Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua alkoholistille - mitä on tarjolla

Vierailija
21.04.2019 |

Olen alkoholisti, enkä vaan saa lopetettua juomista. Jonkin aikaa kävin AA:ssa, mutta koin sen erittäin ahdistavaksi. A-klinikallakin olen käynyt, mutta vähättelin silloin juomistani. Nyt siellä on tuttu töissä, enkä uskalla edes varata sinne aikaa.

Olen todella huonossa kunnossa. Juomisen jälkeen sattuu pari päivää alavatsaan ja munuaisiin. Juomista seuraa myös ankara masennus. Olenkin humalassa todella hölmö ja olen pettänyt kännissä miestäni useita kertoja. Olen menettänyt juomisen takia neljä työpaikkaa.

Tämä kaikki on niin kauheaa! Nuorena olin todella kiltti ja tunnollinen tyttö. Nyt olen hirviö.

Minkälaista apua esim. lääkäri voi antaa? Jonkun lääkityksen? Onko vielä jokin apukeino, jota en ole koittanut?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AA on ahdistanut, niin on olemassa myös erikseen naisten omia ryhmiä jos se tuntuisi yhtään paremmalta. Kannattaa lukea tuolta AA omilta sivuilta tietoa, siellä puhutaan erikseen esim. juuri naisen alkoholismista.

Itsekin olen harkinnut meneväni. Joku jo ehdotti Plinkkiä eli Päihdelinkki.fi on myös toimiva, siellä on hyvää vertaistukea. Isot tsempit!

Vierailija
22/28 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antabuksessa on se huono puoli, että sen kanssa oppii helposti kikkailemaan jos juomishimo iskee. Yritin aikoinaan lopettaa sen kanssa mutta epäonnistuin, vasta kun oikeasti ajattelin etten halua sellaista elämää enää niin onnistuin. Juomisen lopettaminen on varmasti vaikeinta mitä olen ikinä tehnyt. Toivon ap:lle kovasti voimia ja että löydät sen oman tapasi lopettaa :-*!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnesotaa minäkin tulin ehdottamaan. Kaikista tuntemistani alkoholisteista se joka onnistui raitistumaan, teki sen sillä.

Omalle miehelleni sitä yritin kovasti, mutta hänen mielestään se oli "liian kallis" no näköjään avioero oli hänestä parempi ja halvempi vaihtoehto.

Vierailija
24/28 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tänne tullut paljon asiallisia viestejä! Haluan todella muutosta, tai sitten kuolen tähän juomiseen.

Pelkään olla yksin, erityisesti siksi, etten tiedä, miten voin tulla rahallisesti toimeen, jos joudun maksamaan yksin vuokraa.

Mieheni tuli kotiin ja kävelee ympäri asuntoa todella vihaisena mutisten. Olin eilen siis juomassa kavereideni kanssa ja yritin kotiin päästyäni mennä hänen viereensä nukkumaan. Hän käski mennä sohvalle - ymmärrettävästi - mutta minä olin inttänyt vastaan,kun kaipasin niin lohdutusta repsahtamiseeni. Todella ärsyttävä olin ja kun en saanut haluamaani, aloin äänekkäästi tiskata ja siivota keittiön pöytää yms. Aivan umpikännissä tämä kaikki siis.

En mene edes pyytämään anteeksi, sillä tiedän, ettei mieheni voi anteeksi antaa tai uskoa, että haluan muuttua. Koitin joskus selittää, etten pysty yksinäni noin vain lopettamaan juomista, mutta ei hän sitä voi ymmärtää. Hän todella vihaa minua. Ja ihan syystä. Luulen, että eron jälkeen olen itsekin tyytyväisempi.

Ap

Vierailija
25/28 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle on lahjaksi annettu vapaa tahto. Voit siis ajatella ja toimia aivan kuinka haluat. Aivan kuten loput 7mrd.

Vapaa tahto on vain termi mitä me käytämme siitä osasta ihmisen käytösbiologiaa, jota emme vielä täysin ymmärrä. Kaikkea sun toimintaasi säätelee aivojesi kemia hetkeä, viikkoa, vuotta jne. ennen toiminnan ajankohtaa. Jos aivoissa ei esimerkiksi ole tarpeeksi ruokahalua tai unentarvetta sääteleviä välittäjäaineita ihminen ei saa unta ja kokee ruokahaluttomuutta. 

Ei kannata puhua sairauksista ilman minkäänlaista lääketieteellistä tietämystä.

Vierailija
26/28 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti ihan niin yksinkertaista, että joka aamu päätät, että tänään et juo vaikka henki menisi. Joka aamu teet saman päätöksen. Tee suunnitelma itsesi hyvästä hoitamisesta, järjestä itsellesi jalkakylpyjä ja hierontaa kotona tai hoitolassa varakkuuden mukaan (viinarahoista säästyy). Sitten mukavia harrastuksia jne. Se pitää vain päättää ja toteuttaa itse, kukaan muu ei voi puolestasi lopettaa.

Vierailija
27/28 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllyhoito tai Minnesota hoito, niitä voin suositella. Kalliita ovat molemmat, mutta ottamalla yhteyttä sosiaalitoimistoon on mahdollista saada kunnan maksusitoumus. Näin ainakin meillä.

Vierailija
28/28 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnesota-mallisia paikkoja on jo paljon. Tuhkimo on naisille tarkoitettu Minnesota-hoitopaikka.

Suosittelen tuota myllyhoitoa/Minnesota-hoitoa lämpimästi, koska itse pääsin toipumiseen kiinni juuri tämän hoitomallin kautta.

Morkkikset, pettämiset jne. kuulostaa tosi tutuilta. Sellaista se on kaikilla meikäläisillä.

Toivon, että löydät apua. Mikset löytäisi, koska niin löysin minäkin. Olen ollut yli 5 vuotta raittiina, ja aikoinani olin varma, etten ikinä pääse päihteistä irti.

Tsemppiä ja rohkeutta, ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän