Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa kotitöistä -syy erota?

Vierailija
22.04.2019 |

Mitä olet mieltä? Ovatko kotityöt ja niistä riiteleminen syy erota? Tai onko liittosi päättynyt näistä syistä?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, koska henkinen väkivaltakaan ei ole syy erota.

Vierailija
2/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs fyysinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti on. 

Vierailija
4/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt kenellekin on kyllin hyvä syy erota. Jos kotityöt katkaisevat kamelin selän, ei liitto kaiketi muutenkaan kummoisissa kantimissa ole.

Vierailija
5/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on. Jos avunpyyntöjen jälkeenkään toinen ei aio nostaa pikkurilliä korjatakseen edes omat jälkensä, voi possun jättää ihan keskenään sotkemaan.

Vierailija
6/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on isommasta asiasta kuin kotitöistä, jos toinen joutuu siivoamaan toisen jälkiä. Mieti nyt itse, jos toisen saatua siivottua toinen kävelee kuraisilla kengillä pitkin asuntoa eikä ymmärrä, miksi toinen suuttui. Jos sotkija itse huomaa mitä tuli tehtyä ja luutuaa jäljet heti, niin se on ihan eri asia.

Vierailija
7/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen. kirjoitti:

Mikä nyt kenellekin on kyllin hyvä syy erota. Jos kotityöt katkaisevat kamelin selän, ei liitto kaiketi muutenkaan kummoisissa kantimissa ole.

No näin. Jos kotitöistä ei pystytä sopimaan niin ongelmia taitaa olla muullakin osa-alueilla.

Vierailija
8/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tarkennusta millaisista kotitöistä on kyse? Asutteko kerrostalossa (vuokra vai oma) vai onko omakotitalo, jossa toinen tekee kaikki ulkotyöt ja vaimo vaatii vielä tekemään puolet sisätöistä, kun ei itse osaa ulkohommia tehdä.

Vierailija
9/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen. kirjoitti:

Teilläkö on suhde hyvissä kantimissa niin kauan kuin muija passaa?

Vierailija
10/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on, eikä niistä töistä kannata sopia/neuvotella. Katja- projekti heti käyntiin, eli kattilat jakoon.

Vierailija
11/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt eivät koskaan ole syy erota. Kysymys on absurdi! Vai mietitkö tosissasi, että esim. astioiden käyttö on syy erota?

Kommunikointitaitojen / arvostuksen puute on puolestaan toinen asia. Et rakasta kumppaniasi? Se saattaa olla aihe erolle.

Vierailija
12/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen. kirjoitti:

Teilläkö on suhde hyvissä kantimissa niin kauan kuin muija passaa?

Minä vaihdan lakanat, pesen pyykit ja viikkaan ne kaappiin, käyn pääsääntöisesti kaupassa, sekä tiskaan ja teen ruuat puoliksi. Vaimo hoitaa siivoamisen. Mielestäni teen kotitöitä ihan kohtuudella ottaen huomioon, että vaimo tekee lyhyempää työaikaa.

Vierailija
13/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt tarkennusta millaisista kotitöistä on kyse? Asutteko kerrostalossa (vuokra vai oma) vai onko omakotitalo, jossa toinen tekee kaikki ulkotyöt ja vaimo vaatii vielä tekemään puolet sisätöistä, kun ei itse osaa ulkohommia tehdä.

Tämä nyt oli tämmöinen keskustelunavaus kun monessa liitossa tuntuvat kotityöt aiheuttavan isoja ongelmia.

Vierailija
14/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Oletteko sitä mieltä, että jos toinen ei tee kotityötä vaan jättää kaiken toisen osapuolen tehtäväksi ja kaikki keskustelunavaukset aiheesta kuitataan nalkutukseksi, se on pelkkä pikkujuttu? Taas on vauvapalsta vauhdissa.

Vierailija
15/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa parisuhdetta, jossa kotityöt olisi todella AINOA riidanaihe? Entä mikä on se pohjimmainen syy, miksi kotitöistä yleensä riitaa tulee?

Syy on kai se, että kumpikin vaatii TOISELTA enemmän tekemistä. Harvemmin riitaa tulee siitä, että toinen tekee liian paljon (siivoushulluutta ei lasketa) eikä anna toisen osallistua.

Entä sitten, jos kotitöistä ei riidellä? Paras vaihtoehto olisi tietenkin se, että itse kukin, lapset mukaan luettuina osallistuisivat kotitöihin. Kukaan ei silloin kokisi kärsivänsä vääryyttä ja olevansa hyväksikäytetty. Ja ne muut vaihtoehdot: toinen tekee yksin kaiken ja toinen nauttii elämästä, tai sitten on samanlainen siisteyskäsitys, tai ehkä pikemminkin siivottomuuskäsitys niin että kummankaan ei tarvitse tehdä mitään, eikä nalkuttaa. Yksi vaihtoehto on tietenkin ulkoistaa kotityöt, mutta harvemmilla on siihen varaa.

Vierailija
16/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä eroamisessa syyt on pintaa syvemmällä. Toinen on huithapeli ja toinen on holhooja, eikä suhde ole silloin tasa-arvoinen. Molempien tulee kantaa vastuunsa taloudenpidosta ja osoittaa myös kunnioituksensa toisen panosta kohtaan. Eli jos toinen tekee kaikki kotityöt ja toinen tuo kaikki rahat, ei rahantuoja saa kuitenkaan kävellä niillä kurakengillä vastapestyillä lattioilla eikä kotonaolija tuhlailla holtittomasti. Vastuualueet ja kunnioitus pitää olla!

Meillä riidellään kotitöistä jatkuvasti, tälläkin hetkellä mykkäkoulu päällä. Ero alkaa tuntua parhaalta vaihtoehdolta, vaikka on tässä paljon hyvääkin.

Vierailija
17/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kotitöistä voi saada riidan aikaiseksi.

Jos kaksi aikuista jotka kummatkin hoitaa kotinsa, muuttaa yhteen, miten se toinen yhtäkkiä lopettaa minkään tekemisen?

Usein naiset suhteen alussa haluavat tehdä kaiken itse, koska mies ”tekee kaiken väärin”. Sitten muutaman vuoden marttyyri-/vallankäyttökauden jälkeen alkaa valitus.

Näin ainakin lähipiirissä.

Vierailija
18/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän kodissa ne kotityöt menee oikeesti fifty-fifty? En eroaisi varsinkin jos lapsia ja suhde muuten ok. Hullu kysymys.

Vierailija
19/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes päästä miestä tekemään kotityötä. Minä haluun tehdä ne itse.

Vierailija
20/54 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisen mielestä kotityöt on asia josta pitäisi pystyä sopimaan jonkinlainen kompromissi mutta toinen osapuoli kokee asian niin isoksi, että on syytä erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan