Saako omakotialueella sahata moottorisahalla tänään?
Vai onko tänään pääsiäisen takia joku hiljaisuuspäivä?
Onko tällaisia hiljaisuuspäiviä yleensäkään enää?
Kommentit (18)
Anna palaa vaan. Vapaapäivä ja ilma upea ainakin täällä Varsinais-Suomessa. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Saa toki, mutta eihän se kohteliasta ole.
Toiset huomioon ottava naapuri ajoittaa kovin meluisat toiminnot arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Arkena on töitä, nyt on vapaata.
Perusta oma ateistiyhdyskunta, jos on pakko sahata.
Ei ole sopivaa ainakaan aamupäivän aikana. Monet vapaalla olevat haluavat nukkua. Pääsiäisen viettäjiä on myös arvostettava eikä kirkonmenojen aikaan ole sopiva aika meluisille hommille. Meidän naapurustossa yksi sahasi pitkäperjantaiaamuna. Ois ollut mukava nauttia kauniista aamusta hiljaisuudessa linnunlaulua kuunnellen.
Totta kai saa sahata. Suomessa kaikilla on vain oikeuksia, eikä kenelläkään ole mitään velvollisuuksia, varsinkaan kenenkään uskonnollista vakaumusta kohtaan.
Aamuseiskalta Partner laulamaan!
Mikä on hiljaisuuspäivä? Jotain menneen ajan yhtenäiskulttuurin rippeitä, oletan.
Jos jumalaa se haittaa niin tulkoot soittamaan ihan itse ovikelloani.
Todellakin saa :D !!! Ei jestas tän sääntö-Suomen kanssa :D
Seinänaapuri on katsonut oikeudekseen tehdä remonttia koko pääsiäisen, mm. pitkäperjantaina vielä yhdeksän jälkeen illalla. Jonkun hiljaisen hetken antaminen naapurustolle olisi mielestäni ihan kohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkena on töitä, nyt on vapaata.
Sanotaan sitten niin, että kuitenkin muuhun ajankohtaan kuin kirkolliseen juhlapyhään.
Launtaitkin on olemassa ja ihan tavallisena sunnuntaina voi toteuttaa himoaan sahaamiseen.
Mutta mikään laki ei kiellä sahaamista pääsiäisenäkään. Sitähän ap haki.
Saa. Saahan niillä karmeilla mopoilla ja moottoripyörilläkin pärryyttää koska vain.
Kaupat ovat auki ja maailma pyörii oli mikä päivä vain.
Vierailija kirjoitti:
Perusta oma ateistiyhdyskunta, jos on pakko sahata.
Minun ateistiyhdyskuntaani kutsutaan Suomeksi.
Saa, kunhan et sahaa kaupungin puita ☺
Keväässä on ärsyttävintä (koirankakan lisäks) se, kun ihmiset alkaa huudattaa moottorisahoja viikonloppuisin heti klo 7, ihan viimeistään klo 8. Antakaa ihmisten nukkua!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Keväässä on ärsyttävintä (koirankakan lisäks) se, kun ihmiset alkaa huudattaa moottorisahoja viikonloppuisin heti klo 7, ihan viimeistään klo 8. Antakaa ihmisten nukkua!!!!!
No nyt kello on melkein 12 ja olet hereillä.
Meillä ei moottorisaha laula, mutta painepesuri pörrää kyllä.
Naapurin JT tamppasi mattoja jouluaattona jo joskus 80-luvulla...
Mun mielestä saa, enkä pahastuisi jos naapuri sahaisi. Eikö nuo hiljaisuuspäivät ole vähän mennen talven lumia?
Toisaalta; mun vanha äitini on edelleen sitä mieltä, että kaupat saavat avata ovensa vasta kirkonmenojen jälkeen sunnuntaisin ja pyhäpäivisin =). Ilmeisesti joskus asia on ollut niin, tietääkö kukaan?