HSL vyöhykeuudistus la 27.4.2019
Aivan varmasti tiedossa on kaaosta. Lisäksi aivan varmasti kaikki mahdolliset lipuntarkastajat on käsketty tuona päivänä töihin lippuja tarkastamaan oikein tekemään tehokyttäystarkastuksia. Tuona päivänä kun ei järjestelmien päivityksen vuoksi voi edes ladata lippua. Aivan varmasti tuossakin menee jotain pieleen. Hyvä uudistus tämä kuitenkin on kun pääsee uusiin paikkoihin m. pariin isoon kauppakeskukseen Vantaalla ja Espoossa ilman lisämaksua.
Kommentit (156)
Ilmeisesti nykyinen Hgin sisäinen on automaattisesti ab-lippu, mulla voimassa vielä vajaan viikon?
No aamulla töihin mennessä ensimmäinen kortin luku hidasta, kotiin tullessa jo onnistuu paremmin. Varatkaa aikaa.
Olisi kiva tietää, miten uudistus vaikuttaa lähiseutulippuihin, vai vaikuttaako mitenkään. Niistähän on ihan turha mennä kysymään kioskilta, kun niissä ei koskaan tiedetä mitään, ja asemalla ei lähiseutulippuja edes myydä, joten sieltäkään ei voi kysyä.
En usko sekuntiakaan, että yhtäkään sakkoa kirjoitetaan kys viikonloppuna. Siellä on korkeintaan ne asiakaspalvelijat liikenteessä. Ei HSLkään niin paljon asiakkaitaan vihaa, että sakottavat urpoja.
Ladatkaa ne lippunne nyt, niin ei tule ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, miten uudistus vaikuttaa lähiseutulippuihin, vai vaikuttaako mitenkään. Niistähän on ihan turha mennä kysymään kioskilta, kun niissä ei koskaan tiedetä mitään, ja asemalla ei lähiseutulippuja edes myydä, joten sieltäkään ei voi kysyä.
https://www.hsl.fi/uudetvy%C3%B6hykkeet
Ihan vaan härskisti itse lukemaan sieltä. Selkeät on ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko sanoa, mitä väliä tarkoitat? Esim. Hki - Järvenpää? Kysymykseesi on vaikea vastata, jos et sano tarkemmin.
Mä en ymmärrä miksi se tekstiviestilippu piti lopettaa? Sehän oli tosi kätevä, jos vain harvoin matkustaa julkisilla yhden matkan.
Vierailija kirjoitti:
En usko sekuntiakaan, että yhtäkään sakkoa kirjoitetaan kys viikonloppuna. Siellä on korkeintaan ne asiakaspalvelijat liikenteessä. Ei HSLkään niin paljon asiakkaitaan vihaa, että sakottavat urpoja.
Yritin eilen ladata mutta näyttöpääte sanoi että maksu ei mennyt läpi/ei hyväksytty ja katevaraus palautetaan 15vrk sisään. Kortilla oli kyllä arvoa.
Onneksi on pieniä lapsia, niin ei matkaliput hetkauta.
Niin ja city-maasturi, jos ei jaksa töykeitä kanssaihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi se tekstiviestilippu piti lopettaa? Sehän oli tosi kätevä, jos vain harvoin matkustaa julkisilla yhden matkan.
Saat sen saman lipun halvemmalla hsl mobiililla.
Kuuntelin aamulla radiosta, kun yksi asiantuntija yritti selvittää toimittajalle uutta systeemiä. Onneksi asun muualla, ei käy kateeksi :)
Vierailija kirjoitti:
Ei mammat voi ladata niitä nyt, koska jos sitten kaikki meneekin hyvin, ei voi valittaa av:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko sanoa, mitä väliä tarkoitat? Esim. Hki - Järvenpää? Kysymykseesi on vaikea vastata, jos et sano tarkemmin.
Ajattelin Espoon C-vyöhykkeeltä Helsingin kautta Järvenpäähän matkustamista. Siis bussilla b-vyöhykkeelle Matinkylään, sieltä metrolla Helsinkiin ja junalla Järvenpäähän. Aiemmin on kelvannut Lähiseutu 3-lippu, tosin joidenkin tietojen mukaan Lähiseutu 2 olisi riittänyt, mutta en ole uskaltanut sillä matkustaa, kun en ole ollut varma kumpi lippu on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että se on lopetettu jo vuosia sitten. Jos olisin tiennyt, että se oli olemassa, olisin voinut itsekin käyttää, kun en omista älypuhelinta. Ehkä muutkin ovat luulleet, ettei sitä enää ole, ja käyttö on sen takia jäänyt vähiin.
Uusittu reittiopas osaa kyllä kertoa, mitä kirjaimia tarvitaan. Laittamalla Espoo - Järvenpää, tarvitaan ABCD-lippu
Vierailija kirjoitti:
Uusittu reittiopas osaa kyllä kertoa, mitä kirjaimia tarvitaan. Laittamalla Espoo - Järvenpää, tarvitaan ABCD-lippu
Osaako se kertoa senkin, millainen lähiseutulippu tarvitaan? Monet haluavat matkustaa lähiseutulipulla, koska se on halvempi kuin tavallinen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Ja ulkopaikkakuntalaiselle, joka käy muutaman kerran vuodessa Helsingissä ja menee siellä julkisilla.
Voiko edelleen ladata sitten esim 10 eurolla arvoa? Jos tänään menee lataa niin säästää ?
Kivat jonot varmasti joka paikassa.Oltais vaan pysytty vanhassa.Tähän asti ollut vain tuo sisäinen lippu.Talvisin ostin välillä kahdeksi viikoksi aikaa joten sekin on nyt sitten kalliimpi.Kesäisin vain arvoa kun tulee pyöräiltyä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin aamulla radiosta, kun yksi asiantuntija yritti selvittää toimittajalle uutta systeemiä. Onneksi asun muualla, ei käy kateeksi :)
No ei tuossa ole mitään monimutkaista. Muualla maailmassa on normaalisti vyöhykkeet käytössä.. Itelläni on vaikea lukihäiriö, adhd mutta silti olen ymmärtänyt tuon systeemin täysin ja tiedän mitä vyöhykettä mun pitää ostaa. Selviää pelkästään karttaa katsomalla. Suuri osa helsinkiläisistä käyttää AB-vyöhykettä työmatkoillaan jne..
Tietysti on tarkastajia. Saa hyvin kuitattua kuluja