Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko narsistisia ihmisiä?

Vierailija
23.04.2019 |

Onko joku lähipiirissä tällainen? Milloin huomasit, että hänen käytöksensä ei ole normaalia ja rehellistä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Aina sen on tiennyt. Jo lapsena tiesi ettei ole normaali vaikka ei narsismista silloin vielä puhuttu.

On niin läpinäkyvää röyhkeyttä ettei sitä voi olla huomaamatta täysin ulkopuolinenkaan.

Vierailija
2/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti narsistisia on pari hassua sadasta. Mulla lähipiiri ei ole koskaan ollut lähelläkään sataa. Työkavereitakin vain jokunen kymmen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eräs entinen miesystävä oli... Käytti minua taloudellisesti hyväksi, valehteli, petti ja tätä kaikkea ihan ilman omaatuntoa. Kaikki vika oli aina minussa, hänessä ei koskaan. Sai jopa minun vanhemmat vakuuttumaan siitä, että minä olen kamala ja viallinen ja hän täydellinen ja upea ihminen. Onneksi on ex.

Täysin narsisteja varmasti on hyvin vähän, mutta narsistisia piirteitä kyllä on ihan valtaosalla väestöstä. Jotkut vaan haluavat keskittyä toisen kusettamiseen ja tuhoamiseen ja siinä mahtiudessaan uskovat sen olevan ihan oikeutettua.

Vierailija
4/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi käyttää elämääni narsistien etsimiseen. Rajaan muuten vaan mulkut ulos lähipiiristäni.

Vierailija
5/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi ihminen, joka pettää puolisoaan ilman tunnontuskia omaa yleensä narsistisia piirteitä. Yleensä tällaisella ihmisellä on muitakin ongelmia mm. peliriippuvuus, päihderiippuvuus, seksiriippuvuus jne. ja tämä kaikki yleensä ihan samassa paketissa.

Vierailija
6/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisten tunnistamiseen meni kyllä aikaa, vuosia. Tärkeintä on, että tietää narsismista niin hälytyskellot voi soida vähän aikaisemmin. Eihän jokainen narsisti ole silmäänpistävän itsekäs, kova ja tunteeton vaan päinvastoin narsisti voi hukuttaa "rakkauteen", hurmata koko uhrin lähipiirin, olla enemmän kuin kukaan koskaan aiemmin, liian hyvää ollakseen totta jne. Ne, jotka eivät tiedä narsismin tuosta puolesta (hurmaavuudesta) ovatkin sitten liian herkästi vietävänä.

Siis lukekaa, tutustukaa narsismiin ja puhukaa asiasta sisaruksille, lapsille... Mitä useampi tunnistaa narsistien manipulointitekniikoita, sen paremman suojan se antaa. http://rakasstacy.blogspot.fi 

Vierailija
7/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin. Jos jätetään parisuhteet laskuista, niin viimeisin tapaus ilmeni parhaiten jatkuvana henkilökohtaisten rajojen rikkomisena. Esim. tuli monesti kotiimme ilman lupaa, vaikka kiellettiin. Penkoi paikkoja, on sairaalloisen utelias. Pahantahtoista juoruilua, valheiden levittämistä totena. Vähättelyä, vertailua toisiin, tarkoituksena saada kohde tuntemaan itsensä huonommaksi. Tuomitseva, vaikka itsekin tehnyt aika erikoisia ratkaisuja elämässään. Lasten diagnosointia, joka täysin pieleen mennyttä. Ei osaa erottaa lapsia vanhemmasta, jos vanhempi on ”paha” niin on lapsikin, koska on vanhemman jatke. Ihmisten jakaminen huonoihin ja hyviin, hyvin mustavalkoinen maailmankuva. Ei noudata sovittuja asioita, testaa jatkuvasti rajoja, kuten lapset. Ei pysty normaaliin keskusteluun. Jos jostain ylläolevasta asiastakin huomauttaa, heittäytyy marttyyriksi ja menee joko mykäksi tai alkaa tihrustamaan itkua. Empatiakyky lähes olematon, ja tunneilmaisu hyvin heikkoa. Hyvin heikko itseluottamus.

Vierailija
8/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsisti ole koskaan alussa kylmäkiskoinen ja kova, vaan päin vastoin ylistävä ja tällainen ns. kaikkien hyvätahtoinen kaveri. Omalle puolisolle hän yleensä näyttää ajan kuluessa todellisen luonteensa ja muut ovat täysin hullaantuneita eivätkä usko mitään pahaa tuollaisesta ihmisestä. Kuitenkin kaikki ex-kumppanit ovat järjestäen hulluja ja psykopaatteja ja hän muistaa näistä mainita, kun haluaa osoittaa sinulle, että sinä olet ihan eri luokkaa, kuin nuo exät ja olet täydellisin.

Jos ihminen on sinulle ns. liian hyvää ollakseen totta, niin se yleensä pitää paikkansa.

Vierailija
9/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakin. Jos jätetään parisuhteet laskuista, niin viimeisin tapaus ilmeni parhaiten jatkuvana henkilökohtaisten rajojen rikkomisena. Esim. tuli monesti kotiimme ilman lupaa, vaikka kiellettiin. Penkoi paikkoja, on sairaalloisen utelias. Pahantahtoista juoruilua, valheiden levittämistä totena. Vähättelyä, vertailua toisiin, tarkoituksena saada kohde tuntemaan itsensä huonommaksi. Tuomitseva, vaikka itsekin tehnyt aika erikoisia ratkaisuja elämässään. Lasten diagnosointia, joka täysin pieleen mennyttä. Ei osaa erottaa lapsia vanhemmasta, jos vanhempi on ”paha” niin on lapsikin, koska on vanhemman jatke. Ihmisten jakaminen huonoihin ja hyviin, hyvin mustavalkoinen maailmankuva. Ei noudata sovittuja asioita, testaa jatkuvasti rajoja, kuten lapset. Ei pysty normaaliin keskusteluun. Jos jostain ylläolevasta asiastakin huomauttaa, heittäytyy marttyyriksi ja menee joko mykäksi tai alkaa tihrustamaan itkua. Empatiakyky lähes olematon, ja tunneilmaisu hyvin heikkoa. Hyvin heikko itseluottamus.

Tässä se onkin kattavasti kerrottuna. Onneksi pääsin eroon.

Vierailija
10/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti narsistisia on pari hassua sadasta. Mulla lähipiiri ei ole koskaan ollut lähelläkään sataa. Työkavereitakin vain jokunen kymmen.

Oikeasti heitä on enemmän, mitä annetaan ymmärtää. ”Yleisen näkemyksen mukaan sanotaan, että narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä on väestöstämme yksi prosentti. Kuitenkin eriasteisesta narsistisesta vammasta kärsiviä henkilöitä on paljon enemmän.”

Etenkin näitä on sodan jälkeen syntyneissä ja myös heidän lapsissaan. Lapsia on kohdeltu usein hyvin tunnekylmästi.

Vierailija
11/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti heiltä puuttuu sairaudentunto kokonaan. Vika on aina muissa, huonommissa ihmisissä.

Vierailija
12/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi käyttää elämääni narsistien etsimiseen. Rajaan muuten vaan mulkut ulos lähipiiristäni.

Niin no mulla narsisti (tai ehkä psykopaatti, on todella väkivaltainen ja sadistinen lapsenhakkaaja) on OMA ISÄ. Mitenkäs tällanen poistetaan elämästä?

Vierailija
13/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no mulla narsisti (tai ehkä psykopaatti, on todella väkivaltainen ja sadistinen lapsenhakkaaja) on OMA ISÄ. Mitenkäs tällanen poistetaan elämästä?

Ollaan pitämättä yhteyttä. Veriside on helvetin huono tekosyy ottaa väkivaltaa - henkistä tai fyysistä - osakseen. Silloin on peiliin katsomisen paikka jos ei kestä hullusta isistä luopua.

Vierailija
14/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen. Olen ollut Vasemmistoliiton puoluekokouksissa.

Vierailija
15/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pitkään luulin vain hössöksi mutta oikeasti on tosi paljon narsistisia piirteitä. Koko ajan sata rautaa tulessa ja hän on niin kiireinen että. Moni homma jää puolitiehen. On opettaja, taivas varjelkoon oppilaitaan. On jättänyt erityisoppilaita haahuilemaan keskenään. Liukaskielinen, selittää aina itsensä ulos tilanteista, hän kyllä mutta kun ne muut. Ei aina muista pysyä tarinassaan ja hissukseen aloin ynnäämään miten aina häntä sorsitaan (ei sorsita, tekee sitä itse muille). Kamala ihminen.

Vierailija
16/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan pitämättä yhteyttä. Veriside on helvetin huono tekosyy ottaa väkivaltaa - henkistä tai fyysistä - osakseen. Silloin on peiliin katsomisen paikka jos ei kestä hullusta isistä luopua.

No en ole väleissä isääni mutta isäni kontrolloi äitiäni, sisaruksia, törmään siihen sukujuhlissa.

Kokonaan on vaikea välttää. Isä lähettää uhkauksia muiden ihmisten välityksellä. Ei ole eroon pääsy niin helppoa kuin luulet.

Vierailija
17/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole väleissä isääni mutta isäni kontrolloi äitiäni, sisaruksia, törmään siihen sukujuhlissa.

Kokonaan on vaikea välttää. Isä lähettää uhkauksia muiden ihmisten välityksellä. Ei ole eroon pääsy niin helppoa kuin luulet.

Rikosilmoitus ja lähestymiskielto.

Vierailija
18/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin yhden asian, jota myös ihmettelin. Tämä henkilö on pari kertaa sanonut suoraan, että lapselle pitäisi antaa luunappi tuosta hyvästä. Itseasiassa kerran tainnut jopa antaakin? Väkivallan ehdottelu on aika omituista.

Voin kuvitella, että jos itse antaisin lapselle luunapin hänen nähtensä, olisin takuulla kauhea ja väkivaltainen vanhempi! Hänen käytöksessään on usein tällaisia epäloogisuuksia, sama asia on jonkun tekemänä hyvä ja toisen tekemänä paha. Riippuu siitä, kuuluuko ihmisiin, joita hän arvostaa vai halveksii. Tai voihan se olla manipulointiakin, tai vaan tyhmyyden (henkilö ei ole älykäs, mitenkään halveksumatta) ja huonon muistin yhdistelmä.

T. 7

Vierailija
19/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä missä menee narsistin ja kusipään rajat... Monesti siis vähätellään toisen kokemaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa, kun ollaan päästy tällaisesta suhteesta yli ja sanotaan, ettei narsisteja ole, kuin 1 % väestöstä ja se on vain katkeran exän tilitystä syyttää toista narsistiksi.

Tiedän paljon suhteita, joissa on ollut henkistä ja fyysistä väkivaltaa, pettämistä, valehtelua, kieroilua, taloudellista hyväksikäyttöä, täysin toisen arvostuksen puutetta jne. Mitä nämä ihmiset ovat, jos eivät persoonallisuushäiriöisiä? Normaali ihminen tietää mitä on rakkaus ja mikä on oikein ja väärin.

Vierailija
20/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo lukuisat ihmiset sitten ovat, jotka käyttävät häikäilemättä toisia hyväksi ja joilta puuttuu täysin kyky toisen arvostukseen ja ajetaan vain omaa etua joka tilanteessa eikä koskaan nähdä mitään vikaa itsessä, vaan se vika löytyy aina muista. Näitä on oikeasti todella paljon.