Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntokuuri ja paino

Vierailija
23.04.2019 |

Aloitin viime syksynä kuntoilun oikein tosissani. Kyllästyin siihen että näytin pyylevältä ja huonokuntoiselta.

Olen nyt harrastanut liikuntaa aivan valtavasti verrattuna entiseen. Joka päivä tulee reipasta kävelyä vähintään se 10000 askelta urheilukellon mukaan, ja ohjelmassa on uintia, hölkkää, kuntosalia, kotijumppaa, pyöräilyä jne oikeastaan joka päivä.

Harvemmin tapaamani ystävä totesi viimeksi, että olen varmaan laihtunut 10 kiloa sitten viime näkemän. Itsekin koen että vaatteet ovat nykyään löysiä päälläni ja mahdun vuosia vanhoihin farkkuihin taas.

En omista vaakaa enkä edes ole halunnut punnita itseäni, mutta eilen olin kylässä ja siellä oli vessassa vaaka. Järkytyin kun näin lukeman! En ole ihan varma lähtöpainosta, mutta olettaisin että ehkä kaksi kiloa korkeintaan on pudonnut! Miten tämä voi olla mahdollista!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet punninnut lähtöpainoa, niin ehkä kiloilla ei ole suurta merkitystä sinulle.

Kylähän se liikunta kiinteyttää. Jos oma tuntemus on, että vaatteiden perusteella olet hoikistunut, niin luota siihen tuntemukseen.

Vierailija
2/7 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen kunto ja paino ei suoranaisesti ole riippuvaisia toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://i.imgur.com/g7N0FWI.jpg Tuo kuva selittää miksi vaaka ei näytä paljoa eroa mutta vaatekoot pienenee.

Jatka vaan samalla mallilla, lihas poltaa energiaa levossakin, läski ei.

Vierailija
4/7 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kun nyt sain tietää painoni, kävin katsomassa netistä painoindeksini ja olen kyllä sen mukaan normaali, mutta niin olisin vielä 6 kiloa kevyempänäkin. Ja suoraan sanottuna tuntuu aivan mahdottomalta että tästä lähtisi se kuusi kiloa pois ilman jotain poppaskonsteja tai hirmuisia dieettejä.

No, itselleni ei se vaaka tosiaan ollut suurin motivaattori kuntoiluun, kun en ole vaakaa koskaan edes omistanut, mutta tunnustan olevani edelleen vähän järkyttynyt siitä miten paljon sitä painoa on, vaikka peilistä katsoo mielestäni aika hoikan ja hyväkuntoisen näköinen tyyppi.

Se muuten täytyy sanoa, että kun ennen kuvittelin etteivät polveni muka kestä juoksemista ja että minulla on huono selkä, ei se ollut lainkaan totta. Minulla oli vain niin surkeat keskivartalon lihakset, ettei kroppa jaksanut kannatella painoani oikein. Nyt on vyötärö kaventunut todella paljon ja osaan treenata keskikroppaa oikein (uinti on myös auttanut valtavasti) eikä mitään selkäkipuja ole ollut enää kuukausiin.

Vierailija
5/7 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten olet näyttänyt pyylevältä ja huonokuntoiselta, jos olet ollut normaalipainossa?

Vierailija
6/7 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten olet näyttänyt pyylevältä ja huonokuntoiselta, jos olet ollut normaalipainossa?

Koska olin sellainen. Vyötäröllä oli löysää ja reidet sellaiset muodottomat - ei hirveän isot mutta jotenkin ankean näköiset löllöt. Kun pisti housunnapin kiinni, yläpuolelle jäi löllöä. Ja joo, painoindeksin mukaan olin silloinkin normaalipainossa.

Nyt aika monikin on kysynyt, paljonko oikein olen laihtunut kun sen niin huomaa. Täytynee vastata että ehkä korkeintaan kilon tai kaksi. Sitä ei kyllä usko kukaan mutta totta se lienee. Alkupainon arvioin sen perusteella, mitä pari-kolme vuotta sitten työterveydessä punnittiin. En mielestäni ollut sen jälkeen juuri muuttunut ennen kuin aloitin kuntoilun tosissani.

Ai niin, ostin muuten urheilukellon silloin syksyllä, ja sen mukaan leposyke on laskenut 8 kuukaudessa melkein 10 lyönnillä. Kaipa se jostain kertoo.

Vierailija
7/7 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama määrä lihasta painaa enemmän kuin läski.

Kun läski muuttuu lihakseksi, paino voi pysyä samassa, mutta vaatekoko pienenee jatkuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan