Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijan ulkonäkö

N 22
23.04.2019 |

Kiinnostaako teitä asiakaspalvelijan ulkonäkö? Entä laittaudutteko itse töihin paljon?

Olen ravintolatyöntekijä ja itse meikkaan aika vähän ja pyrin näyttämään vaatimattomalta, mutta siistiltä ja asialliselta. Moni työkaveri meikkaa ja laittautuu paljonkin tekoripsistä hiuksiin ja hajuveteen.

En ole saanut huonoa palautetta ulkonäöstäni ja paljaalla pärställä töihin meno ei siis haittaa minua. Kuhan mietiskelen. Oma äiti on vanha tarjoilija ja välillä huomauttelee, kun en ikinä ’viitsi’ meikata töihin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuha ei haise p*skalle ja hallitsee asiakaspalvelun

Vierailija
2/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin asiallisen näköinen kuin täysi sotamaalaus irtoripsineen kaikkineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty asiallisuus meikissä ja hiuksissa on hyväksi, mutta tärkeintä on se että osaa palvella ja olla mukava. (Nykyään valitettavasti tällaiset asiakaspalvelijat ovat vähissä..)

Vierailija
4/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mielessä kiinnostaako?

Huomiota saatan kiinnittää. Asiakaspalvelijat on yleensä joko tosi siistin tai viehättävän näköisiä, ja olen miettinyt, että otetaanko töihin ulkonäön perusteella vai kehtaako vain sen näköiset paremmin hakea noita töitä. En itse hakisi sellaiseen paikkaan, jossa on vain hyvännäköisiä työntekijöitä.

Vierailija
5/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juuri tänään poikkeuksellisesti luomiväriä.

Yleensä on neutraali meikki.

Ps. Ripseni ovat luonnostaan hyvin pitkät.😋

Vierailija
6/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaupassa menen aina mieluummin sen vaatimattomamman näköisen neidin kassalle. m35

Vierailija
7/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä laittaudun ja välillä en, fiiliksen mukaan. Siisteydestä toki huolehdin(tukka ei kiiltele rasvasta, en haise ja vaatteet ovat puhtaat) mutta aina en jaksa esimerkiksi arkivuoroihin meikata. Vielä ei ole ketään haitannut ja jos haittaa niin minulle saa kyllä palkata meikkaajan ja kampaajan :D ei minua asiakkaanakaan haittaa jos aspalla ei ole meikkiä tai tukka viimeisen päälle laitettuna.

Vierailija
8/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen asiakaspalvelutyötä ja lähden aina töihin mielestäni kivan näköisenä, eli hiukset ovat puhtaat ja siististi laitetut, naama hieman meikattu, kynnet siistit ja luonnolliset jne. Vältän hajusteita ja vaatteeni ovat omat siistit työhön sopivat.

Olen saanut paljon kiitosta ulkomuodostani ja sen siisteydestä, mutta myös tavallisuudesta. Asiasta sanoneet ovat niin miehiä kuin naisiakin, vanhoja ja nuoria.

Vierailija
9/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan kyllä että et näytä ns "homssuiselta" tai rähjäiseltä.

Miehenä joka näyttää ikäistään nuoremmalta minua ärsyttää enemmänkin kuinka halventavasti/vähättelevästi ravintolahenkilökunta suhtautuu nuorempaan henkilöön, esim. 18-25 vuotiaaseen. Tuntuu usein siltä että vain vanhemmat pariskunnat saavat hyvää palvelua.

Ja ei, en ole mikään lippalakkia sisällä pitävä juntti.

Vierailija
10/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, laittaudun minimaalisesti. Välillä olen mielestäni aika epäsiisti, mutta ei ole kukaan (esimiestasolta) kehdannut vielä huomauttaa :D Mielestäni on naurettavaa vaatia naisilta meikkaamista. Siisteys pitää riittää, kuten miehilläkin.

N28

Vierailija
11/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiro kirjoitti:

Saako haista kuselle?

Vierailija
12/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noissa hommissa selkeästi ulkonäöllä on väliä. Olen tehnyt paljon asiakaspalvelutöitä, joissain paikoissa KAIKKI työkaverit ovat olleet todella hyvännäköisiä. Kaikissa paikoissa määrä on ollut suurempi kuin keskiverto.

Työskentelin joskus sellaisessa "aulabaarissa". Kuulin myöhemmin että yksi peruste ottaa töihin oli ulkonäkö, koska oli ensimmäinen asia jonka asiakas näki tullessaan sisään. Tein kyllä myös työni hyvin, että ihan hyvin kävi palkkaajalle.

Vierailija
13/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä baarimikkona. Olen siistin näköinen ilman meikkiäkin, iho hyvässä kunnossa jne. En värjää hiuksiani. Laitoin hiukseni ponihännälle tai leteille, nypin kulmat siistiksi. Joskus laitoin kivat korvakorut. Siinä kaikki mitä tein ulkonäköni eteen.

Sain kiitosta raikkaasta ulkonäöstä. :)

Tiskin takana näki myös todella panostajia, oli selkeästi käytetty aikaa meikkiin, hiukset värjätty pinkiksi tai vihreäksi ja näyttävät rakennekynnet. Kuulostaa ehkä överiltä, mutta näytti mielestäni myös upealta ja sopi hyvin baarimikolle. Riippuu siis myös paikan tyylistä. Luonnollisella ulkonäöllä ei voi mennä pieleen. :)

Vierailija
14/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan laittaa naamarin päähän, niinkuin minä teen.

Vierailija
15/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan ulkonäkö kiinnosta, en edes katso. Mutta haista ei saa, ei edes liikaa hajuvedelle.

Vierailija
16/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en meikannut työtä varten, kun oli opintojen ohella kassalla. Työhaastatteluun kyllä pynttäydyin, eli oli pikku jekku rekryäjille. Kampasin tukan, kävin suihkussa ja leikkasin kynnet jne, mutten ymmärrä, miksi miespuoliset kassatoverit olisivat kelvanneet suihkunraikkaina ja puhtaissa vaatteissa, mutta minä en. Kertaakaan ei kyllä sanottukaan meikittömyydestä, vaikka olin ns markettia hienommassa paikassa töissä.

Vierailija
17/23 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta vähääkään, kunhan on siisti ja ammattitaitoinen.

Vierailija
18/23 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty asiallisuus meikissä ja hiuksissa on hyväksi, mutta tärkeintä on se että osaa palvella ja olla mukava. (Nykyään valitettavasti tällaiset asiakaspalvelijat ovat vähissä..)

Myöskin jos kunnioittaisit toisia ja toisen työtä niin sinuakaan ei vihattaisi. Monet asiakaspalvelijat alkavat työssään syystäkin vihaamaan ihmisiä, koska monet asiakkaat eivät kohtele heitä inhimillisesti ja asiakkaat suuttuvat kun eivät saakaan kaikkea mitä haluaa ja sillä sekunnilla, maailma ei pyörikään heidän ympärillään. Yhyy yhyy minä tahdon kaiken nyt heti! Keski-ikäiset pahimpia

Vierailija
19/23 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiro kirjoitti:

Kuha on hyvä ruokakala ja ei haise koskaan paskalle tuoreena. En tiedä hallitseeko kuha asiakaspalvelua, onko oleellista koska kuha ui järvessä ja on kala.

Vierailija
20/23 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-Vantaan lentokentällä asioidessani olen usein vastannut palautekyselyyn. Siinä eräässä kohdassa pyydetään arviota tuotteiden ja liuketilan lisäksi asiakaspalvelijan ulkonäöstä, mikä on mielestäni erikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi