Anoppi pilkkaa ”tyttöjen jutuista” tykkäävää poikaa!
Tein yhden keskustelun, mutta se hävisi tuhka tuuleen niin koitan uudestaan, kun ottaa tämä asia pannuun niin saakelisti...
Meidän 6v poika tykkää vaaleanpunaisesta ja hänen lempivaateensa on isosiskonsa vanha mekko. Poika oli viikonloppuna mummilassa ja mummi oli kuulemma kommentoinut pojan vaaleanpunaisia housuja ”Mites sulla tollaset tyttöjen väriset housut on?” ja ottanut puheeksi sen mekon myös ”Ootko siitä mekosta jo luopunut, taitaa sustakin tulla vielä kunnon mies heheh” Helvetti että ärsyttää!! Poikaa harmittaa nuo kommentit eikä ole ensimmäinen kerta!
Oon monta kertaa sanonut asiasta anopille, mutta ei vaan tunnu menevän perille. En tiedä et onko tässä ainoa vaihtoehto pian se, etten vie poikaa ollenkaan mummilaan... :( En tiedä mitä muutakaan tässä voi tehdä kun anoppi ei ymmärrä lopettaa.
Kommentit (78)
Kerran anoppi arvosteli minua siitä, että annan pojan pukeutua ”tyttöjen vaatteisiin” ja sillä tavalla turmelen pojan itsetunnon... Kukakohan se sitä itsetuntoa oikein turmelee :) Pyysi kyllä tätä kommenttiaan myöhemmin anteeksi, mutta muuta ei ole koskaan anteeksipyydellyt ja jatkaa vaan pojan kiusaamista. -AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sanonut mummille asiasta samantien? Vai tosissasiko väität, että lapset oli siellä pääsiäisenä ilman vanhempiaan ja muistavat ulkoa kaiken tuon?
En ollut itse pääsiäisenä siellä siis. Poika kertoi mulle nyt jälkeenpäin tuosta asiasta, koska se oli jäänyt harmittamaan. -AP
Homo siitä tulee. Tai siis se on jo.
Vierailija kirjoitti:
Ohoh. Mites minä nyt kirjoitin sanan provo noin väärin?
No voipi olla että ainoa vaihtoehto on tuo esittämäsi. Suojele lastasi tuollaiselta törpöltä. Tai siis voisit ensin esittää ultimatumin anoppia kohtaan että tapaamiset vähenevät jos kommentit eivät lopu. Eikö äijäsi muuten saa suuta auki äitinsä suuntaan?
Edellinen poistettiin koska oli niin selvä provo. Eikä tämäkään kyllä hääppöinen ole.
0/5 ei jatkoon. Ilmoitin myös asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, vaikka tulisikin? Tai vaikka olisi jo? Ja miksi tuollaista pitäisi edes alle kouluikäisestä pojasta spekuloida? Ei minulle ole mitään väliä rakastaako poikani miehiä vai naisia. Kunhan olisi onnellinen elämässään. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sanonut mummille asiasta samantien? Vai tosissasiko väität, että lapset oli siellä pääsiäisenä ilman vanhempiaan ja muistavat ulkoa kaiken tuon?
En ollut itse pääsiäisenä siellä siis. Poika kertoi mulle nyt jälkeenpäin tuosta asiasta, koska se oli jäänyt harmittamaan. -AP
Miksi et ollut lastesi kanssa? Tässä maailmassa menee niin, että jos et sinä ole lastesi kanssa, niin heidän kanssaan olevat saavat sanoa ja tehdä mitä tahansa, kunhan se ei ole laitonta. Vaaleanpunaisten housujen sanominen tyttöjen housuiksi on pientä verrattuna siihen, mitä lapsesi vielä tulee mekossaan kokemaan!
Vierailija kirjoitti:
No voipi olla että ainoa vaihtoehto on tuo esittämäsi. Suojele lastasi tuollaiselta törpöltä. Tai siis voisit ensin esittää ultimatumin anoppia kohtaan että tapaamiset vähenevät jos kommentit eivät lopu. Eikö äijäsi muuten saa suuta auki äitinsä suuntaan?
Mies on kuollut vuosia sitten. Tuntuu että sekin hankaloittaa tätä hommaa, anoppi ei ole koskaan tuntunut ottavan minua tosissaan vaan aina ennenkin kuunteli ennemmin poikansa mielipidettä. Nyt kun ei ole enää miestä sanomassa vastaan asioissa niin anoppi tekee mitä lystää. -Ap
Mikä tästä tekee provon? Kyllä meilläkin väännetään anopin kanssa niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin pojan pitkä tukka. "Ihan tytöltä näytät, liehuletti, laitetaanko saparot..." Ei mene mummilla jakeluun, vaikka aina uudestaan ja uudestaan sanottaisiin, että anna olla nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ollut lastesi kanssa? Tässä maailmassa menee niin, että jos et sinä ole lastesi kanssa, niin heidän kanssaan olevat saavat sanoa ja tehdä mitä tahansa, kunhan se ei ole laitonta. Vaaleanpunaisten housujen sanominen tyttöjen housuiksi on pientä verrattuna siihen, mitä lapsesi vielä tulee mekossaan kokemaan!
Olin töissä... Ei se mielestäni oikeuta anoppia laukomaan mitä tahansa kommentteja, että minä en ole paikalla! -Ap
Miksi et tue poikaasi matkalla tytöksi? Kerro, että hän on tyttö ja vaihdatte nimenkin, se on nykyisin laillista. Mukavampi mennä kouluunkin tyttönä kuin mekkoon pukeutuneena poikana.
Annetaan tyttöjen olla tyttöjä ja poikien poikia, eiks vaan.
Kysy siltä anopilta miksi se itse näyttää keski-ikäiseltä rekkamieheltä.
Miksi lapsia saa kiusata sukulaisten ja muiden aikuisten osalta? Jos joku sanoisi päiväkodissa tai koulussa noin, niin siihen puututtaisiin kiusaamisena.
Ihanaa, että annat lapset olla oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Kai siitä nyt saa sanoa jos teidän poikanne on selvä friikki.
Onpa surullinen asenne täällä ihmisillä. Naisetkin saavat nykyään pukeutua housuihin, miksi mies ei saa pukeutua hameisiin tai mekkoihin?
Miksi altistat lastasi tuollaiselle sairaalle paskalle?
Mummolle nyt tiukka keskustelu, mene ihan paikalle ilman lasta ja keskustele tiukasti.
Voit pohjustaa nykykäsityksestä yhteiskunnassa ja lapsen psykologisesta kasvatuksesta. Kerrot, että itse tuet poikaasi valitsemallaan tiellä, mihin se johtaakaan etkä salli muidenkaan sitä ohjailla ilkein kommentein ja muutoikaan. Jos hän ei pysty tähän sitoutumaan, tapaamiset valitettavasti loppuu. Kerro, että poika on ollut pääsiäisen jälkeen pahoilla mielin ja kertonut surullisena sinulle kommenteista.
Tuo pitää saada tavoin ja toisin lopumaan. Lapsi ansaitsee turvallisen kasvuympäristön, jossa kasvattaa itsetuntoaan vahvaksi. Terveellä itsetunnolla pärjää elämässä pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tästä tekee provon? Kyllä meilläkin väännetään anopin kanssa niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin pojan pitkä tukka. "Ihan tytöltä näytät, liehuletti, laitetaanko saparot..." Ei mene mummilla jakeluun, vaikka aina uudestaan ja uudestaan sanottaisiin, että anna olla nyt.
Tapa, jolla ap kertoo asian. Lisäksi tuo anopin väitetty kommentti "taitaa sustakin tulla vielä kunnon mies rehreh" saa anopin kuulostamaan joltain pedarilta.