Fitfarm keto-dieetti
Mitä mieltä, kannattaisiko osallistua? Ylipainoa on reilusti ja olen lukenut, että juuri ketogeenisellä dieetillä rasva palaa reilusti. Mietityttää vai,n että dieetin jälkeenhän kilot tulevat rytinällä takaisin jos en jatka samanlaista elämäntapaa. Mutta kai sitä voi jatkaa, mutta vain hiukan rennommalla otteella... Löytyykö kokemusta? tai muita osallistuvia?
Kommentit (37)
Mulla toinen päivä menossa keto 49. Nälkä on koko ajan.
Tällä kyllä laihtuu paljon ja jatkan jollain muulla kun tämä loppuu.
Tässä ekassa viikossa on hiilareita vähän.
Ensi viikolla ei ole enää hiilareita.
7 viikolla taas vähän hiilareita.
Mielestäni valmennus hyvä että pysyy ketoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän syödään terveellisesti, hyviä rasvoja, mutta hiilareita vähän. Olen kasvissyöjä, joten en aio mättää pekonia ja muuta eläinrasvaa.
Kasvisyöjänä on aika vaikea ketoilla, jos syöt vaan munia. Ne tekolihat eivät ole kovin terveellisiä, vaikka vegaanisia olisivatkin.
Onko tuossa valmennuksessa edes kasvisruokavaihtoehtoa? Yritin katsoa, mutta siinä sanottiin, että kana, kala ja kananmunat ovat isossa roolissa ruokavaliossa.
Maailmassa on runsaasti ihmisiä, jotka voivat tehdä sinulle vegaanisen/vegetaristisen ravintosuunnitelman ja jotka ovat erikoistuneet juuri niiden tekoon. Mikä on fitfarmin asiantuntijuus kasvissyöjän ruokavalion toteuttamisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän syödään terveellisesti, hyviä rasvoja, mutta hiilareita vähän. Olen kasvissyöjä, joten en aio mättää pekonia ja muuta eläinrasvaa.
Kasvisyöjänä on aika vaikea ketoilla, jos syöt vaan munia. Ne tekolihat eivät ole kovin terveellisiä, vaikka vegaanisia olisivatkin.
Onko tuossa valmennuksessa edes kasvisruokavaihtoehtoa? Yritin katsoa, mutta siinä sanottiin, että kana, kala ja kananmunat ovat isossa roolissa ruokavaliossa.
Maailmassa on runsaasti ihmisiä, jotka voivat tehdä sinulle vegaanisen/vegetaristisen ravintosuunnitelman ja jotka ovat erikoistuneet juuri niiden tekoon. Mikä on fitfarmin asiantuntijuus kasvissyöjän ruokavalion toteuttamisessa?
On kolme vaihtoehtoa.
Itse odotan laihtuvani 10 kg 7 viikossa.
Munia syödään kaksi per päivä.
Avokadoa ja pähkinöitä.
Paljon vihreitä kasviksia.
Lihaa aterialla 100 g.
Mitään pahaa rasvaa ei syödä.
Marjoja syödään vähän.
Ei ketoiluun tarvita mitään maksullisia ohjelmia.
Itse olen nyt ollut ketolla pari kuukautta. Tällä hetkellä tuntuu, että olen vhh/keto vaikka koko loppuelämän. Pari ekaa viikkoa oli vähän outo olo, väsytti ja vatsa oli kummissaan. Nyt ei ole enää mitään oireita, päinvastoin esim. vatsa toimii paremmin kuin koskaan.
Hyviä vinkkejä ruokavalion koostamiseen saa mm. englanninkielisistä Youtube-videoista. Mitään erityisiä reseptejä ei kyllä tarvita, koska perusidea on syödä jokin proteiini ja lisäksi runsaasti vähähiilarisia kasviksia salaattina ja/tai kypsennettynä. Lisäksi tietty pähkinöitä, öljyjä jne.
Millään tavalla vaikeaksi en ole kokenut tätä tapaa syödä. Makean nälkään on riittänyt esim. stevialla makeutettu chia-vanukas, päällä vähän sokeritonta suklaata. Kun itse tekee ruuan, hiilarittomuus ja sokerittomuus ei ole ongelma.
Suosittelen oman kokemuksen pohjalta yhdistämään ketoon pätkäpaaston. Rasvalla käyvä keho kestää hyvin paastoa, koska rasvaa on meissä runsaasti varalla, toisin kuin hiilareita. Olen itse pätkäpaastonnut puolitoista vuotta ja nyt ketolla huomaan, että paasto venyy ihan itsestään helposti. Ei ole vielä 16 tunnin jälkeenkään nälkä vaan usein syön vasta 20 tuntia paastottuani.
täältä voi myös lukea kokemuksia
Itsekin ketoilen, mutta tuota jutan ketodieettiä en kyllä suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään! Sillä jos millä tuhoaa oman terveytensä, kun rajoitetaan sekä rasvaa että hiilihydraatteja! Aivan älytöntä.
Mene vaikka sivulle dietdoctor.com ja opettele sieltä oikea, lääkäreiden ja ammattilaisten laatima vähähiilihydraattinen elämäntapa. Eka kuukausi ilmainen jäsenyys, eikä se sen jälkeenkään paljoa maksa jos siinä haluaa pysytellä. Saat ilmaiseksi kahden viikon startin resepteineen ja ohjeineen jne. Sivustolla selkeät kuvat mitä saa syödä ja mitä kannattaa välttää, paljon ihania reseptejä, valmiita viikon ruokalistoja, oikeita lääketieteellisiä tutkimuksia lihavuudesta, laihduttamisesta ja vhh-ruokavalioista yms.
Kun syöt oikealla tavalla vhh/ketoa, niin kuten tuossa ylhäällä joku muukin jo sanoi, sun ei tarvi eikä kuulu kärsiä nälästä. Itsekin tällä hetkellä syön vain kerran päivässä, koska ei vain ole nälkä. Ei haittaa, sillä mussa on paljon rasvaa energiaksi käytettäväksi.
Täällä oli muutama kommentti kasvissyöntiin liittyen. Kyllä keton tai vhh:n yhdistäminen on mahdollista kasvissyönnin kanssa. Lakto-ovovegetaristinen karppaus/keto on kohtuu helppoa kananmunineen ja juustoineen, mutta kannattaa tarkkailla raudan saantia, koska kalsium heikentää sen imeytymistä teen ja kahvin lisäksi. Itse noudatan vhh ja samalla lakto-ovovegetarismia sen nk. sallivuuden takia (vhh:ssa hh-raja 50-100 g riippuen miten tiukka karppaaja on). Ketossa taas hh-raja on 20 g. Parempi aloittaa siitä ns. helpommasta, enkä ole ketoon siirtymistä harkinnut.
Ketovegaaneja on myös olemassa, mutta tieto on aika vähäistä suomen kielellä. Englanniksi taas löytyy asiasta tietoa. Kannattaa tarkkaan perehtyä ketovegaaniuteen, jos sitä harkitsee, koska ne kaksi ovat vaikea yhdistelmä - muttei mahdoton. Erityisesti proteiinien kanssa on oltava tarkkana, jos vegaanina harkitsee ketoa.
Jos aihe kiinnostaa vegaaneja, niin suosittelen lukemaan Kasvisruokien keto-käsikirjan, joka pitää sisällään reseptejä sekä tietoa ravintolisistä, joita suositellaan, proteiinin ja rasvan lähteitä ketovegaaneille. Siitä on tullut myös kakkososakin. Sanon sen etukäteen, että kyseinen kirjasarja pitää sisällään soijattomia reseptejä, ja soija on sellainen asia, joka jakaa mielipiteitä. Itse syön soijatuotteita proteiinin takia, mutta koitan pitää kohtuudessa ja silloin syön Keski-Euroopassa tuotettua tofua.
Fitfarm - ei ehkä niin hyvä.
Ota yhteyttä omaan lääkäriisi ja varaa aika ravitsemusterapeutille. Hyvin usein suositetaan ennen ketoa olemaan yhteyksissä lääkärin kanssa, nää Fitfarmit on vaan netistä copypastattua, ei yksilöllisesti just sulle räätälöityä.
Vierailija kirjoitti:
Fitfarm - ei ehkä niin hyvä.
Ota yhteyttä omaan lääkäriisi ja varaa aika ravitsemusterapeutille. Hyvin usein suositetaan ennen ketoa olemaan yhteyksissä lääkärin kanssa, nää Fitfarmit on vaan netistä copypastattua, ei yksilöllisesti just sulle räätälöityä.
Näillä ravintovalmentajilla pitäisi itsellään olla kokemusta ja käytännön tietoa ketoon liittyen. Niin paljon on tullut sellaisiakin ketoruokavalio-oppaita, joissa tavoitteena on viedä rahat kuluttajilta. Kannattaa siis olla tarkkana ennen kuin päätyy jollekin tietylle ravintovalmentajalle, ettei vahingossakaan haksahda dirty ketoon. Tämä maininta tuli esiin juurikin Kasvisruokien keto-käsikirjassa, mutta koskee tämä varovaisuus myös ketoa harkitsevia ja siitä kiinnostuneita sekasyöjiäkin.
Garcinia Laihdutuslääke - http://tonzes.com/slimfi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.
Paremman keton saa suunniteltua ilmaiseksi itse vähän perehtymällä.
Tuossa oli vialla mm se, että eläinrasvat olivat ihan täysin pannassa ja kalorit sellaisia ”tavallisen” vähärasvaisen ns kitudieetin (anteeksi) kalorimääriä.
Ainoa kerta kun oon millään vähähiilarisuuteen perustuvalla ruokavaliolla ollut ihan järkyttävässä nälässä.
Lopulta söin versiota, joka oli tarkoitettu yli satakiloisille miehille, ja laihduin silti. (Olin silloin niukin naukin 70 kg ja nainen.)
Onko kellään ketoilun (lihapainotteinen jossa reippaasti rasvaa) aloittaneella käynyt niin että ruoan jälkeen vatsaa korventaa ja/tai vatsassa on hyvin tukala olo, vatsa suorastaan turpoa. Joskus tuntuu että tulee sellainen ollo että tekee mieli haukkoa henkeään oikein syvään, ihan kun joku painaisi keuhkoja ettei kunnolla henkeä.
Röyhtäilen paljon viel 3 h lounaan jälkeen. Juuri äsken yritin siivota 2h lounaan jälkeen, oli ihan vakea mennä kyykktyn ja kun kumarrun niin röyhtäyttää ja käy jo mielessä että tuleeko jotain takaisin ylöspäin. Ja huom. söin itseni kylläiseksi, mutta en mitenkään ähkyyn.
Tässä on kyll se hyvä puoli, että ei todellakaan tee yhtään mitään mieli seuraavaan 5-6 tuntiin. Syön vain aamiaisen, lounaan ja päivällisen, eikä tee kokoajan mieli jotain naposteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketoiluun tarvita mitään maksullisia ohjelmia.
Itse olen nyt ollut ketolla pari kuukautta. Tällä hetkellä tuntuu, että olen vhh/keto vaikka koko loppuelämän. Pari ekaa viikkoa oli vähän outo olo, väsytti ja vatsa oli kummissaan. Nyt ei ole enää mitään oireita, päinvastoin esim. vatsa toimii paremmin kuin koskaan.
Hyviä vinkkejä ruokavalion koostamiseen saa mm. englanninkielisistä Youtube-videoista. Mitään erityisiä reseptejä ei kyllä tarvita, koska perusidea on syödä jokin proteiini ja lisäksi runsaasti vähähiilarisia kasviksia salaattina ja/tai kypsennettynä. Lisäksi tietty pähkinöitä, öljyjä jne.
Millään tavalla vaikeaksi en ole kokenut tätä tapaa syödä. Makean nälkään on riittänyt esim. stevialla makeutettu chia-vanukas, päällä vähän sokeritonta suklaata. Kun itse tekee ruuan, hiilarittomuus ja sokerittomuus ei ole ongelma.
Suosittelen oman kokemuksen pohjalta yhdistämään ketoon pätkäpaasto
Mutta mitä elimistö hyötyy noin itkästä paastosta? Eikö 16 -18 h paasto ole luonnotonta. Sitten ängätään syödä 6-8 h sisällä koko vuorokauden ruokatarpeet. Ähkyksi asti syöminen on hirmuinen rasite elimistölle. Kyllä 12/12 olisi kuitenkin ehkä terveellisempää. Ei knnata missään asiassa vetää aina övereitä ja maximi ääripäitä.
Kyllä laihtuu ketolla tai ilman, kun syö niin vähän kuin tällä dieetillä syödään. Eli kyllä silllä varmasti paino lähtee.