En vain pääse ylös vatsalihasliikkeestä
en vain millää pääse ylös tuollaisesta ns. vatsasrta. pääsen vain, jos pidän jalkoja sohvan alla.
vinkkejä miten päästä ylös vatsalihasten avulla? )):
Kommentit (9)
Onko siitä jotain käytännön haittaa että pidät treenatessa jalkoja painon alla?
Joudun itsekin tekemään painon kanssa, joko pidän painoa rinnan päällä ja nostan jalkoja tai paino jalkojen päällä. En ole ikinä ajatellut että se olisi huono suoritus, kun kuitenkin lankutan 10 kilon paino selän päällä.
Tuo liike tarvitsee vatsalihasten lisäksi keholta paljon muitakin lihaksia ja niiden yhteistyökykyä ja koordinatiota, ei se välttämättä johdu vatsasta.
Puhtaasti vatsalihasten avulla voi olla vaikea päästä ylös, koska myös lonkankoukistajat aktivoituu tuossa liikkeessä.
Ehkä auttaisi tehdä negatiivisia toistoja eli rullaa ensin itsensä haluamallaan tavalla yläasentoon ja sitten laskeutuu hitaasti alaspäin selälleen; tuolla tavalla pääsee vahvistumaan siinä samassa liikeradassa helpommin.
Tee alkuun liike pienempänä. Nosta päätä ja hartioita niin pitkälle kuin menee. Kun lihakset vahvistuvat, pääset ylös asti. Muista ensin aktivoida syvät vatsalihakset. Ei jalkoja tuettuna, silloin teet liikkeen lonkankoukistajilla etkä vatsalihaksilla.
Miksi pitäisi päästä ylös? Minulla on niin pitkä ja notko selkä, että en ole koskaan päässyt ylös (tai alas) hallitusti. Vatsalihasliikkeitä on satoja erilaisia, miksi pyrkiä tekemään sitä mihin et pysty?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi päästä ylös? Minulla on niin pitkä ja notko selkä, että en ole koskaan päässyt ylös (tai alas) hallitusti. Vatsalihasliikkeitä on satoja erilaisia, miksi pyrkiä tekemään sitä mihin et pysty?
Tuskin on kovin terveellistä elää niin huonokuntoisena, ettei pysty edes tavallisia jumppaliikkeitä suorittamaan.
Itse en kanssa aikoinani meinannut päästä mutta mulla auttoit jo esim. käsipyyhkeen laitto jalkaterien päälle. Eli en saanut siitä juuri muuta apua kuin tasapainoon tms. Nykyisin pääsen jo ilmankin.
koulussa pitäs liikka tunnilla osata vetää vatsoi...
-ap
Sinulla on täysin treenamattomat ja veltot vatsalihakset. Tee toistoja joka päivä helpotetusti niin parin kuukauden kuluttua onnistuu tavalliset tuosta noin vaan.