Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sairauslomalla poistua kotoa?

Vierailija
22.04.2019 |

Pitkittyneen migreenin takia ollut pari päivää töistä pois, laskimonsisäisen infuusion jälkeen alkoi helpottaa ja olo alkaa vihdoin olla ok. Saanko tänään mennä kauppaan vai tuleekohan siitä töissä sanomista jos joku tuttu huomaa liikkeellä? Lääkärintodistus löytyy kyllä lomaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran vuoden sairaslomalla. Mitäpä luulet olinko neljän seinän sisällä.

Vierailija
2/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat mennä kauppaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat mennä kauppaan :)

Sitten käytetään pizzaonlinea

Vierailija
4/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sairasloma on lepäämistä varten. Itse näin eilen lenkillä työkaverin, joka kuulemma selän vuoksi saikulla toista viikkoa. Siellä se oli kävelyllä niin kuin ei mitään olis. Saa pomo huomenna kuulla asiasta, tuskin kauaa naurattaa. 

Vierailija
5/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sairasloma on lepäämistä varten. Itse näin eilen lenkillä työkaverin, joka kuulemma selän vuoksi saikulla toista viikkoa. Siellä se oli kävelyllä niin kuin ei mitään olis. Saa pomo huomenna kuulla asiasta, tuskin kauaa naurattaa. 

Oikein!

Vierailija
6/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomat ovat vain lääkärin suosituksia. Monessa vaivassa kehotetaankin lähtemään ulos heti kun pystyy, esim. johonkin selkäkipuun voi liikunta olla paras lääke (kivun rajoissa).

Vierailija
7/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran vuoden sairaslomalla. Mitäpä luulet olinko neljän seinän sisällä.

Sama 😁. En todellakaan istunut kotona koko aikaa vaikka aluksi olin niin kipeä etten pystynyt kävelemään edes postilaatikolle ja sängystä nouseminen oli myös vaivalloista. Myöhemmin todellakin kävin kaupassa ja tein asioita joita pystyin tekemään. Ihan sama jos joku olisi kieroon katsonut.

Vierailija
8/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juuri parin viikon sairausloma päättyy. Olen käynyt kävelyllä kivun sallimissa rajoissa ihan lääkärin käskystä. Makoilu kotona ei tee hyvää. Onneksi pääsen taas töihin, tosin pian edessä leikkaus. T.selkävammainen

Vierailija
9/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se lääkäri on sulle kotiarestia määrännyt. Itse sain käden murtumusesra 6 viikkoa saikkua ja istuin rannalla kalassa joka ikinen päivä.

Vierailija
10/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herrajumala, saa tietenkin poistua kotoa. Ihan baariin ei kuitenkaan kannata.

Vierailija
11/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoititko tyhmyyttäsi vai tietämättömyyttäsi? Selkäpotilaiden PITÄÄ liikkua.

Vierailija
12/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy lenkille tai kauppaan, pystyy töihinkin. Vituttaa kun toiset hoitaa kuntoaan ja toiset tekee tuplasti töitä. Meillä ei saa sijaisia. 

Vierailija
13/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt liikunta tekee kipeälle selälle pelkästään hyvää.

Vierailija
14/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein!

Lääkärin tehtävä on määrätä asioita joilla potilas paranee sen s-loman aikana, joillekin kävely voi olla se. Minulla tulee kesällä täyteen Kelan sairauspäivät. Pakko on kaupassa käydä, jos on satoja päiviä saikulla. 

Vierailija
15/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat mennä vaikka ulkomaille.

Vierailija
16/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy lenkille tai kauppaan, pystyy töihinkin. Vituttaa kun toiset hoitaa kuntoaan ja toiset tekee tuplasti töitä. Meillä ei saa sijaisia. 

Ihana työpaikka teillä, jos siellä pystyy käymään kävelyllä kesken työpäivän ja venyttelemään ja jumppamaan ja lepäilemään jos kipu yltyy liiaksi :) saako kysyä millä alalla olet?

Vierailija
17/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia käydä hakemassa ruokaa kun olla 8h töissä.

Vierailija
18/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole koskaan ollut leikkausjonossa, niin kovalla lääkityksellä, ettet melkein muista nimeäsi? Voit miettiä sitä työkykyä, jonka muuten lääkäri määrittää, ei sivullinen. 

Vierailija
19/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulta leikattiin selkä kaksi kertaa kahden viikon aikana, olin 8kk sairauslomalla. Alkuun en voinut juuri muuta kuin matkoilla lääkepöllyssä, mutta kun jalkeille pääsin, oli pakko alkaa liikkumaan. Kävelyä, kävelyä, kävelyä.

Pahinta oli istuminen, joten töihin en kyennyt koska en voinut istua autossakaan ja matkaa oli yli tunti suuntaansa.

Vierailija
20/26 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan saikulla tehä vaikka mitä. Mutta kyllähän se vähän on korvennut, kun on itse tehnyt kaksi vuoroa peräkkäin ja samalla katsoo, kun työkaveri on laittanut someen kuvia kapakasta. No toki sitä selkää tai kurkkua tai jotain on lääkäri määrännyt kapakkaan kuntoutumaan. Vaikka olis ollut kolme päivää masentunut ja tanssilattialla tanssiminen drinkki kädellä on lääkärin määräys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan