Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kroonistunut/jatkuva hiiva? Kohtalontovereita?

Vierailija
23.04.2019 |

Olen 25-vuotias nuori nainen ja jo vuosia kärsinyt toistuvista hiivatulehduksista.
Asiasta on keskusteltu milloin minkäkin lääkärin/hoitajan luona ja aina saan ne samat neuvot joita olen noudattanut jo vuosia tai sitten vaan se perus "seuraillaan tilannetta, katsotaan nyt, kyllä se siitä ohi menee".
Kaikki nämä perus neuvot jotka jo netistäkin löytää on käytössä, sokerin vähentäminen, ei hankaavia housuja, puuvilla alushousut, tuuletusta alapäälle (nukun ilman housuja), maitohappobakteerien käyttö niin suun kautta kuin alakauttakin, ceridal öljy, ph-balance pascoe jauheen käyttö, vagisan voide, lactal balans puikot, alusvaatteiden pesu tarpeeksi kuumassa, ei pikkuhousunsuojia, jne jne. Joka tulehduksen yhteydessä otettu aina myös perus sukupuolitautitestit, olen ollut saman kumppanin kanssa 8 vuotta jo yhdessä eikä kummallakaan koskaan ole ollut tauteja. Mies hoidettu monta kertaa myös samalla, ei pitäisi siis tarttua häneltäkään takaisin.

Alkaa tuntua typerältä ja turhauttavalta että oma elämä kirjaimellisesti pyörii oman alapään ympärillä. Lääkärikäynteihin, lääkkeisiin ja kaikenmaailman voiteisiin ja puikkoihin yms on mennyt ihan hirveät määrät rahaa. Esim viime kesänä moni suunnitelma peruuntui/meni uusiksi tämän vaivan takia. Ei voinut käydä uimassa ettei alapää ärsyynny, ei syödä jäätelöä tai muita herkkuja koska sokeri, jokapaikassa piti aina olla ne voiteet mukana ja pahimpina aikoina kun alapää oli niin kipeä ettei pystynyt edes housuja pitämään jalassa piti tietenkin vaan olla kotona. Puhuttamaan siitä että kun alapää on jatkuvasti ongelmainen/toipumassa, ei seksiä voi juurikaan harrastaa. Olen sairastanut tämän lisäksi jo 10 vuotta masennusta ja olen aina osannut olla kiitollinen siitä että fyysinen terveys on kunnossa. Toisaalta tuntuu taas ihan tyhmältä valittaa jostakin alapää ongelmasta kun jotkut muut sairastaa esim syöpää tms, mutta kyllä tämä alkaa pikkuhiljaa harmittamaan ja vaikuttamaan mielialaan.

Onko täällä muita jotka kärsivät jatkuvista alapää vaivoista, mistä te olette saaneet avun, menikö ongelma jossakin välissä ohi tai helpottiko?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole hiivaa enää juuri ikinä. Mitä olen tehnyt toisin aikaan jolloin oli hiivatulehduksia?

En käytä enää e pillereitä

En käytä enää juurikaan alkoholia

Harrastan vähemmän seksiä kuin nuoruudessa. Suhteen alkuhuumassa sitä oli enemmän😀

En ole enää vuosiin käyttänyt antibioottikuureja. Ne laukaisi hiivaa. Tulehdukset usein oli virtsatieinfektioita

Syön huomattavasti terveellisemmin (vähemmän sokeria, pre- ja probiootteja, enemmän vihanneksia, enemmän proteiinia ja rasvaa kuin aikanaan jolloin puputin ihan liikaa hiilaria, terveellisiä rasvoja, ja huolehdin riittävästä ravintoaineiden saannista esim folaatti ja d vitamiini jotka voi helposti jäädä liian pieneksi. Ymmärrän ruokavaliosta enemmän kuin aikanaan).

Joku näistä on varmaan aikaansaanut hiivasta eroon pääsyn

Vierailija
42/45 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta ks.lääke kuin lievimissä hiivatulehduksissa. Ja näitä lääkkeitä ei saa syödä kuin leipää ....

Gynekologille/lääkärille Mars...ja pyytää lähete polille...

Vierailija
44/45 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt jo yli vuoden hiivaa. Käytän minipillereitä, luulen että johtuu siitä. Nyt aloitin I say- kuurin, katsotaan auttaako. En haluaisi gynelle.

Vierailija
45/45 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi kaikki nuo ongelmat, kun aloin käyttää apteekista saatavia emättimen sisään laitettavia maitohappokapseleita. Ensin viikon kuuri ja sitten aina seksin jälkeen. Ei ole enää vuosiin ollut obgelmia. Ainoa harmi on korkea hinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan