Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias tytär lihoo. Miten vois nätisti ohjata huolehtimaan itsestään?

Vierailija
21.04.2019 |

Pelottaa katsoa kuinka maha kasvaa. Olen yrittänyt kaitsea herkkujen syömistä ja kehottaa liikkumaan, mutta ei mitään tulosta.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää selvittää syy miksi lihoo. Onko lohtusyömistä tmv, ja mikä sen aiheuttaa jne.

Vierailija
2/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei ole kilttiä ja kaunista tapaa. Jos peili ei muuta mieltä ehkä vaaka ja mittanauha muuttavat. Kannattaa korostaa vaikutuksia terveyteen, jaksamiseen ja jos luonto kestää myös poikien suosioon. Mutta muistaa tsempata että helpommin läski lähtee ennen kuin on "kasvattanut juuret".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako itse herkut vai tuoko joku muu niitä kotiin? Lakkaisin tuomasta herkkuja tuohon malliin ja jos itse ostaa, sanoisin suoraan, etten hyväksy tuota karkkien jatkuvaa syömistä, koska ne ovat hyvin epäterveellisiä ja pilaavat hampaatkin.

Vierailija
4/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä sanoa mitään

Vierailija
5/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten tuohon liikkumattomuuteen, jos se korvataan telkkarilla ja peleillä, estäisin näiden mahdollisuuden jos koukuttavat liikaa.

Vierailija
6/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako itse herkut vai tuoko joku muu niitä kotiin? Lakkaisin tuomasta herkkuja tuohon malliin ja jos itse ostaa, sanoisin suoraan, etten hyväksy tuota karkkien jatkuvaa syömistä, koska ne ovat hyvin epäterveellisiä ja pilaavat hampaatkin.

En osta kotiin. Lähinnä leipoo ja itse ostaa tarvikkeetkin, jos normi jauho/muna/sokeria enemmän kaipaa.

Mutta syö liikaa pastaa tms ja liikkuu liian vähän.

Ap

Vierailija
7/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää selvittää syy miksi lihoo. Onko lohtusyömistä tmv, ja mikä sen aiheuttaa jne.

Ei ole lohtusyömistä. Poikaystävän kanssa herkuttelevat. Leipominen on tärkeä osa sitä. Eivät siis valmiita herkkuja niinkään osta.

Ap

Vierailija
8/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu itse mukaan terveellisempään elämään. Ei kannata kuitenkaan ottaa täyttä nollatoleranssia herkuille. Esim. kysy mukaan lenkille, etsi uusia reseptejä ja kokatkaa yhdessä.

Onko tytön suhteet hyvin koulun/kavereiden/perheen kanssa? Onko raha huolia? Painon nousu voi johtua myös tunnesyömisestä, joten on hyvä, että myös henkisestä hyvinvoinnista pidetään huolta.

Itsellä paino nousi nuorena epäsäännöllisen ruokailun vuoksi. En koskaan syönyt aamupalaa, koulussa en kehdannut syödä niin paljoa kuin pitäisi, koska tiesin, että pitäisi laihduttaa. Kotona sitten söin kuin porsas kotiruokaa. Herkkuja söin vain viikonloppuna. Paino alkoi laskemaan, kun terkkari varasi ajan ravitsemusterapeutille ja sain ruokailut ja välipalat kuntoon. Liikuntaa en lisännyt. Kävin lenkeillä koiran kanssa joka päivä.

Vierailija
9/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. 16v. tytär viis veisaa vaikka kiloja kertyy ja maha röllöttää. Vartalolla on ilkeän näköisiä punaisia raskausarpiakin runsaasti :( Inhoaa liikuntaa ja hikoilemista. Olen yrittänyt kannustaa liikkumaan yhdessä, itse liikun aktiivisesti ja monipuolisesti ja ottaisin hyvin mielelläni tyttäreni mukaan liikkumaan. Mutta ei, ei kuulemma kiinnosta.  Syömisestä kyllä tykkää, erityisesti herkkujen syömisestä. 

Harmittaa tytön puolesta, kun ei ymmärrä tekevänsä hallaa itselleen. Kohta on painoa niin paljon, että on vaikea saada ylimääräisiä pois. Niskat ja selkäkin on kipeät jatkuvasti, buranaa syö lähes joka päivä, kun lihaskunto on mitätön pelkästä makaamisesta. 

Olen tosi surullinen asian laidasta, mutta minkäs teet, kun tyttö ei halua ottaa neuvosta vaarin. 

Vierailija
10/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla itse esimerkkinä. - Mutta toisaalta herää kysymys, että mistä nuori näitä herkkuja hankkii... Tarkoitan, että sen sijaan, että syyllistäisi herkkijen osatmisesta pelkästään, niin kannattaisi, ehkä varovaisesti lähestyä asiaa niin, että yrittäsi keskustella ja kuunnella nuorta, että mitä hän elämältään odottaa ja mihin hän haluaa edetä. Ja sitä miten näihin tavoitteisiin voisi mahdollsiesti edetä

Vierailija
11/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen olla. 17-vuotias huolehtii jo itse painostaan, jos huolehtii.

Vierailija
12/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas näkisin, että 17 on viimeinen ikä, kun vanhempi voi tähän kunnolla vaikuttaa.

Vierailija
13/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemalla itse esimerkkinä. - Mutta toisaalta herää kysymys, että mistä nuori näitä herkkuja hankkii... Tarkoitan, että sen sijaan, että syyllistäisi herkkijen osatmisesta pelkästään, niin kannattaisi, ehkä varovaisesti lähestyä asiaa niin, että yrittäsi keskustella ja kuunnella nuorta, että mitä hän elämältään odottaa ja mihin hän haluaa edetä. Ja sitä miten näihin tavoitteisiin voisi mahdollsiesti edetä

Yritän olla esimerkkinä enkä keliaakikkona myöskään osallistu leipomusten syömiseen.

Ihan onnelliselta tytär vaikuttaa. Ja enemmänkin tuo leipominen ja herkuttelu on hänellä sellaista elämästä nauttimista kuin mitään tunteisiin syömistä.

Ap

Vierailija
14/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lohtusyömistä. Poikaystävän kanssa herkuttelevat. Leipominen on tärkeä osa sitä. Eivät siis valmiita herkkuja niinkään osta.

Ap

Raskaana?

Vierailija
15/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Raskaana?

Kauhea ajatus, mutta kaikkihan on mahdollista. 100% ehkäisyä ei ole. Toisaalta, musta maha näyttää löysältä.

Ap

Vierailija
16/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisitko keskustella hänen kanssaan siitä, mitä liiallinen hiilihydraattien saanti tekee ihmiselle? Koittakaa yhdessä etsiä terveellisempiä herkkureseptejä, niitä varmasti löytyy. Ja tuohon että syö liikaa pastaa, tyttö voisi täyttää puolet lautasesta ensin kasviksilla ja vasta sitten pastat yms.

Vierailija
17/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas näkisin, että 17 on viimeinen ikä, kun vanhempi voi tähän kunnolla vaikuttaa.

Ap:han on yrittänyt hyvin keinoin ja silti tyttö syö.

Vierailija
18/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän olla esimerkkinä enkä keliaakikkona myöskään osallistu leipomusten syömiseen.

Ihan onnelliselta tytär vaikuttaa. Ja enemmänkin tuo leipominen ja herkuttelu on hänellä sellaista elämästä nauttimista kuin mitään tunteisiin syömistä.

Ap

Tämäkin kuin meillä. Tytär syö herkkuja, koska se on hänelle elämästä nauttimista. 

Olen yrittänyt nätisti ohjata häntä terveellisempään elämään, mutta hän kokee, että huomauttelen hänelle ikävästi painosta. En halua, että hän aikuisena muistelee sitä, että äiti ei ollut hänen ulkonäköönsä tyytyväinen ja vain huomautteli siitä. Todella vaikea löytää enää keinoja. Hän ikään kuin pikemminkin haluaa elää eri tavalla kuin minä; itse syön terveellisesti ja liikun ahkerasti, enkä ole koskaan ollut ylipainoinen. Hänen iässään itse painoin ainakin 15kg vähemmän, vaikka olemme saman mittaisia :(

Vierailija
19/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisesti elävät vanhemmat ovat paras kannuste. Ihan sama mitä vanhemmat puhuvat mutta jos eivät elä puheiden mukaisesti niin se on aivan turhaa.

Oma äitini on ollut aina liikunnallinen - suurperheen äitinä kaivoi jostain ajan käydä joka ilta 5-10km kävelyllä. Lisäksi hän on aina syönyt terveellisesti. Isäni kuoli ollessani parivuotias joten siitä en osaa sanoa mitään. Itse en ollut mitenkään innostunut liikunnasta lapsena. Kuitenkin äidin esimerkki sai minut innostumaan liikunnasta ja terveistä elämäntavoista. Painotus sanalla elämäntavoista; terveelliset elämäntavat ovat ytimessä :)

Vierailija
20/53 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tyttö painaa (noin silmämääräsesti)? Alko kiinnostaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi