kuka katsoo televisiota vuonna 2019?
Ainakin ilmaiskanavilla pelkkää roskaa. Silloin tällen tulee klassikkoelokuvien uusintoja, mutta niistä varsin moni on nähty turhan moneen kertaan. Asiaohjelmia ja laadukkaita dokumentteja tulee liian vähän, kiinnostavaa urheilua ja hyviä komedioita tuskin lainkaan. Laatusarjojakin tehdään kuulemma enemmän kuin koskaan mutta ne ovat maksukanavilla ja nettipalveluissa, muualla ei näe kuin temppareita, salkkareita, laulukilpailuja ja putousta.. Onneksi Sydämen asialla uusitaan taas.
Kommentit (17)
Täällä yksi, jolla on parhaillaankin televisio auki.
Taitaa olla aikamoinen vähemmistö vielä se porukka, joka EI katso.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että netissä roikkuminen aiheuttaa paljon enemmän henkistä pahoinvointia kuin television katselu. Sitä paitsi Temppareita katsoessa voi kutoa vaikka villasukkaa, kun taas netissä surffaillessa se on hankalampaa.
On kyllä hienoa että teillä kudotaan villasukat hyvissä ajoin ennen syyssäitä
Vierailija kirjoitti:
Kerropa mitä sieltä tulee ja nautitko näkemästäsi. Minä laitoin kiinni kun uutiset loppui.
Televisio ollut auki oikeastaan koko päivän, jalka kipsissä, niin ei paljoa jaksa muutakaan tehdä. Olen kirjojakin lukenut ja kutonut viidet villasukat, mutta tänään oli ihan vaan telkkupäivä. Vituttaa kuin pientä oravaa, jolla on tammenterhot hukassa. Vielä olisi kaksi viikkoa kipsihoitoa edessä, melkein viisi jo takana.
Vierailija kirjoitti:
Televisio ollut auki oikeastaan koko päivän, jalka kipsissä, niin ei paljoa jaksa muutakaan tehdä. Olen kirjojakin lukenut ja kutonut viidet villasukat, mutta tänään oli ihan vaan telkkupäivä. Vituttaa kuin pientä oravaa, jolla on tammenterhot hukassa. Vielä olisi kaksi viikkoa kipsihoitoa edessä, melkein viisi jo takana.
Ai noin se orava juttu menikin, aina kuullut vaan sen alkuosan, vituttaa kuin pientä oravaa, oishan ton lopun voinu kyllä arvatakkin jos tuon miettimiseen ois antanut hetken aikaa. Kiitos siitä ja voimia sen kipsin kanssa. Ja tosiaan kirjat ja tv edelleen no 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa mitä sieltä tulee ja nautitko näkemästäsi. Minä laitoin kiinni kun uutiset loppui.
uutisetkin on nykyään enemmän toimittelijoiden mielipiteitä kuin mitä jossain on oikeasti tapahtunut jne
Finnpaneliltahan nuo tiedot löytyvät.
Karkeasti: +65v väestö katsoo 100% kaiken Yle TV1:n ohjelmista ja parikymppinen naisista max 8% ne Nelonen, Liv -ohjelmia.
Katson jo telkkarin kautta kun tabletin tihrustaminen enään kiinnosta.
Työikäisten ja sitä nuorempien tv-katselu on marginaalista pl. isot urheilutapahtumat.
4-9v ovat Yle Areenan suurin käyttäjäryhmä (lastenohjelmat on demand)
Kaupallisten kanavien kohdeyleisö selviää katsomalla miten mainokset ovat kohdistettuja.
Mies katsoo parhaillaan snookeria Eurosportilta, minäkin sitä välillä silmäilen, kunhan tältä pöytäkoneen käytöltä joudan. Digiboksiin on tallentumassa Jimiltä vanhoja Rillit huurussa -jaksoja, joita jaksaa katsoa vielä kolmannenkin kerran. Mies on 56-vuotias ja minä 53, eli työikäisiä ollaan. Vain typerykset sanovat, että TV on vanhanaikainen media. Sääliksi niitä käy.
Vierailija kirjoitti:
Mies katsoo parhaillaan snookeria Eurosportilta, minäkin sitä välillä silmäilen, kunhan tältä pöytäkoneen käytöltä joudan. Digiboksiin on tallentumassa Jimiltä vanhoja Rillit huurussa -jaksoja, joita jaksaa katsoa vielä kolmannenkin kerran. Mies on 56-vuotias ja minä 53, eli työikäisiä ollaan. Vain typerykset sanovat, että TV on vanhanaikainen media. Sääliksi niitä käy.
Sitähän radiosta on sanottu jo 50 vuotta!
Älä sinä välitä ja sääli muiden puheista, olette yksilöitä.
Nuo luvut ovat koko väestöä mittaavia ja kertovat kulutustottumuksista jotka teidän perheessä ovat perinteisemmät kuin keskimäärin Suomessa 2019 ;)
Katson mielelläni telkkaria! Areenan kautta tulee seurattua nyt: Petos, Sydämen asialla, Hakekaa kätilö, Uusi aika. Äskettäin katsoin sieltä Vallan linnake ja Laava. Vera Stanhopenkin katson ja hm... jos Rantahotelli jatkuu jossain vaiheessa, niin sekin pitää nähdä. Olen laittanut itselleni muistilappuun myös ohjelmat Mrs Wilson ja Aktivistit - yritän katsoa ne kesällä. En ehdi katsoa näitä silloin kun ne lähetetään, niin täytyy turvautua Areenaan. Taannoin mtv3 katsomosta katsoin Beck-elokuvia kourallisen, vaikka yleensä en katso mitään elokuvia. Tänä vuonna katsottuja olivat myös Babylon Berlin ja Outlander.
Olen nyt vasta opetellut katsomaan tv:tä, kun työsuhteeni loppui. Ennen pelasin vain tietokoneella, eli vieroitan itseäni siitä. Melkein joka ilta siis katson tunnin verran, yhden jakson jotakin mainitsemaani.
Mulla on telkkari aina taustalla auki, teenpä mitä tahansa. En tunne itseäni näin niin yksinäiseksi. :)
Itse katson telkkua joskus joka päivä, joskus pari kertaa kuussa. Pienen lapsen kanssa ei ehdi eikä oikeastaan edes kiinnosta. (Tai siis voisihan se telkku olla päällä vaikka koko päivän, mutta en näe siinä järkeä.) Joskus lapsen kanssa katsotaan Avaraa luontoa tai Pikkukakkosta, mutta aika harvoin. Illalla saatan katsoa joskus elokuvia. Meillä on nauhoittava digiboksi, siellä on aina jotain jos ei juuri telkusta tule mitään kiinnostavaa. Joskus innostun jostain sarjasta, nauhoittelen jaksot ja katson kun ehdin/kiinnostaa. Tällä hetkellä ainakaan ei järkeä hankkia Netflixiä tai vastaavaa, meillä oli jonkin aikaa mutta laitettiin pois kun ei tullut katsottua.
Olen huomannut, että netissä roikkuminen aiheuttaa paljon enemmän henkistä pahoinvointia kuin television katselu. Sitä paitsi Temppareita katsoessa voi kutoa vaikka villasukkaa, kun taas netissä surffaillessa se on hankalampaa.