Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverini erosi. Kiltti mies saa tavata lapsiaan vain valvotusti ja ex-vaimo hankki turvakiellon. Miten tuollaisen saa? Mistä syystä?

Vierailija
24.04.2019 |

Olen ollut samassa työpaikassa työkaverin (mies) kanssa 15 vuotta. Olen ollut siinä käsityksessä, että miehellä on onnellinen avioliitto, ihanat kolme lasta ja elämä on sujunut mallikkaasti. Olen nähnyt kuvia lapsista (näyttänyt kännykästä, nähnyt itse Facebookin kautta) ja mies on vaikuttanut aivan tavalliselta, suomalaiselta kiltiltä perusmieheltä.

Jotain on nyt tapahtunut, eikä mies tietenkään sano kuin oman käsityksensä asioista. Tuli kuulemma vaimon kanssa niin hirveitä riitoja (sanallisia), että vaimo otti eron ja nyt tilanne on tuo otsikon mukainen. Lapsia saa nähdä vain kerran kuussa valvotusti ja lasten tai vaimon nykyistä osoitetta ei tiedä.

Mitä sellaista voi käydä, että tähän tilanteeseen on ajauduttu? Voiko tällainen tulla oikeasti jonkun "pahan riidan jälkeen" vai vaaditaanko tuohon järeitä syitä? Onko työkaverini siis jotain aivan muuta kuin mitä olen kaikki nämä vuodet luullut?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla, että työkaverisi ei ole kiltti, vaan hirviö, jonka vaimo uskalsi viimeinkin lähteä. Eipä olisi ensimmäinen hirviömies, josta "kukaan ei olisi uskonut".

Tätä juuri pelkään. Että miten erilainen ihminen voikaan olla muille, mutta kotona hirviö. En pysty mitenkään kuvittelemaan, että työkaveri tekisi pahaa kärpäsellekään. Ennemminkin sellainen tossun alla kulkeva vässykkä kuin mitään muuta. 

Pelottavaa ajatella, että ympärilläni on ihmisiä, jotka voivat olla jopa vaarallisia läheisilleen. Väkisinkin mietin, että olenko minä vaarassa? Me ei riidellä, mutta saattaisiko työkaverilla mennä jostain kuppi nurin ja kohdistaa turhautumisensa minuun?

ap

Juuri nämä tossun alla olevat vässykät ovat pahimpia. Oma exäni oli myös tällainen seurassa, mutta sisällä täynnä katkeruutta ja vihaa. Kotityöt, taloudellinen osallistuminen tai mikään positiivinen oli alistumista. Kuristi, töni, oli äärimmäisen agressiivinen ja muutenkin erittäin vihainen kaikkia ja kaikkea kohtaan. Töissä ei todellakaan uskaltanut pitää edes puoliaan ja oli sosiaalisissa tilanteissa muiden heittopussi. Kotona oli helppo kostaa minulle kaikki se kokema vääryys koulukiusaamisesta lähtien. 

Vierailija
22/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikissa näissä teidän kuvailemissa tapahtumissa naiset olivat sävyisiä, sovittelevia ja täysin viattomia? Miten minusta tuntuu että niissä riidoissa on ollut aina kaksi osapuolta. Kyllä siitä tossun alla olevasta unelmavävystäkin saa vaimonhakkaajan kun jaksaa vaan tarpeeksi haukkua ja vittuilla. Mielestäni nämä miehet ovat tehneet virheen siinä että ovat yrittäneet kestää parisuhteessa liian kauan ja pitäneet kulisseja pystyssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös suvussa tällainen unelmavävy - komea, ystävällinen, kohtelias, lapsirakas, huomaavainen, auttavainen....you name it! Harva vain tietää totuutta tuon naamion takana. Ensimmäinen avovaimo kesti kuusi vuotta, kunnes lähti. Olin jo aavistellut jotain, mutta kertoi vasta eron jälkeen osan tapahtumista - kaikkea en tiedä vieläkään. Sen jälkeen onkin naiset vaihtuneet tiuhaan tahtiin, osan kanssa on tehty lapsiakin. Taas on kuvioissa uusi nainen, joka on aivan tämän hurmurin lumoissa. Tekisi mieli varoittaa, kun naisella on lapsiakin, mutta en uskalla sotkeentua tuohon kuvioon yhtään. Minua ei luultavasti uskota tässä vaiheessa, vaan varoitukseni kerrottaisiin tälle unelmamiehelle ja alkaisi minun perheeni vainoaminen. Ja kuvioon kuuluu toki se, että suurin osa ei näe naamion taakse, vaan pitää tätä hullua unelmamiehenä, jolle on vain käynyt huono tuuri ja kohdalle sattunut ne hullut ja hankalat naiset? 

Puhutkohan serkustani? Täsmälleen samanlainen tapaus.  

Vierailija
24/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikissa näissä teidän kuvailemissa tapahtumissa naiset olivat sävyisiä, sovittelevia ja täysin viattomia? Miten minusta tuntuu että niissä riidoissa on ollut aina kaksi osapuolta. Kyllä siitä tossun alla olevasta unelmavävystäkin saa vaimonhakkaajan kun jaksaa vaan tarpeeksi haukkua ja vittuilla. Mielestäni nämä miehet ovat tehneet virheen siinä että ovat yrittäneet kestää parisuhteessa liian kauan ja pitäneet kulisseja pystyssä. 

..kirjoittaa Jorma-Ylermi Kuortaneelta, pitänyt emäntäänsä tiukassa kuristusotteessa jo vuodesta 1972

Vierailija
25/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla se kiltti ja herttainen unelmanainenkin voi olla väkivaltainen epävakaa hullu... Ei se ole mikään sukupuoleen sidottu juttu. Yleensä ihminen, jolla on surkea itsetunto eikä ole kielellisesti lahjakas päätyy käyttämään väkivaltaa. Ja jos on tullut suusanallista riitaa, niin onko se oikein vetää toiselta hampaat kurkkuun, kun ei pärjää enää verbaalisesti? Kuten sanoit, että riitaan tarvitaan aina kaksi...

Vierailija
26/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös suvussa tällainen unelmavävy - komea, ystävällinen, kohtelias, lapsirakas, huomaavainen, auttavainen....you name it! Harva vain tietää totuutta tuon naamion takana. Ensimmäinen avovaimo kesti kuusi vuotta, kunnes lähti. Olin jo aavistellut jotain, mutta kertoi vasta eron jälkeen osan tapahtumista - kaikkea en tiedä vieläkään. Sen jälkeen onkin naiset vaihtuneet tiuhaan tahtiin, osan kanssa on tehty lapsiakin. Taas on kuvioissa uusi nainen, joka on aivan tämän hurmurin lumoissa. Tekisi mieli varoittaa, kun naisella on lapsiakin, mutta en uskalla sotkeentua tuohon kuvioon yhtään. Minua ei luultavasti uskota tässä vaiheessa, vaan varoitukseni kerrottaisiin tälle unelmamiehelle ja alkaisi minun perheeni vainoaminen. Ja kuvioon kuuluu toki se, että suurin osa ei näe naamion taakse, vaan pitää tätä hullua unelmamiehenä, jolle on vain käynyt huono tuuri ja kohdalle sattunut ne hullut ja hankalat naiset? 

Puhutkohan serkustani? Täsmälleen samanlainen tapaus.  

No voi hyvinkin olla, vaikken usko että tiedät näin paljon kuin minä. Aavistella ja päätellä toki voit. Eiköhän jokainen normaalijärkinen tuon kuvion jo tajua, enää vain äiti lähisuvusta tuntuu uskovan tuon hullun juttuja. 

Vierailija
27/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä kaikista miehistä näe päällepäin, että ne on naisenhakkaajia, vaikka joistakin voi hyvin kuvitellakin.  Väkivalta voi olla myös sellaista, että se ei näy muille.  Kovakourainen käsittely ei aina jätä mustelmia eikä mitään.  Ja sitten se uhkailu, mitä jotkut harrastaa, voi olla hyytävää, mutta kukapa siitä tietäisi.

Minunkin exäni kulki puukko kädessä pahimpina hulluusaikoinaan ja uhkaili viiltelevänsä naamani piloille ja muuta järjetöntä.  Hiuksista kiinni pitäminen ja solvauksien ja uhkauksien karjuminen oli siitä kiltimmästä päästä.  Vain yhden kerran sain mustan silmän, mutta se olikin jo eromme jälkeen kun hänellä oli olevinaan jotain kovin tähdellistä asiaa.

Työssä hänkin oli niin mukava ja osaava kaveri, kehuttiin.  Äitinsä ei uskonut ikinä, että pojalla oli tällaisia taipumuksia, vaan minähän se paha olin.  Isällään oli kyllä joku käsitys, mutta anoppi jyräsi kaiken.  

Ja kun kaikki tapahtuu siellä omien seinien sisällä, ei kukaan uskokaan mitään.  Ero voi todella tulla ihmisille yllätyksenä.  Kaikkihan näytti niin hyvältä.

Lähipiirissä on myös tyypillinen narsistitapaus, jossa siinäkin miehen ystävät ja sukulaiset tuomitsivat vaimon, joka otti "täydellisestä miehestä" eron.  Itse jouduin ystävänä sen verran näkemään, että tajusin asian.  Mies on täydellinen narsisti, tekohymy kasvoilla koko ajan.  Hänkin on kuulemma työpaikallaan hyvin pidetty.   Tällainen ihminenhän pitää nimenomaan huolen siitä, että hänestä tykätään, hän esittää loistavaa tyyppiä kaikille niille, kenestä on hänelle hyötyä, vaikka pientäkin.  Kaikki on kuitenkin esitystä, opeteltua miellyttävää käytöstä, joka häviää heti kodin seinien sisälle tultua.

Vierailija
28/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä kaikista miehistä näe päällepäin, että ne on naisenhakkaajia, vaikka joistakin voi hyvin kuvitellakin.  Väkivalta voi olla myös sellaista, että se ei näy muille.  Kovakourainen käsittely ei aina jätä mustelmia eikä mitään.  Ja sitten se uhkailu, mitä jotkut harrastaa, voi olla hyytävää, mutta kukapa siitä tietäisi.

Minunkin exäni kulki puukko kädessä pahimpina hulluusaikoinaan ja uhkaili viiltelevänsä naamani piloille ja muuta järjetöntä.  Hiuksista kiinni pitäminen ja solvauksien ja uhkauksien karjuminen oli siitä kiltimmästä päästä.  Vain yhden kerran sain mustan silmän, mutta se olikin jo eromme jälkeen kun hänellä oli olevinaan jotain kovin tähdellistä asiaa.

Työssä hänkin oli niin mukava ja osaava kaveri, kehuttiin.  Äitinsä ei uskonut ikinä, että pojalla oli tällaisia taipumuksia, vaan minähän se paha olin.  Isällään oli kyllä joku käsitys, mutta anoppi jyräsi kaiken.  

Ja kun kaikki tapahtuu siellä omien seinien sisällä, ei kukaan uskokaan mitään.  Ero voi todella tulla ihmisille yllätyksenä.  Kaikkihan näytti niin hyvältä.

Lähipiirissä on myös tyypillinen narsistitapaus, jossa siinäkin miehen ystävät ja sukulaiset tuomitsivat vaimon, joka otti "täydellisestä miehestä" eron.  Itse jouduin ystävänä sen verran näkemään, että tajusin asian.  Mies on täydellinen narsisti, tekohymy kasvoilla koko ajan.  Hänkin on kuulemma työpaikallaan hyvin pidetty.   Tällainen ihminenhän pitää nimenomaan huolen siitä, että hänestä tykätään, hän esittää loistavaa tyyppiä kaikille niille, kenestä on hänelle hyötyä, vaikka pientäkin.  Kaikki on kuitenkin esitystä, opeteltua miellyttävää käytöstä, joka häviää heti kodin seinien sisälle tultua.

Oletkohan sinä lähisukulaiseni ex-avovaimo (yksi niistä)? Kirjoitin tuolla ylempänä unelmavävystä. Kertomasi on kuin suoraan tästä tapauksesta. Kerran mies sai raivarin vanhempiensa läsnäollessa, äiti asettui välittömästi poikansa puolelle, isä/appiukko miniän ja repi poikansa eroon tilanteesta. Äiti hokee edelleen, miten hänen poikansa on niin mukava ja pidetty, hyvä isä ja kaikkea. Jos joku yrittää sanoa jotain muuta, oikaista poikansa kertomia valheita tms. tämä hokema vain voimistuu. Isää ei enää ole, mutta äiti pitää tiukasti poikansa puolta ja uskoo tuon koko esityksen. 

Hauska yksityiskohta on, että viime vuosina työpaikatkin on tällä unelmamiehellä vaihtuneet tiuhaan. Voin kuvitella, miten hän hurmaa ja vakuuttaa työhaastattelussa, mutta ilmeisesti töissäkään ei kaikki enää usko tuota esitystä, koska on usein etsimässä uutta työpaikkaa...

Vierailija
29/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi sattui juuri samaan aikaan kun iltapäivälehdessä oli juttua miehestä, joka saa tavata lapsiaan vain valvotusti...

Ainahan täällä toistuu sama kaava, iltapäivp askat luetaan ja sitten provoa rustaamaan.

Vierailija
30/30 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ex-mies oli erittäin miellyttävä ja auttavainen, muut huomioon ottava herrasmies kodin ulkopuolella, ja kotonakin silloin kun siellä oli vieraita. Kun selvisi, että mies on ollut lapsiaan kohtaan väkivaltainen, ja asia meni poliisitutkintaan, ystäväni sai miehen lähisukulaisten vihat niskoilleen. Vasta eron jälkeen ystäväni kertoi, että mies oli kohdellut häntäkin väkivaltaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän