Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin muuttaa Israeliin mutta mies ei suostu

Vierailija
22.04.2019 |

Eli olemme juutalaisia ja minulla on jatkuva kaipuu Israeliin. Mulla on sieltä vain hyviä muistoja, sellainen yhteenkuuluvuuden tunne, iso perhe ympärillä.

Mies on kuitenkin sanonut että hukuttautuu mielummin kuin palaa enää sinne. En vaan ymmärrä mistä tämä hänen vihansa johtuu, ei ole halukas keskustelemaan asiasta. Miten mun pitäisi lähestyä tätä aihetta ilman että mies vaikenee?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet yksin. Jos mies on noin ehdoton, niin mieli tuskin muuttuu. Ymmärrän kyllä hyvin miestäsi..

Vierailija
2/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

O/5

Ei kukaan halua asua missään tylsässä soramontussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel oli viehättävä ja hämmästyttävän vehreä paikka eli muuttajat ovat tehneet valtavan työn. 

Olisiko siitä apua, jos asuisitte venäjänjuutalaisten parissa Suomessa? Suomessa on valtavasti venäläisiä ja uskon, että osa heistä on juutalaisia.

Hämmästyin lukiessani, kuinka paljon venäläisiä asuu nykyisin Israelissa.

Vierailija
4/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israel oli viehättävä ja hämmästyttävän vehreä paikka eli muuttajat ovat tehneet valtavan työn. 

Olisiko siitä apua, jos asuisitte venäjänjuutalaisten parissa Suomessa? Suomessa on valtavasti venäläisiä ja uskon, että osa heistä on juutalaisia.

Joo, Israelissahan pärjää venäjän kielellä oikein hyvin.

Yhteisöistä en tiedä, täytyy selvittää asiaa. Voihan se olla että mulla on ruusuinen kuva siitä maasta ja todellisuus voisi yllättää, mutta sen verran on tullut aikaa siellä vietettyä että uskon mun käsityksen olevan edes joten kuten totuudenmukainen.

Vierailija
5/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia tai aiotteko hankkia niitä? Israelissa on pakollinen asepalvelus, miehille 3 vuotta ja naisille 21 kuukautta. Lisäksi siellä saattaa ihan oikeasti joutua tappamaan oman maansa etnistä vähemmistöä.

Vierailija
6/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lapsia tai aiotteko hankkia niitä? Israelissa on pakollinen asepalvelus, miehille 3 vuotta ja naisille 21 kuukautta. Lisäksi siellä saattaa ihan oikeasti joutua tappamaan oman maansa etnistä vähemmistöä.

Lapsia ei ole. Mies sekä siskonsa ovat välttäneet armeijan, miehen pikkusisko 13v on toki armeijaan joutumisen tiellä ja koko perhettä ahdistaa suuresti tämä asia.

Vierailija
7/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua Israeliin, kamala paikka. Pelkkää hiekkaa ja rumuutta.

Vierailija
8/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaanko Israeliin muuttavalta naiselta aviopuolison suostumus? Jos ei, niin sitten sinä muutat sinne ja mies joko muuttaa mukana tai on muuttamatta.

Vierailija
9/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditaanko Israeliin muuttavalta naiselta aviopuolison suostumus? Jos ei, niin sitten sinä muutat sinne ja mies joko muuttaa mukana tai on muuttamatta.

Miehen suku on suurin syy miksi haluan tuonne muuttaa niin yksinään olisi aika turhaa.

Vierailija
10/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kertoo se, että Israelissa on paikoitellen hyvinkin vehreää, mutta naapurin muslimialueet ovat kivierämaata? Kyvystä, halusta vai huonosta sijainnista?

Vierailija
11/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöistä en tiedä, täytyy selvittää asiaa. Voihan se olla että mulla on ruusuinen kuva siitä maasta ja todellisuus voisi yllättää, mutta sen verran on tullut aikaa siellä vietettyä että uskon mun käsityksen olevan edes joten kuten totuudenmukainen.

Pärjääkö Israelissa hyvin saksan kielellä? Sehän on lähellä jiddishiä.

Vierailija
12/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjääkö Israelissa hyvin saksan kielellä? Sehän on lähellä jiddishiä.

Epäilen. Jiddisih on vähemmistökieli ja aika kaukana nykyhepreasta.

Vierailija
13/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen suku on suurin syy miksi haluan tuonne muuttaa niin yksinään olisi aika turhaa.

Jos mies ei halua muuttaa, niin sittenhän asia on loppuun käsitelty. Siis jos syy muuttoon olisi miehen sukulaiset.

Vierailija
14/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat naiivilta, eiköhän miehesi ole ihan oikeassa. No, kait apartheidin aikaisessa Etelä-Afrikassakin oli hyvät olot valkoisilla.

Vierailija
15/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat naiivilta, eiköhän miehesi ole ihan oikeassa. No, kait apartheidin aikaisessa Etelä-Afrikassakin oli hyvät olot valkoisilla.

Toki olen naiivi enkä sinänsä ihmettele että hänellä on tuollainen näkemys kotimaastaan. Toisaalta hän itse myöskin kuvittelee elämän Suomessa olevan aivan huippua ja parasta.

Vierailija
16/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta, jos olette naimisissa siis. Kyllä miestä pitää kuunnella myös.

Vierailija
17/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla nenäkäs mutta mies on perheen pää ja perhe menee sinne minne mihenen nokka näyttää ja siinä ei ole vaimolla mitään nokan koputtamista. Toivottavasti et vetänyt hernettä nenään.

T: Nenonen

Vierailija
18/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoisten valtakaudella Etelä-Afrikka oli vehreä viljelykeidas. Kun alueet pakkoluovutettiin mustille, infrastruktuuri romahti lyhyessä ajassa

Vierailija
19/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut elättämään sitä patapäiden armeijaa joiden ei tarvitse tehdä töitä ennen 46 ikävuotta.

Vierailija
20/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel on kyllä todella kaunis maa jossa kaikki pelittää.

Toki valtiolla on myös huonot puolensa. Itsekkin haluaisin sinne kovasti muuttaa. Ei taida kyllä ihan lähi-tulevaisuudessa onnistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme