ihmisten vuoksi jo lastenkin pitäisi rajoittaa omaa olemistaan ja olemustaan. En todellakaan koskaan aio sanoa lapsilleni, että tuohon ja siihen et voi pukeutua, koska joku tuntematon jossain ei ehkä tykkää siitä.

Senkus mutta turha alkaa sitten uhriutumaan kun hyvin tiedetään mikä on meininki kouluissa.

Meininki olisi eri, jos lapset eivät saisi kotoa tuollaista mallia.

Vierailija
62/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi kasvattaa lapsestaan kiusattua tai sitten hyväksyä sen, että olemalla tavallinen selviää helpommalla. Jokainen saa olla, mitä tahtoo, mutta ei sitä omaa valintaa ole pakko koko ajan korostaa.

Ai mitä ei tarvi korostaa? Sitä, että on poika, joka tykkää vaaleanpunaisesta ja mekosta?

No eihän sitä kukaan kiellä mutta kannattaa muistaa, että muut eivät ajattele aina yhtä liberaalisti kuin itse.

Jälleen päästään tähän, että henkisesti pienten ihmisten vuoksi jo lastenkin pitäisi rajoittaa omaa olemistaan ja olemustaan. En todellakaan koskaan aio sanoa lapsilleni, että tuohon ja siihen et voi pukeutua, koska joku tuntematon jossain ei ehkä tykkää siitä.

Senkus mutta turha alkaa sitten uhriutumaan kun hyvin tiedetään mikä on meininki kouluissa.

Tuskin ketään kotona opetetaan varta vasten halveksimaan homoja. Kyse on siitä, että ihmisluonne sietää huonosti erilaisuutta, mikä näkyy koulukiusaamisena heti kun joku poikkeaa vähänkään massasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ketään kotona opetetaan varta vasten halveksimaan homoja. Kyse on siitä, että ihmisluonne sietää huonosti erilaisuutta, mikä näkyy koulukiusaamisena heti kun joku poikkeaa vähänkään massasta.

Voisiko niitä lapsia siis kotona opettaa kestämään erilaisuutta? Ihmisluonto sietää huonosti... Kun lapset pienestä pitäen tottuvat "erilaisuuteen", se ei enää olekaan niin ihmeellistä. Kotoa nämäkin asiat opitaan, mutta jos vanhempien maailma on nuppineulanpään kokoinen, ei liikoja tietenkään voi odottaa.

Vierailija
64/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano anopille, ettei toisen sukupuolta saa olettaa.

Vierailija
65/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla mitä tahtoo, kunhan on piilossa. Hienoa.

Tai sitten on sitä julkisesti, mutta hyväksyy sen, että muutkin voivat julkisesti tehdä selväksi oman kantansa. Siitä ei pidä loukkaantua, jos tulee kutsutuksi neidiksi. Se on vain jonkun toisen ei-piilotettu mielipide.

Vierailija
66/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap kertoa, miten se anoppi lasta pilkkaa. Tuossa alussa on vain kerrottu, että housujen väriä on kommentoitu ja samaten mekkoa, mutta ei tuossa lasta ole pilkattu millään tavalla.

Vierailija
67/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös joutunut käymään aiheesta keskustelua isäni kanssa. Kuten myös siitä että esikoisesta (tyttö) tuntuu pahalta kun ukki tarjoaa kuopukselle (poika) pilkkimistä, veistämistä, mopohommia, ja hän ei saa mitään kivaa.

Onneksi isälläni vissiin syttyi joku lamppu päässä, kun selitin, että kyllä se lapsi ympäristöään tarkkaillen ja kavereilta ja muilta oppii mikä on "normi", meidän ei tarvitse sitä kertoa. Meidän tehtävä on opettaa että hän saa ITSE PÄÄTTÄÄ mukautuuko siihen vai poikkeaako siitä, ja että me tykätään yhtä paljon päätti kummin vain. Nykyään ukki osaa jo ihastella sydänkuvioitua kääntöpaljettipaitaa tai pörröttää tukkaa kommentoimatta sen pituutta👍

Vierailija
68/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on sitä julkisesti, mutta hyväksyy sen, että muutkin voivat julkisesti tehdä selväksi oman kantansa. Siitä ei pidä loukkaantua, jos tulee kutsutuksi neidiksi. Se on vain jonkun toisen ei-piilotettu mielipide.

Miksi? Miksi olisi hyväksyttävää esittää näitä mielipiteitä julkisesti? Miksi sinun pitäisi päästä arvostelemaan jonkun muun pukeutumista tai tyyliä? Saisinko minä tavatessamme sanoa sanasen sinun tyylistäsi?

Vierailija
69/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Miksi olisi hyväksyttävää esittää näitä mielipiteitä julkisesti? Miksi sinun pitäisi päästä arvostelemaan jonkun muun pukeutumista tai tyyliä? Saisinko minä tavatessamme sanoa sanasen sinun tyylistäsi?

Ero on siinä, ettei kenenkään tarvitse laukoa ääneen ”mielipiteitä” muiden ulkonäöstä ja valinnoista sen suhteen. Se on junttimaisuuden multihuipentuma, jota ei tarvitse kenenkään hyväksyä ja todellakin asiasta voi (ja pitääkin) loukkaantua, ettei tämä ihminen kuvittele toimivansa oikein. Ketään ei sitäpaitsi kiinnosta tuollaiset mielipiteet ja maailma voi paljon paremmin ilman niitä.

Vierailija
70/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua on hänelle kertoa kuitenkin siitä mitä siellä ulkomaailmassa hänen outlookistaan ja tykkäämisistään ehkä tullaan tykkäämään niin hän voi itse valita sen mitä haluaa kertoa.

On kai monellakin jo pinkkiä yllä ja monetkin nykynuorten kaverit niin tytöt kuin pojatkin vaikuttavat homohtavilta, mutta ovat sitten hyvinkin suosittuja henkilöinä. Pitäisi jättää ihmiset oikeasti rauhaan ja keskittyä, vaikka puutarhan hoitoon.

Vierailija
71/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sä oletkin näitä "Minulla on oikeus!"- ja "Se on minun mielipide, piste!"- ihmisiä. No se selittääkin paljon.

Vierailija
72/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sä oletkin näitä "Minulla on oikeus!"- ja "Se on minun mielipide, piste!"- ihmisiä. No se selittääkin paljon.

Jos sinä pukeudut klovniksi ja minä kutsun sinua klovniksi, niin miksi sinä loukkaannut? Ihan sama siinä vaiheessa, kun pitkätukkainen lapsi laittaa päälleen mekon - hän on pitseineen neiti eikä ole mitään väärää häntä neidiksi kutsua. Tai sitten meidä tulee lopettaa myös prinsessaksi pukeutuvien tyttöjen kutsuminen söpöiksi.

Jos sinulla on oikeus pukeutua haluamallasi tavalla, on minulla oikeus sanoa, millaiseksi olet pukeutunut enkä keksi yhtäkään syytä, miksi siitä pitää loukkaantua. Itsehän sinä sen asusi valitset ja tasan tarkkaan tiedät, miltä näytät.

Vierailija
73/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä pukeudut klovniksi ja minä kutsun sinua klovniksi, niin miksi sinä loukkaannut? Ihan sama siinä vaiheessa, kun pitkätukkainen lapsi laittaa päälleen mekon - hän on pitseineen neiti eikä ole mitään väärää häntä neidiksi kutsua. Tai sitten meidä tulee lopettaa myös prinsessaksi pukeutuvien tyttöjen kutsuminen söpöiksi.

Jos sinulla on oikeus pukeutua haluamallasi tavalla, on minulla oikeus sanoa, millaiseksi olet pukeutunut enkä keksi yhtäkään syytä, miksi siitä pitää loukkaantua. Itsehän sinä sen asusi valitset ja tasan tarkkaan tiedät, miltä näytät.

Sinulla ei ole oikeutta yhtään mihinkään. Vaikka pukeutuisin kalaverkkoon, puutarhaletkuun ja punaisiin Loubutineihin ja asettelisin vuoan makaronilaatikkoa pääni päälle, se ei vieläkään olisi sinun asiasi kommentoida. Ja jos otat itsellesi tämän oikeuden, voit olla varma että käytän samaa oikeutta kommentoida sinun vaatetustasi. Vai eikö se niin päin olekaan ok?

Vierailija
74/78 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla oli pitkä kihara tukka. Leikattiin se pois, kun oli vähän hankala, ja takkuuntui kovasti. Anoppi lyhentyneen kuontalonsa nähdessään huusi lapselle, että ”katos, nyt Juha ei näytä enää tytöltä”

Vierailija
75/78 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on niin naurettavaa että ootte niin hyvää vanhempaa ja ihmistä, vaikka haluutte tieten tahtoen tehdä muiden ihmisten ja varsinkin lasten elämästä huonompaa. Miksi se, että poika pukeutuu mekkoon on niin kamalaa? Vihaatte naiseutta ja naisia niin paljon että yleisesti naisten käyttämä vaatekin pitää kieltää pojilta ja miehiltä, tai ainakin sitten saa haukkua (=kiusata) ja lytätä toista? Mua oikeesti harmittaa, että teidän ajatusmaailmat on noin ahtaita ja naisviha noin suurta, että tyttömäisyys pitää kylvää pois. Mä en vaan oikeasti käsitä. Miksi pitää olla muille ilkeä, miks ei voi antaa toisen olla sellainen kun on?

Oikeesti, mikä siinä tyttömäisyydessä/naisellisuudessa/naiseudessa on niin hirvittävää?

Vierailija
76/78 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te sekoitatte lapsen ja aikuisen ajatusmaailman. Aikuinen kun pukeutuu eri tavalla kuin muut, tekee sen silläkin ”uhalla”, että häntä katsotaan pitkään. Mutta lapsi ei ymmärrä tätä. Siksi minun mielestäni pojan ei pitäisi antaa pukeutua mekkoon.

Vierailija
77/78 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni nakataan anoppi ulos joka kerta, kun alkaa vastaavaa laukomaan eikä usko, kun käsketään lopettaa. Meidän 12-vuotias poikamme siis tykkää vaaleanpunaisesta ja violetista ja harrastaa tanssia. Haluaisi isona ammattitanssijaksi. Ja poika ei ole mikään sukupuolineutraalin kasvatuksen tulos vaan on ihan poika, mutta uskaltaa vain olla sellainen kuin on välittämättä mahdollisesta vittuilusta. Tanssistakaan häntä ei kiusaa kukaan muu kuin mummo, koska hän ei yksinkertaisesti välitä koulukaverien yms. kommenteista.

Mummo saa lähtöpassit aina, kun sana lopeta ei kuulu ja alkaa se "kasvaakohan susta miestä" "miten sulla taas on tyttöjen värinen paita" jne. Ollaan joka kerta sanottu, että lapsen ei tarvi kuunnella henkilökohtaisuuksiin menevää arvostelua omassa kodissaan ja mummo voi poistua, jos ei osaa olla hiljaa. Nykyään on alkanut hiljentyä jo, kun sanotaan.

Vähän sellaiset merkit tuntuvat teillä olevan ilmassa, että en hirveästi yllättyisi, vaikka mieheltäsikin alkaisi paljastua samoja taipumuksia ja yhtäkkiä aloittaisi uuden elämän jonkun mieskaverinsa kanssa. Nuo piirteet, kun ovat vahvasti perinnöllisiä.

Ai että homoja jo viidennessä polvessa? Ette oo tosissaan. Mikä Huhtasaari täällä on kommentoimasta?

Ai siinä viidessäkö menee suvaitsevaisuuden rajat? Seuraava homopentu on jo liikaa?

No ei, mutta onhan tuo ihan naurettava (ja väärä) väite, että homous ja ilmeisesti "homomaisuus" olisi jotenkin periytyvää. Tuo kommenttisi on muuten oksettava.

Lapset tuppaavat perimään vanhempiensa piirteitä. Onko "homomaisuus" muka tässä joku poikkeus?

Homous ei ole periytyvää. "Homomaisuus" sen sijaan voi periytyä, oletan että sillä tarkoitetaan tiettyjä ominaisuuksia jotka eivät sovi konservatiiviseen ja ahtaaseen sukupuolirooliin. Näitä olisi hyvä välillä vähän tuulettaa, jotta joku kaunis päivä jokainen saisi vapaasti olla juuri sitä mitä on.

Mielenkiintoista... omalla kohdallani on siis vain sattumaa että suvusta löytyy parikin transtaustaista ihmistä ja homojakin on löytynyt muutama. Ovat vielä ihan eri aikakausilla syntyneitä.

Vierailija
78/78 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2677 kirjoitti:

Päästätkö sen eskariinkin vaaleanpunaisessa mekossa, jos se haluaa?

Tietenkin. :D Sehän on vaan vaate muiden joukossa.

Laita nyt sitten tyttöjen röyhelöpikkaritkin ja rintsikkatoppi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi