Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

veroilmoitus ja matkakustannukset

Vierailija
22.04.2019 |

Moi

Paljonko laitan kodin ja työpaikan välisiksi matkakaustannuksiksi? Espoosta - Vantaalle?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa mitään jos ei ylitä sitä kaikkien saamaa perusvähennystä. Selvittelepä itse tai tarkasta paljonko olet maksanut tai mitä julkinen maksaa.

Vierailija
2/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimman kulkuneuvon mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku osaisi sanoa niin olisin todella kiitollinen.

Vierailija
4/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaikka google mapsiin kotiosoitteesi ja työpaikan osoite ja katso siitä.

Vierailija
5/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietty ne kulut mitä siihen matkaan menee....valehtelu on veropetos. Oikea vastaus lienee kuukausilipun hinta kertaa 11.

Vierailija
6/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27917 kirjoitti:

Jos joku osaisi sanoa niin olisin todella kiitollinen.

Miten kukaan voisi tietää tätä sinun kohdallasi? Halvimman julkisen mukaan tai jos oma kalliimpi kyyti niin perustelut siihen. Kysy verottajalta, avuton naislapsi.

7/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos superpaljon avustanne ja hauskaa pyhien jatkoja kaikille.

Vierailija
8/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietty ne kulut mitä siihen matkaan menee....valehtelu on veropetos. Oikea vastaus lienee kuukausilipun hinta kertaa 11.

Jep, paljnko halvin kk-lippu on ollut millä pääsee Espoosta Vantaalle?

Vierailija
9/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todennöinen lippu on lähiseutu 3, eli lasket sen mukaan.

Vierailija
10/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli todennöinen lippu on lähiseutu 3, eli lasket sen mukaan.

Loistavaa! Superiso kiitos avustasi!!

Vierailija
11/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Fonecta kartat reittipalvelua. Kotiosoite lähdöksi ja työpaikka kohteeksi.

Minulla se yhden suuntainen matka on 32km eli 64km per päivä. Mulla on vähän vaan auki että miten ilmoitan tämän kun matka oli tammi-lokakuun välin sen verran ja marras-joulukuu 6km per suunta eli 12km. Muutin siis lähemmäs työpaikkaa, siitä johtuu ero. Pystyn perustelemaan aiheelliseksi liikkumiseen auton (koska bussi ei mene mun korvessa olevaan työpaikkaan, lähin menee 2kertaa päivässä 3km päähän).

Vierailija
12/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edestakainen matka työpaikka-koti kertaa se verottajan työmatkakustannuksiksi oman auton käytöstä hyväksymä määrä(tarkista summa, en itse nykyään ole oikeutettu tähän vähennykseen).

Tämä summa on sitten se, jonka verottaja vähentää verotettavasta tulostasi, EI veroistasi.

Usein ihmiset kuvittelevat verovähennykset moninkertaisiksi todelliseen nähden.

Vierailija
13/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein verottaja ei hyväksy oman auton käyttöä, koska jokin mielikuvituksellinen jatkoyhteys olisi teoriassa mahdollinen.

Työkaverille verotoimisto esitti, että 40km/suunta matkasta ensimmäinen 5km autolla, auto parkkiin huoltsikan pihalle ja siitä kahdella eri bussilla töihin.

Kuinka oli virkailijalla ollutkin aikaa keksiä moinen...

Vierailija
14/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Edestakainen matka työpaikka-koti kertaa se verottajan työmatkakustannuksiksi oman auton käytöstä hyväksymä määrä(tarkista summa, en itse nykyään ole oikeutettu tähän vähennykseen).

Tämä summa on sitten se, jonka verottaja vähentää verotettavasta tulostasi, EI veroistasi.

Usein ihmiset kuvittelevat verovähennykset moninkertaisiksi todelliseen nähden.

Mulla ei hyväksytä oman auton käyttöä, sen takia tarvitsen noi julkisen liikenteen kustannukset. T:ap

Vierailija
15/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Fonecta kartat reittipalvelua. Kotiosoite lähdöksi ja työpaikka kohteeksi.

Minulla se yhden suuntainen matka on 32km eli 64km per päivä. Mulla on vähän vaan auki että miten ilmoitan tämän kun matka oli tammi-lokakuun välin sen verran ja marras-joulukuu 6km per suunta eli 12km. Muutin siis lähemmäs työpaikkaa, siitä johtuu ero. Pystyn perustelemaan aiheelliseksi liikkumiseen auton (koska bussi ei mene mun korvessa olevaan työpaikkaan, lähin menee 2kertaa päivässä 3km päähän).

Tuo nyt menee helposti potkukelkalla. ;)

Vierailija
16/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä periferiassa jos useamman vaihdon bussiyhteys on mahdollinen, yhden vaihdon missaaminen usein tarkoittaa koko työmatkan menemistä myttyyn ja taksin tilaamista.

Töissä käyvä tarvitsee auton, vaikka bussiyhteys olisi teoriassa olemassa.

Muuten esim. lääkärikäynti tai lapsen koulupalaveri tarkoittaa koko työpäivän poissaoloa.

Vierailija
17/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa Suomea auto ja ajokortti ON edellytys töissäkäynnille.

18/18 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Suurimmassa osassa Suomea auto ja ajokortti ON edellytys töissäkäynnille.

On varmasti mutta ei pääkaupunkiseudulla.