Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok, että naisella on miehen sukupuolielimet ja ulkonäkö, mutta hän on silti nainen?

Vierailija
24.04.2019 |

Puolet suomalaisista on sitä mieltä, että sukupuolen pitäisi olla vain paperilla määriteltävä kysymys, eli sukupuolenvaihdoksessa ei tarvittaisi sukupuolielinten poistoa:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/puolet-suomalaisista-poistaisi-tran…

Tämä johtaisi mm. siihen, että mieheltä näyttävä voisi käydä naisten vessassa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transhenkilölle korjataan sen sukupuolen ulkoiset ominaisuudet, jota hän kokee olevansa, mutta nykyinen laki pakottaa myös poistamaan sukurauhaset. Ei tässä olla muuta laista korjaamassa kuin se, että jatkossa trans-henkilöllä saisi olla omat, toimivat sukurauhaset sitä varten, että tämä voisi hankkia biologisen jälkeläisen.

Siihenhän ei kikkeliä tarvita, kivekset tai jopa yksi riittää. Sieltä punktoidaan siittiöitä. Samoin voidaan ottaa punktiolla munasoluja munasarjasta.

Jos esim. nainen pumpataan täyteen mieshormonia miesulkonäön saavuttamiseksi ja lisäksi rinnat ja häpyhuulet poistetaan, niin onko hän silloin lisääntymiskykyinen?

Vierailija
22/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu kun transnainen on häviöllä väittelyssä?

"you cut that out now, or you'll go home in ambulance"

Erittäin naisellista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy se biologinen mies

Vierailija
24/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtaisi mm. siihen, että mieheltä näyttävä voisi käydä naisten vessassa.

Ei se siihen johda, sillä tilannehan on tuo jo nyt.

Minulta ei ole poistettu mitään sukupuolielimiä ja juridinen sukupuoleni on aina ollut nainen, ja silti käy niin että naisten vessassa herätän hämmästystä ja ruvetaan opastamaan että tämä on naisten vessa.

Vierailija
25/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ok, että minimekon helman alta riippuu karvaiset vitjamunat.

No siis minimekkoahan saa käyttää vaikka omistaisi karvaiset vitjamunat. Niiden munien vilauttelu on asia erikseen, sitä varten on muu lainsäädäntö.

Vierailija
26/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on mulle tietenkin ok ja luonnollista ja olen itsekin bi. Tämä trans juttu tuntuu kuitenkin jotenkin vieraalta ja vaikealta ymmärtää. Miten voimme pian tunnistaa kuka on oikeasti mies ja kuka nainen?

Vierailija
27/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok, koska jos ihmisellä on miehen sukupuolielimet, hän ei ole nainen vaan mies. Silloin hänen kuuluu käyttää miesten wc-tiloja, pukuhuonetta, saunaa ja suihkutiloja.

Entäpä kaikki sukupuolielinten välimuodot? 

Nykyinen translaki ei millään tavoin velvoita poistamaan sukupolielimiä. Lisääntymiskyvyttömyys riittää, ja sen voi saavuttaa hormonihoidoillakin. Osa sukupuolielimistä sitä paitsi on lisääntymisen kannalta tarpeettomia.

Itse tunnen transmiehen, siis henkilö on alun perin ollut nainen mutta nykyään virallisesti mies, eikä hän missään leikkauksissa ole käynyt. On sen verran veitsikammoinen.

Vierailija
28/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homous on mulle tietenkin ok ja luonnollista ja olen itsekin bi. Tämä trans juttu tuntuu kuitenkin jotenkin vieraalta ja vaikealta ymmärtää. Miten voimme pian tunnistaa kuka on oikeasti mies ja kuka nainen?

Miksi "meidän" pitäisi se pystyä tunnistamaan? Mitä teet sillä tiedolla?

Ja mikä se "oikeasti" edes on? 

Vierailija
29/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voimme pian tunnistaa kuka on oikeasti mies ja kuka nainen?

Eipä juuri mitenkään.

Mutta tausta-ajatuksena onkin luoda yhteiskunta missä sukupuolella ei ole mitään merkitystä. Tähän samaan tavoitteeseen tähtää mm. sukupuolineutraali lastenkasvatus.

Vierailija
30/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistaisit siis mm. urheilukilpailuista sukupuolijaottelun? Ja laittaisit pippelit ja pimpit omaavat samoihin pukuhuoneisiin ja saunoihin?

Vierailija
31/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin OK, naisellisin ja kaunein tuntemani nainen.

Transnaisen tyttöystävä

Vierailija
32/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistaisit siis mm. urheilukilpailuista sukupuolijaottelun? Ja laittaisit pippelit ja pimpit omaavat samoihin pukuhuoneisiin ja saunoihin?

Jep. Urheilu ei toimi ilman sukupuolia ja en usko että monet pippelit ja pimpat viihtyvät samoissa pukukopeissa kauaakaan. Olen täysin sen puolesta että sukupuoliROOLIT heitetään helvettiin mutta ei sukupuolet.

Vierailija
33/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tapauksessa mitään transhoitojakaan ei tarvitse tehdä taikka veronmaksajien maksaa, jos asia olisi noin yksinkertainen. Ne voi sitten maksaa jatkossa jokainen omasta kukkarostaan.

Vierailija
34/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On,ainakin naisia cosplayaavien karvaisten äijien mukaan, nais-suku-puoli on vain fiilis. So-vi-nis*i noussut aivan uudelle tasolle. Minkä takia tällä palstalla on niin paljon v-ajak-kej* nykyään, naperotkin on koulussa tähän aikaan joten..

Vierailija
35/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.avensonline.org/wp-content/uploads/JFI-2330-0396-02-0013.pdf

Tässä jotain keinoja.

Vierailija
36/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tapauksessa mitään transhoitojakaan ei tarvitse tehdä taikka veronmaksajien maksaa, jos asia olisi noin yksinkertainen. Ne voi sitten maksaa jatkossa jokainen omasta kukkarostaan.

Ne hoidot ovat juuri ne mistä halutaan eroon ja joista käytetään nimitystä pakkosterilointi, koska jo pelkkä hormonihoito vie lisääntymiskyvyn.

Ideana on, että sukupuolesta tehdään puhdas ilmoituskysymys ja jatkossa sukupuolen voisi vaihtaa esim. maistraatin nettipalvelussa jos siltä sattuu tuntumaan. Ja jos ei ole tyytyväinen vaihtamaansa sukupuoleen, niin sitten vaan vaihtaa uudelleen parilla klikkauksella.

Vierailija
37/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla nainen jos on miehen sukupuolielimet, tolovana!

Vierailija
38/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla nainen jos on miehen sukupuolielimet, tolovana!

Niin ei tosiaan nykyisin, mutta jatkossa tuohon tulisi muutos.

Vierailija
39/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/41 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Jos on harvinaisen epämuodostuneet sukuelimet niin ettei niistä oikein tunnista kumpi on kyseessä niin sitten voi määritellä muilla tavoin (kromosomit, muut piirteet, oma kokemus). Mutta muuten en hyväksy tuollaista pelleilyä.

N29

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä