Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin matkakokemuksesi Euroopassa?

Vierailija
23.04.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin polttariristeily Tallinnaan, kun myrskyssä vesi ei pysynyt uima-altaassa ja kaikki oksensivat.

Muuten on aina kaikki mennyt nappiin. Edes Istanbulissa ei huijattu.

Vierailija
2/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Puolassa on Aika Ankean näköistä. Toinen on unkari. Budapestin lähistöllä löytyy todella rumia kaupunkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajomatka henkilöautolla Puolan läpi. Kun mäennyppylän takaa ilmestyy kaksi kuorma-autoa rinnakkain. Ohittelu ja kaahaaminen oli ihan holtionta ja siellä tuntui, että kuolonkolari sattuu hetkellä millä hyvänsä.

Vierailija
4/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kerran työreissulla yöpymään Forssassa.

Vierailija
5/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi on ollut pahin.  Kaikinpuolin. Hotelli oli Saint-Germainessa, alue on ihan täynnä muslimeja. Metroasema suorastaan pelottava. 

Bryssel joulumarkkinoiden aikaan (osin työmatka). Harvinaisen tympeä ja ruma kaupunki. 

Vierailija
6/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyohjus kirjoitti:

Kaverin polttariristeily Tallinnaan, kun myrskyssä vesi ei pysynyt uima-altaassa ja kaikki oksensivat.

Muuten on aina kaikki mennyt nappiin. Edes Istanbulissa ei huijattu.

Minullakin vain sääolot: niin kova ukkonen/isoja rakeita ettei ole pystynyt ajamaan moottoritiellä. Euroopassa ei ole ollut vikaa, kamala matkapäivä on voinut olla vaikka sellainen että on riidellyt matkaseuran kanssa, ja päivä mennyt ns. hukkaan. Oikeastaan kaikki  "kamala" olisi voinut tapahtua Suomessakin, kotona. Mitä tulee eksymisiin ja muihin vieraalla maalla koettuihin asioihin kuten sairastumiseen, olen saanut enemmän apua kuin kotimaassa konsanaan, ja vielä tuntemattomilta. Täällä minut olisi taatusti jätetty "rauhaan"!

Vierailija
7/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna. Pieni kaupunki, täynnä suomalaisia juoppoja.

Vierailija
8/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten kurjuuden näkeminen. Esim. narkkarinaiset, joilla oli silmissä sellainen ilme, ettei aivoissa ole liikkunut mitään enää vuosikymmeniin. Tämmöisen ihmisen nouseminen pissahädältä kahden auton välistä. Ei minulle ole mitään tapahtunut, mutta kurjuuden todistaminenkin (turistikortteleiden ulkopuolella suurkaupungeissa) on ollut pysähdyttävää. Samoin se, miten nykyisin on niin paljon ulkona, portaiden alla jne nukkuvia kodittomia. 

Vierailija
9/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma. Laivamatka ja kaupunki itsessään suuri pettymys. En millään voi ymmärtää risteilyjen suosiota. 

Oslo tai köpis huomattavasti kauniimpia paikkoja. 

Vierailija
10/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinna. Pieni kaupunki, täynnä suomalaisia juoppoja.

Tanskassa suomalaiset teinit juomassa junan roskiksesta viinaa. Miksi se piti kierrättää roskiksen kautta, jäi epäselväksi. Humalaiset suomalaiset ovat olleet ihan kaikkialla kamalaa katsottavaa. 

Vierailija
11/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholma. Laivamatka ja kaupunki itsessään suuri pettymys. En millään voi ymmärtää risteilyjen suosiota. 

Onhan se rumaa ja junttimaista rakentaa ja säilyttää vanhaa rakennuskantaa kymmenillä saarilla, meren rannalla, edullisen risteilymatkan päässä.

Yleensä päivä Tukholmassa - risteilyllä kuulee laivasta noustessa päivittelyä aina paremmasta säästä kuin harmaassa Helsingissä. Ilmapiiri muuttuu iloisemmaksi heti kun laivasta lähtee kadulle. 

12/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kielikurssilla 60-luvun alussa Innsbruckissa. Jotenkin oli ihan sodan jälkeinen tunnelma. Suomessa elettiin jo yltäkylläisyydessä, mutta siellä oli henkisestikin ankeaa.

Ei ollut mitään Gemütlichkeitia, iloisuutta ja vieraanvaraisuutta, mistä ovat kuuluisia.

Paljon itkivät, kuinka sota oli tuhonnut kaiken.

Sitten se kumma nuukuus lämpimän veden suhteen. Vain kerran viikossa sai käydä suihkussa.

Joo ja samat fiilikset kalseasta Brüsselistä viime ajoilta. Ällö ruokiakin.

Vierailija
13/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan Bukarest. Selkeästi esipuoerteetti-ikäisiä katuprostituoituja. Ja vaikuttivat täysin paatuneilta ja provosoivilta. Vieläkin sydäntä särkee.

Vierailija
14/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Laivamatkaan en ota kantaa, mutta mikä sinua Tukholmassa ahdisti ja ei miellyttänyt? Missä päin kaupunkia kävit?

Vierailija
15/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, eli Bukarest, paskainen paikka täynnä köyhiä ihmisiä, hyi olkoon.

Vierailija
16/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna. Ilmeisesti sen kaupungin pointti suomalaisille on ainoastaan halvemmat hinnat. Muuten kaupunki on todella äkkiä koluttu läpi, ei paljoa nähtävää. Ja toki se suomalaisten määrä hieman häiritsee, kun ei ole juurikaan paikallisia, vaan pelkkiä turisteja ympärillä.

Vierailija
17/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha kovan helleaallon aikana. Se hemmetin turistirysä, kun on lämpöhalvauksen partaalla ja hikoilee kuin sika. Plussaa edullisesta oluesta (joka tosin vain pahensi nestehukkaa jne.)

Vierailija
18/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Praha kovan helleaallon aikana. Se hemmetin turistirysä, kun on lämpöhalvauksen partaalla ja hikoilee kuin sika. Plussaa edullisesta oluesta (joka tosin vain pahensi nestehukkaa jne.)

Ähtärin ABC on paljon parempi helteellä olusen juontiin. Jos sammut, jätetään maahan makaamaan. 

Vierailija
19/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30:ssä Euroopan maassa olen käynyt. Mikään matkakokemus ei ole ollut varsinaisesti ikävä. Kaikki riippuu siitä, miten itse matkailuun asennoituu ja mikä on matkabudjetti.

Suurkaupungeista löytyy aina kaupungin kahdet kasvot: luksuselämää tai slummia, köyhyyttä ja kurjuutta.

Esim. Lontoossa olen majoittunut viiden tähden hotellissa ja kulkenut paikasta a paikkaan b luksusautolla kuljettajan kera. Lontoossa olen majoittunut myös 1-2 tähden budjettimajoitukseen, jossa sänkynä on heteka ja ikkuna lähes hajoaa, jos sen yrittää avata tai sulkea.

Itä-Turkissa Kurdialueella, lähellä Syyrian rajaa jossa soditaan, oli maisemallisesti ankeaa: köyhyyttä ja hökkelikyliä. Toisaalta Gaziantepin kaupungista löytyi myös historiallista nähtävää. Tuoltakin löytyi kuitenkin Rotisseur tason ruokakulttuuria.

Napolissa roskat heitetään kaduille haisemaan ja rottien syötäväksi. Mutta ruoka on Italiassa todella herkullista.

Rottia löytyy ihan Helsingistäkin kun avaa taloyhtiön roska-astian.

Kreikassa autoa ajetaan 8 oluttuopin juomisen jälkeen. Ja se on siellä ihan normaalia autoilukulttuuria.

Paljon kaikkea nähneenä, ei oikeasti ole huonoja tai ikäviä kokemuksia Euroopassa. On vain erilaista kulttuuria.

Vierailija
20/64 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla Euroopan sisalla ole huonoja matkakokemuksia - eika itseasiassa ole ollut Euroopan ulkopuolellakaan. 

Vahan tosin alkoi kuumottelemaan Marokossa viime kesana, kun mun auto ei suostunut kaynnistymaan aamulla ja olin Saharan autiomaassa. Olin siis yksin vaaleahiuksisena lankkarinaisena talla matkalla.

Paikalliset olivat onneksi tosi avuliaita ja jarkkasivat hinausauton seka kyydin mulle lahimpaan kaupunkiin, josta sain uuden auton ja paasin jatkamaan road-trippiani. :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme