Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka menneet kouluun vuotta myöhemmin ja häiritsi se läpi kouluajan?

Vierailija
21.04.2019 |

Sain myös kuulla välillä luokkalaisilta olevani muita vuotta vanhempi enkä oikein tuntenut kuuluvani joukkoon. Lisäksi kiusattiin koulussa ujouteni vuoksi. Ymmärrän, että oli varmasti vanhemmilta oikea päätös lykätä koulunkäynnin aloitusta, koska en ollut tarpeeksi kehittynyt. Silti aina mietin, että muut saman ikäiset ovat jo yhden luokan pidemmällä kuin minä. Onneksi rippileirillä oli ihan erilaiset ihmiset, jotka eivät kiusanneet, siellä olin oman ikäisteni seurassa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös kolmannella luokalla ollessani miettineeni olisiko mahdollista lukemalla ja kokeisiin osallistumalla siirtyä suoraan vitosluokalle, että olisin omalla luokallani.

Vierailija
2/4 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, muistan kun olin itse ekalla luokalla, niin iltapäiväkerhossa oli tokaluokkalainen tyttö, jonka olisi ikänsä puolesta kuulunut olla jo 3. luokalla. Jotenkin tästä tytöstä tuli mielikuva, että käy vähän hitaalla, vaikka olin itse siis vasta 7-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli 11 vuotinen oppivelvollisuus, joka merkitsi käytännössä, että kävin 1. luokan kahdesti ja sen jälkeen normaalisti. Tämän vuoksi olin peruskoulun läpi ja jopa lukiossa muita vuoden vanhempi. Mutta en itse koe, että siinä olisi ollut varsinaisesti mitään ongelmaa. Ja eipä sitä tainnut kaikki edes tietääkään, koska vaihdoin muttamaan otteeseen koulua muuton vuoksi. Ehkä hieman oli jotain hämminkiä, kun oltiin varhaisteinejä ja koska olin vuoden vanhempi niin mulla niin ikään näkyi ensimmäisimpinä puberteetin alkamisen piirteet ja se ehkä aavistuksen nolotti vähän ja jotkut kiusotteli siitä.

Vierailija
4/4 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän todellisia vaikeuksia on ollut niillä, jotka ovat menneet kouluun vuotta nuorempina kuin muut. Oli aina se nuorin ja pienin vaikka ei osaamattomin eikä kehittymättömin, muut menivät baariin juhlimaan lukioaikoina ja ylioppilasjuhliaan, mutta tämä yksi alaikäinen ei päässyt.