Mikseivät kaikki vain eroa kirkosta ja käy siellä silti aina halutessaan?
En ymmärrä. Typerää maksaa, kun saa ilmaiseksikin.
Kommentit (16)
En kuulu kirkkoon, enkä käytä heidän palveluksiaan. Ymmärrän kuitenkin sen, että joillekin kirkkoon kuuluminen ja uskominen on tärkeä asia.
Tuo osottaisi aikamoista röyhkeyttä.
Onko se ap:n toimintatapa?
Mistä luulet kirkon saavan silloin varat instituution ylläpitoon?
Miksi ihmeessä siellä kukaan haluaisi käydä? Minä käyn kun on kohteliaisuudesta pakko lähimmäisiä haudattaessa tms, mutta vapaaehtoisesti en.
Mikään ei ole ilmaista. Mutta provohan tämä on.
Ei kirkko ole pelkkä rakennus, se on yhteisö. Jos kaikki eroaisivat kirkosta, niin mistä ylivelkaantuneet saisi rahaa ruokaan?
Minä teen noin. Mieheni ja lapseni kuuluvat kirkkoon. Käyn joskus heidän kanssaan kirkkokonserteissa ja joskus äitini kanssa jumalanpalveluksessa.
En ole kuulunut kirkkoon moneen vuoteen. Kerran tuli käytyä ehtoollisella kaverin kanssa hurjassa krapulassa (vitsinä). Kamalaa viiniä, oli pakko lähteä baariin sen jälkeen kun jäi ne pastorin höpölöpöt surisemaan korvissa. Jos sieltä saisi parempaa vinkkua, niin voisin käydä vaikka joka sunnuntai. Mutta joo, saa sinne mennä kirkkoon kuulumattomatkin. :D
Työttömyyskorvauksien maksaminen pitäisi myös lopettaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvauksien maksaminen pitäisi myös lopettaa kokonaan.
Sen minkä työttömyyskorvauksessa menettää, toimeentulotuki korjaa tilanteen. :)
Pelkäävät taivaspaikkansa puolesta.
Miksi ihmeessä pitäisi erota kirkosta?
Kirkkohan on tehnyt valtavasti hyvää ihmisille.
Minä tuen kirkon työtä, avustan esim Kirkon Ulkomaanapua.
Uskon myös tuonpuoleiseen elämään, sillä kuollut ihminen on ilmestynyt minulle. Hänellä oli selkeää asiaa.
Ateistit ovat minusta naurettavan lapsellisia ja tyhmiä.
Erotkaa te vaikka valtiosta, niin ei tarvitse maksaa veroja, vai mitä :) Käyttäkää silti valtion verovaroin kustannettuja palveluja kuten koulua, sairaalaa
Vierailija kirjoitti:
Ei kirkko ole pelkkä rakennus, se on yhteisö. Jos kaikki eroaisivat kirkosta, niin mistä ylivelkaantuneet saisi rahaa ruokaan?
Olen vihdoinkin ymmärtänyt kirkon suuren merkityksen juuri diakoniatyön parissa. Asetuin viime vuonna kirkkovaltuustoehdokkaaksi kuin sattumalta. Silmäni ovat auenneet miten laajalla skaalalla kirkon työntekijät työskentelevät ja se ystävällisyys tekemisessä. Älkää hyvät ihmiset erotko kirkosta kevyin perustein, sillä kaikki valuu vähitellen muuten yhteiskunnan julkisen puolen vastuulle ja sitä kautta verot kumminkin nousevat.
Jos kirkkoon on ilmaiseksi tervetullut laittomasti maassamme oleva muslïmi, niin kai sinne saa kirkkoon kuulumaton tolkun kansalainenkin mennä maksamatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet kirkon saavan silloin varat instituution ylläpitoon?
Miksi kirkko tarvitsisi rahaa mihinkään. Ei kai usko ja lähimmäisenrakkaus mitään maksa? Minusta on hullua kerätä rahaa ja rakennella kirkkoja ja isoja torneja. Virret voisi laulaa vaikka järven rannalla ja papit käydä ihan päivätöissä normaalisti ja saarnata työpäivän jälkeen uskoaan. Raamattu nimen omaan kannustaa maallisesta mammonasta luopumiseen ja kuitenkin sunnuntain jumalanpalveluksissa saarmamiesten kaavuissa vain kultatupsut lisääntyvät.
Typerä olet itsekin,parempi jättää asia viisaampien päätettäväksi.