Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotko eteesi kävellessäsi?

Kävelijä.
21.04.2019 |

Olen jo pitkään ihmetellyt sitä noin neljänneksen vähemmistöä, jotka etenevät kuin kävelisivät maantien laitaa tai asuisivat Briteissä. Eli siis kävelevät vaseta reunaa muita vastaan. Koiranulkoiluttajat ymmärrän, että kävelevät aina reunan puolella, kun koira sinne narussa vetää.

Moni tuijottaa varpaitaan tai kännykkäänsä, jolloin sen varmaan voi pistää huomiokyvyttömyyden piikkiin. Ärsyttävää, mutta inhimillistä. Tänään kuitenkin näin jälleen kerran noin 15-vuotiaan tytön, joka katsoi koko ajan eteenpäin ja silti käveli päin metrin korkuista kukkaruukkua Mikonkadulla Helsingissä. Tyttö kompastui ja oli selvästikin hämmästyneen näköinen, vaikkei sokeainkeppiä näkynyt.

Onko sinulla aavistustakaan, mistä tällainen välinpitämättömyys tai "sokeus" johtuu? Miksi ihmiset eivät voi kävellä oikeanpuoleisessa liikenteessä? Eivät, vaikka ovat minua pienempiä ja satuttavat itsensä tai pudottavat sen kännykkänsä, jos minä en väistä?

Ennen kaikkea: Miksi kuulut tähän "väärin kävelevien" joukkoon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa?

Vierailija
2/3 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen taaksepäin periskoopilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti katson kun en sokea ole. Tiedoksesi että myös vasenta laitaa pitkin saa kävellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä