Saako sairauslomalla poistua kotoa?
Pitkittyneen migreenin takia ollut pari päivää töistä pois, laskimonsisäisen infuusion jälkeen alkoi helpottaa ja olo alkaa vihdoin olla ok. Saanko tänään mennä kauppaan vai tuleekohan siitä töissä sanomista jos joku tuttu huomaa liikkeellä? Lääkärintodistus löytyy kyllä lomaan.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sairasloma on lepäämistä varten. Itse näin eilen lenkillä työkaverin, joka kuulemma selän vuoksi saikulla toista viikkoa. Siellä se oli kävelyllä niin kuin ei mitään olis. Saa pomo huomenna kuulla asiasta, tuskin kauaa naurattaa.
Kyllä sairaslomalla on tarkoitus ylläpitää vähäistäkin työkykyä sairautensa mukaan.
Migreenipotilaan on todella tärkeää syödä vähän kerrallaan kolmen tunnin välein eli jos kotona ei ole ruokaa niin sitten vaikka hoippuen kaupan kautta kotiin. T. Viisivuotiaasta lähtien kroonisesta migreenistä kärsinyt
Olin sairauslomalla ulkomailla. Sain luvan matkustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja olin siellä täysihoidossa, joka helpotti huomattavasti oloani kuin olisi ollut kotona yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi kuulostaa törkeältä töihin jäävien mielestä, mutta on tosiaan totta että ulkomaille voi saada lähtöluvan sairaslomalla. Lohduttava tieto kuitenkin on se, että tämän asian väärinkäytöksen mahdollisuus on aika pieni kun ne luvat tsekataan passintarkastuksen/maastapoistumisen yhteydessä virkailijoiden tai rajavartijoiden toimesta. Joten ei sinne ihan tosta vaan millään perus saikulla pääse.
Käsi oli paketissa ja 2vkoa saikkua. Sain käydä ihan missä vaan. Töitä en voinut tehdä. Työhöni tarvitaan molempia käsiä.
Toisella kerralla oli rasitusvamma, hoidoksi määrättiin normaalia liikkumista, jopa uintia suositeltiin. Työtä, tai sen tapaistakaan liikettä ei saanut tehdä yhtään.
Miksi olisin ollut vaan kotona?
Kysyykö joku ihan tosissaan tällaista?
Sinä taidat itse olla aivan mahdoton kyylä, kun edes kuvittelet kenenkään muun välittävän siitä, mitä sairauslomalla tehdään. Korkeimman oikeuden päätöksellä sairauslomalainen sai lomailla kuukausikaupalla Thaimaassa.