Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On SUUNNATON HÄPEÄ, että suomalaiset eivät matkusta SUOMESSA ja auta siten SUOMEN taloutta!

Vierailija
23.04.2019 |

Ootko sinä onneton edes käynyt kokemassa Lapin kesää? Tiedät kuitenkin laulunkin. Mikset viettäisi ensi kesänä 3 viikkoa Lapissa? EI TEKOSYITÄ!

Lapin taian kokija

Kommentit (227)

Vierailija
121/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa sitä vuoden sisällä ujutettua liki 5000 euroa Suomessa matkailuun. Kohteena oli juurikin Lappi ja sitten erikseen Kuopio. Voisin sanoa, että parhaiten käytetyt 5000 euroa - paitsi se, mikä meni polttoaineeseen. Eikä siinä vielä kaikki! Seuraavien vuosien sisällä, jos tulotaso pysyy samana ja kunto kestää, tulee kyllä 2000-6000 euroa per vuosi käytettyä Suomessa matkailuun :D Ulkomaat ei kiinnosta ja Virossa olen käynyt neljä kertaa koko elämäni aikana.

Itse olen reissanut maailmaa ristiin rastiin, mutta kaikista ikimuistoisimmat lomat olen viettänyt Lapissa vaeltaen. Ne on ne reissut, joita huomaan muistelevani kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
122/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Matkustaisin itsekin enemmän Suomessa, jos olisi rahaa.

Mutta luulen, että aika monella budjetti ei kestä suomen lomailuja. Pelkästään jo kesäinen Särkäniemireissu vie nelihenkiseltä perheeltä sen 400 euroa lippuineen. Eikös tuolla summalla pääse melkein eteläänkin? Persaukisena on mahdotonta tukea suomen taloutta.

Haluisinpa tietää miten vaikkapa Kajaanilainen nelihenkinen perhe matkustaa etelään 400 eurolla.

Ei mitenkään. Yksi henkilö voi päästä tuolla hinnalla kun ottaa sen kaikista rupuisimman matkavaihtoehdon ja syö paikallisen Lidlin eineksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä päivää Turussa lapsiperheelle:

1. Päivä Tuomiokirkko ja Aboa Vetus. Oma 4v ainakin viihtyy. Iltapäivällä Seikkailupuisto ja Kupittaan maauimala. Kannattaa valita päivä jolloin Seikkailupuistossa esityksiä ja varata liput.

2. Päivä Vesipuisto Jukupark niin kauan kuin jaksaa olla, vaikka koko päivän. Jos illalla haluaa vielä ohjelmaa, niin lasten kesäteatteri Vartiovuoren mäellä.

3. Päivä Turun linna. Jossa on kyllä tekemistä lapsillekin! Iltapäivällä Samppalinnan maauimalan tai Ruissalon Saaronniemeen uimaan. Jos on auto, Kakskerran Ekvallaan. Jos sataa, niin Caribian kylpylä tai Superpark.

4. Päivä Forum Marinum ja Suomen Joutsen. Oma lapsi rakastaa näitä paikkoja. Föriajelu. Iltapäivällä Skanssin Flowpark-kiipeilypuisto, jos isompia lapsia matkassa.

Eli tarjolla on ummehtunutra historiaa ja uimista? Kumpikaan ei nappaa.

Sille en voi sitten mitään, jos historia, uiminen, liikunta ja teatteri eivät kiinnosta. Mitä sen pitäisi olla? Oma lapseni tykkää noista jutuista.

Harvassapa on lapsi jota ei hämärissä linnan käytävissä kulkeminen kiinnostaisi. Jos on auto, voi ajaa Kuusiston linnanraunioille. Ehkä sinne on tänäkin vuonna vesibussikuljetus.

Vepsän saarella on myös kesäteatteri lapsille. Naantalissa Muumimaa ja isommille Väski.

Kanootteja voi vuokrata ja meloa Liedon Vanhalinnalle Aurajokea pitkin.

Ihmiset ovat niin erilaisia. Itse saan kunnon sävärit suomalaisten linnojen raunioista, mutta siskoani kiinnostaa vain kokonaiset linnat. Tykkään myös kokonaisista linnoista, mutta rauniot jättävät niin paljon tilaa omille mielikuville, että jostain syystä ne viehättävät enemmän. Kuitenkin moni on sanonut, että ovat ulkomailla käyneet siellä sun täällä raunioilla, mutta kas kummaa, kotimaisia raunioita he eivät tunne :D

Eri kuin tuo jota lainasit

Mä kävin Firenzen reissullani kymmenissä kirkoissa, istuin niissä pitkiä aikoja penkillä ja annoin mielikuvitukseni lentää. Enkä siis kuulu kirkkoon enkä ole edes uskovainenkaan. Rauniot ovat mulle samalla tavalla kiehtovia. 

- Myöskin eri

Oletko käynyt istumassa Eeva Ryynäsen puukirkossa?

Vierailija
124/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi on niin jäätävän tylsä ettei siellä ole mitään näkemistä, pelkkää erämaata, täynnä hyttysiä, karhuja ja susia ja se poromies kulttuuri tiipii telttoineen ja poronkäristyksineen on niin kuiva ja mauton, kuin kivikaudelle matkustais.

Vierailija
125/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa sitä vuoden sisällä ujutettua liki 5000 euroa Suomessa matkailuun. Kohteena oli juurikin Lappi ja sitten erikseen Kuopio. Voisin sanoa, että parhaiten käytetyt 5000 euroa - paitsi se, mikä meni polttoaineeseen. Eikä siinä vielä kaikki! Seuraavien vuosien sisällä, jos tulotaso pysyy samana ja kunto kestää, tulee kyllä 2000-6000 euroa per vuosi käytettyä Suomessa matkailuun :D Ulkomaat ei kiinnosta ja Virossa olen käynyt neljä kertaa koko elämäni aikana.

Mitä paikkoja löysit Kuopiosta?

Vierailija
126/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään häpeä ole. Kustannuskysymys ja markkinoinnin puutetta. Hinnoittelu on aivan pöyristyttävää, muualla pärjää sillä rahalla pidempään. Lento Eurooppaan maksaa vähemmän kuin junamatka Joensuuhun. Tallinnaan suorastaan kutsutaan hotellireissuille.

Tämä. Suomea matkailumaana markkinoidaan ulkomaalaisille, ei suomalaisille. Ilmeisesti ajatellaan, että jos suomalainen haluaa matkustaa suomessa, hän googlettaa itse itselleen mieluisimpia nähtävyyksiä. Musta olisi ihan kiva tehdä vaikka viikon reissu Tampereelle tai Ouluun, jos olisi joku valmis mainos, missä olisi lueteltu kaupungin  nähtävyydet, miten niihin pääsee ilman autoa, suositeltu hyvät ja persoonalliset ravintolat (ei siis mitään ketjuravintoloita, joita on jokaisessa kaupungissa) jne. 

Minäpä suunnittelen sinulle reissun Turkuun.

Jos haluat huokeamman majoituksen, niin esim. Tapulitalo. Jos kalliimman ja persoonallisen, niin Park Hotel. Telttailla voi Ruissalon Saarronniemessä. Kaikkiin pääsee ilman autoa.

1. Päivä: Vierailu tuomiokirkossa, Sibelius-museossa ja Aboa Vetus-museossa. Ruokailu Hus Lindmannilla, Pinellassa tai Teinissä. Kahvit Aboa Vetuksessa, Fabbes Cafessa tai Fika-kahvilassa.

2. Päivä: Käsityöläismuseo. Kahvit ja/tai lounas museon Enkelin Kisälli-kahvilassa. Ruokailu Kim, Kaskis tai Yangze. Varaa pöytä paria viikkoa ennen. Illaksi Samppalinnan kesäteatteriin.

3. Päivä: Turun linna. Siinä se päivä sitten menikin. Linnassa on oma lounaskahvila ja läheltä löytyy myös erinomaiset Nick's Food Design ja Kolmas linja. Iltapäivällä kävelyä jokirannassa tai Samppalinnan maauimalaan. Illallispaikaksi voi valita jonkin jokirannan ravintoloista: Gustavo, Mami, Tårget, Trevi, Fontana, Sergio's, Niska, jne.

4. Päivä: Turun taidemuseo. Sielläkin on mainio kahvila. Lähettyviltä saa erinomaisen kasvislounaan ravintola Eliksiiristä tai Betel-kirkon kellarissa olevasta Kasvis-ravintolasta. Kävelykierros Taidemuseonmäellä. Iltapäivällä shoppailua paikallisissa putiikeissa: Kui Design, Sammakon kirjakauppa, Televisio, Punainen Norsu, MyOlsson, Boutique Minne, Casagrande, Terraviiva, Pieni Kirjakauppa, One Man's Band...

5. Päivä. Aamupäivällä Forum Marinum, Suomen Joutsen ja museolaivat. Lounas museon Göran-ravintolassa. Iltapäivällä vesibussilla Ruissaloon, jossa voi nauttia luonnosta, uida, kahvitella, illallistaa, käydä kasvitieteellisessä puutarhassa.

6. Päivä. Retki Turun ulkopuolelle. Joko höyrylaiva Ukko-Pekalla Naantaliin ja sieltä bussiretki Kultarantaan. Tai Vitharun-vesibussilla Seilin saarelle ja Nauvoon.

7. Päivä. Wäinö Aaltosen taidemuseo ja Biologinen museo. Museossa hyvä kahvila. Kävelyä Aurajoen rantaa Förille ja siitä Funikulaarille ja Kakolanmäelle lounaalle. Sitten onkin aika lähteä kotiin.

Ja vielä jäi näkemistä ja tekemistä, jota ei viikossa ehtinyt!

Minkä tahansa mainitsemasi kohteen kiertää tunnissa parissa, joten Turkuun on täysin turha tuhlata paria vuorokautta enempää. Lapsiperheille "ohjelmasi" on kuolettavan tylsä.

Kuulostaa siltä, että et oikeastaan osaa edes nauttia elämyksistä. Minä saan kulumaan hyvinkin puoli tuntia yhden taideteoksen äärellä jos se on kiinnostava tai pari tuntia yhdellä näköalapaikalla. Sen vuoksihan sitä mennään asioita tölläämään, että niitä voi tölläillä kaikessa rauhassa. Ei ihme, että et saa matkakohteista mitään irti kun et osaa pysähtyä niiden äärellä.

Eri.

En koe niitä elämyksiksi. Vaikka toljottaisi päivän. Pitää olla jotenkin hidasälyinen jos ei asioista pääse perille ripeämmin. Toki saat mun puolestani aikaasi hukata ihan miten haluat.

Tai ehkä sinulla ei toimi aistit kun et pysty makustelmaan tuoksuja, muotoja, pintoja, ääniä, ilmaa ja niin edelleen. Sehän on ihan parasta laatuaikaa kun nautiskelee kohtaamistaan asioista kaikessa rauhassa <3 Kokeile pysähtyä joskus ja ikään kuin sulautua yhdeksi tarkastelemasi asian kanssa. Makustele, eläydy ja anna tuntemusten viedä hetkeksi mennessään.

Vierailija
127/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuen Suomen taloutta vuoden kaikkina muina päivinä paitsi ulkomaanmatkojeni aikana. Miksi se ei riitä? Olen kuitenkin Suomen rajojen ulkopuolella max 2 viikkoa vuodessa eli loput 50 viikkoa tuen Suomen taloutta. 

Vierailija
128/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä matkustaa Suomessa. Hiton kallista tasoon nähden ja samat ryteiköt ja ketjuravintolat joka paikassa. Ankeita kauounkeja, joissa kaikissa samat kaupat ja torit. Majoitus heikkolaatuista hintaan nähden, maassa on 1 kpl 5 tähden hotelleja eikä sekään vedä vertoja ulkomaiden tarjonnalle. Moni 4 tähden hotelli on oikeasti lähempänä 2 tähteä. Lapissa nyt voi kerran käydä mutta ei siitä kestokohteeksi ole.

Vierailija
129/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään häpeä ole. Kustannuskysymys ja markkinoinnin puutetta. Hinnoittelu on aivan pöyristyttävää, muualla pärjää sillä rahalla pidempään. Lento Eurooppaan maksaa vähemmän kuin junamatka Joensuuhun. Tallinnaan suorastaan kutsutaan hotellireissuille.

Tämä. Suomea matkailumaana markkinoidaan ulkomaalaisille, ei suomalaisille. Ilmeisesti ajatellaan, että jos suomalainen haluaa matkustaa suomessa, hän googlettaa itse itselleen mieluisimpia nähtävyyksiä. Musta olisi ihan kiva tehdä vaikka viikon reissu Tampereelle tai Ouluun, jos olisi joku valmis mainos, missä olisi lueteltu kaupungin  nähtävyydet, miten niihin pääsee ilman autoa, suositeltu hyvät ja persoonalliset ravintolat (ei siis mitään ketjuravintoloita, joita on jokaisessa kaupungissa) jne. 

Minäpä suunnittelen sinulle reissun Turkuun.

Jos haluat huokeamman majoituksen, niin esim. Tapulitalo. Jos kalliimman ja persoonallisen, niin Park Hotel. Telttailla voi Ruissalon Saarronniemessä. Kaikkiin pääsee ilman autoa.

1. Päivä: Vierailu tuomiokirkossa, Sibelius-museossa ja Aboa Vetus-museossa. Ruokailu Hus Lindmannilla, Pinellassa tai Teinissä. Kahvit Aboa Vetuksessa, Fabbes Cafessa tai Fika-kahvilassa.

2. Päivä: Käsityöläismuseo. Kahvit ja/tai lounas museon Enkelin Kisälli-kahvilassa. Ruokailu Kim, Kaskis tai Yangze. Varaa pöytä paria viikkoa ennen. Illaksi Samppalinnan kesäteatteriin.

3. Päivä: Turun linna. Siinä se päivä sitten menikin. Linnassa on oma lounaskahvila ja läheltä löytyy myös erinomaiset Nick's Food Design ja Kolmas linja. Iltapäivällä kävelyä jokirannassa tai Samppalinnan maauimalaan. Illallispaikaksi voi valita jonkin jokirannan ravintoloista: Gustavo, Mami, Tårget, Trevi, Fontana, Sergio's, Niska, jne.

4. Päivä: Turun taidemuseo. Sielläkin on mainio kahvila. Lähettyviltä saa erinomaisen kasvislounaan ravintola Eliksiiristä tai Betel-kirkon kellarissa olevasta Kasvis-ravintolasta. Kävelykierros Taidemuseonmäellä. Iltapäivällä shoppailua paikallisissa putiikeissa: Kui Design, Sammakon kirjakauppa, Televisio, Punainen Norsu, MyOlsson, Boutique Minne, Casagrande, Terraviiva, Pieni Kirjakauppa, One Man's Band...

5. Päivä. Aamupäivällä Forum Marinum, Suomen Joutsen ja museolaivat. Lounas museon Göran-ravintolassa. Iltapäivällä vesibussilla Ruissaloon, jossa voi nauttia luonnosta, uida, kahvitella, illallistaa, käydä kasvitieteellisessä puutarhassa.

6. Päivä. Retki Turun ulkopuolelle. Joko höyrylaiva Ukko-Pekalla Naantaliin ja sieltä bussiretki Kultarantaan. Tai Vitharun-vesibussilla Seilin saarelle ja Nauvoon.

7. Päivä. Wäinö Aaltosen taidemuseo ja Biologinen museo. Museossa hyvä kahvila. Kävelyä Aurajoen rantaa Förille ja siitä Funikulaarille ja Kakolanmäelle lounaalle. Sitten onkin aika lähteä kotiin.

Ja vielä jäi näkemistä ja tekemistä, jota ei viikossa ehtinyt!

Minkä tahansa mainitsemasi kohteen kiertää tunnissa parissa, joten Turkuun on täysin turha tuhlata paria vuorokautta enempää. Lapsiperheille "ohjelmasi" on kuolettavan tylsä.

Kuulostaa siltä, että et oikeastaan osaa edes nauttia elämyksistä. Minä saan kulumaan hyvinkin puoli tuntia yhden taideteoksen äärellä jos se on kiinnostava tai pari tuntia yhdellä näköalapaikalla. Sen vuoksihan sitä mennään asioita tölläämään, että niitä voi tölläillä kaikessa rauhassa. Ei ihme, että et saa matkakohteista mitään irti kun et osaa pysähtyä niiden äärellä.

Eri.

En koe niitä elämyksiksi. Vaikka toljottaisi päivän. Pitää olla jotenkin hidasälyinen jos ei asioista pääse perille ripeämmin. Toki saat mun puolestani aikaasi hukata ihan miten haluat.

Tai ehkä sinulla ei toimi aistit kun et pysty makustelmaan tuoksuja, muotoja, pintoja, ääniä, ilmaa ja niin edelleen. Sehän on ihan parasta laatuaikaa kun nautiskelee kohtaamistaan asioista kaikessa rauhassa <3 Kokeile pysähtyä joskus ja ikään kuin sulautua yhdeksi tarkastelemasi asian kanssa. Makustele, eläydy ja anna tuntemusten viedä hetkeksi mennessään.

Vmp

Vierailija
130/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matka Turunmaan saaristoonkin onnistuu bussilla.

Lähtö bussilla aamulla Turusta tai Helsingistä kohti saaristoa. Pois kyydistä Paraisten keskustassa. Kävely Vanhalla Malmilla, Fredrikan tuvan kahvila, kirkko, kotiseutumuseo Art Bank, Cafe Hallonblad. Keskustassa on pari ok lounaspaikkaa esim. Kamu ja Fabriken ja tietysti Hesburger. Avoliitosta voi käydä ihmettelemässä aidan takaa ja laitoksellakin on museo.

Jatka bussilla Nauvon kirkonkylään. Yöpyä voi esim majatalo Martta tai hotelli Lanterna. Kirkonkylässä ja rannassa on useampi ravintola, kahvila, Pieni merenkulkumuseo, keskiaikainen kirkko, uimaranta.

Aamulla vesibussiretki Seiliin ja takaisin. Sitten linja-autolla Pärnäisten satamaan (tarkista aikataulut, joinain päivinä alus liikennöi aamuisin, joinain iltapäivisin) ja ilmaiseksi Eivorilla Jurmon saarelle. Siellä yksi yö mökissä tai teltassa.

Jatka Eivorilla Utöseen. Yöt pari yötä ja jätkä sitten Eivorilla mantereelle ja bussilla kotiin.

Tämä olis kyllä tosi kiva ja olen tästä haaveillut, mutta pelkäänpä, että kallista lystiä olisi tämäkin. Luulen, että samalla rahalla pääsisi yhtä moneksi päiväksi johonkin Euroopan kohteeseen ja se on sääli. 

Bussi Turku-Nauvo 11,80€.

Bussi Nauvo-Pärnäinen 4,70€.

Laivamatka ilmainen. Telttamajoitus saarissa maksuton.

Yö Jurmossa mökissä 55 euroa.

Yö Utössä halvimmillaan 44 euroa.

Vesibussi Seiliin 7€/suunta.

Kirkot ilmaisia. Museokortti kannattaa hankkia, yleensä nuo paikallismuseot ei montaa euroa maksa.

Joudun tuolla oleen miehen suvun takia.

Kamalasti punkkeja. Punkki on Suomen vaarallisin eläin. Varokaa.

Kuka hullu uskaltaa telttailla saaristossa.

Vierailija
131/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Päivä Tuomiokirkko ja Aboa Vetus. Oma 4v ainakin viihtyy. Iltapäivällä Seikkailupuisto ja Kupittaan maauimala. Kannattaa valita päivä jolloin Seikkailupuistossa esityksiä ja varata liput.

2. Päivä Vesipuisto Jukupark niin kauan kuin jaksaa olla, vaikka koko päivän. Jos illalla haluaa vielä ohjelmaa, niin lasten kesäteatteri Vartiovuoren mäellä.

3. Päivä Turun linna. Jossa on kyllä tekemistä lapsillekin! Iltapäivällä Samppalinnan maauimalan tai Ruissalon Saaronniemeen uimaan. Jos on auto, Kakskerran Ekvallaan. Jos sataa, niin Caribian kylpylä tai Superpark.

4. Päivä Forum Marinum ja Suomen Joutsen. Oma lapsi rakastaa näitä paikkoja. Föriajelu. Iltapäivällä Skanssin Flowpark-kiipeilypuisto, jos isompia lapsia matkassa.

Sille en voi sitten mitään, jos historia, uiminen, liikunta ja teatteri eivät kiinnosta. Mitä sen pitäisi olla? Oma lapseni tykkää noista jutuista.

Harvassapa on lapsi jota ei hämärissä linnan käytävissä kulkeminen kiinnostaisi. Jos on auto, voi ajaa Kuusiston linnanraunioille. Ehkä sinne on tänäkin vuonna vesibussikuljetus.

Vepsän saarella on myös kesäteatteri lapsille. Naantalissa Muumimaa ja isommille Väski.

Ihmiset ovat niin erilaisia. Itse saan kunnon sävärit suomalaisten linnojen raunioista, mutta siskoani kiinnostaa vain kokonaiset linnat. Tykkään myös kokonaisista linnoista, mutta rauniot jättävät niin paljon tilaa omille mielikuville, että jostain syystä ne viehättävät enemmän. Kuitenkin moni on sanonut, että ovat ulkomailla käyneet siellä sun täällä raunioilla, mutta kas kummaa, kotimaisia raunioita he eivät tunne :D

Mä kävin Firenzen reissullani kymmenissä kirkoissa, istuin niissä pitkiä aikoja penkillä ja annoin mielikuvitukseni lentää. Enkä siis kuulu kirkkoon enkä ole edes uskovainenkaan. Rauniot ovat mulle samalla tavalla kiehtovia. 

- Myöskin eri

En ole käynyt, koska en ole juurikaan matkustellut Suomessa. Pihlajaveden vanhassa erämaakirkossa olen käynyt. 

Vierailija
132/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Matkustaisin itsekin enemmän Suomessa, jos olisi rahaa.

Mutta luulen, että aika monella budjetti ei kestä suomen lomailuja. Pelkästään jo kesäinen Särkäniemireissu vie nelihenkiseltä perheeltä sen 400 euroa lippuineen. Eikös tuolla summalla pääse melkein eteläänkin? Persaukisena on mahdotonta tukea suomen taloutta.

Haluisinpa tietää miten vaikkapa Kajaanilainen nelihenkinen perhe matkustaa etelään 400 eurolla.

Käyttää tarjouksia hyväkseen. Viime kesänä 5 henkinen perhe Budapestissä 5 vrk matkat ja majoitus 450 e. Toki ruuat päälle. Mutta eläminen halvempaa kuin Suomessa.

Vierailija
133/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Myöskin eri

Olen monestikin. Mielenkiintoinen näkemisen arvoinen paikka kokonaisuudessaan. Harmi vaan että autottomat kaupunkilaiset ei sinne helpolla pääse.

eri

Vierailija
134/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole annettavaa turismimielessä suomalaisille. Vanhat autot ja halvat vaatteet kertovat köyhyydestä, matalista tuloista ja vähään tyytymisestä. Tämä näkyy matkailussa (ja monessa muussakin).

Tienvarret ovat pahasti pusikoituneita, maisemia on mahdotonta ihailla. Suomessa pitäisi olla aktiivilomailija, joka tykkää vaeltaa. Suurin osa lomailijoista tykkää kuitenkin helppoudesta ja edullisuudesta. Suomi ei ole matkailumaa tippaakaan. Vaatteista vielä lopuksi: palasin juuri Espanjasta. Suomalaisten (varsinkin naisten) halpavaatepukeutuminen ja tyylittömyys pistää pahasti silmään. Paitsi matkailun voimakas kehirtäminen, niin myös pukeutumiskulttuurin tasoa tulee nostaa!

Vierailija
135/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Myöskin eri

Olen monestikin. Mielenkiintoinen näkemisen arvoinen paikka kokonaisuudessaan. Harmi vaan että autottomat kaupunkilaiset ei sinne helpolla pääse.

eri

Tuohon autottomuuteen tyssää sitten minullakin.

Vierailija
136/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varaa olla viikkoa lapissa kun halvemmalla saa 2 viikkoa espanjassa

Vierailija
137/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lentoliput kaukokohteeseen halvemmalla kuin Kittilään.

Vierailija
138/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella ei ole annettavaa turismimielessä suomalaisille. Vanhat autot ja halvat vaatteet kertovat köyhyydestä, matalista tuloista ja vähään tyytymisestä. Tämä näkyy matkailussa (ja monessa muussakin).

Tienvarret ovat pahasti pusikoituneita, maisemia on mahdotonta ihailla. Suomessa pitäisi olla aktiivilomailija, joka tykkää vaeltaa. Suurin osa lomailijoista tykkää kuitenkin helppoudesta ja edullisuudesta. Suomi ei ole matkailumaa tippaakaan. Vaatteista vielä lopuksi: palasin juuri Espanjasta. Suomalaisten (varsinkin naisten) halpavaatepukeutuminen ja tyylittömyys pistää pahasti silmään. Paitsi matkailun voimakas kehirtäminen, niin myös pukeutumiskulttuurin tasoa tulee nostaa!

Kyllä ne köyhät pukeutuu samaan tyyliin missä vaan. Itse olen pitänyt esim. Tanskaa vauraan maana, mutta kyllä sielläkin ihmiset yleisesti hyvin vaatimattomasti pukeutuu.

Vierailija
139/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaupunkien keskustoissa ei ole kovin paljoa nähtävää. Kaupunkien ympärillä on ankeat lähiöt ja niiden ulkopuolella, kaukana julkisesta liikenteestä, on nähtävyyksiä. Tästä syystä monet ulkomaalaiset turistitkin tulevat turistiryhmissä, joille on vuokrattu bussi ja koko ryhmä kiertää paikasta toiseen tällä bussilla. Taksilla ajeleminen on kallista, joten jos suomalaisella ei ole autoa tai edes ajokorttia, on aika mahdotonta päästä katsomaan nähtävyyksiä. 

Vierailija
140/227 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Myöskin eri

eri

Tuohon autottomuuteen tyssää sitten minullakin.

Kolille pääsee nykyään jollain tilaustaksi systeemillä, joka on enemmänkin linja-autovuoro, ehkä Paateriinkiin pääsee? En tiedä, ajattelin vain kun Kolille on tullut tuo reitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi