Käyttääkö kukaan enään filmikameraa
Kommentit (13)
Minulla on vielä, otan sillä etenkin mustavalkoisia kuvia. Kyllä m/v-filmiin tulee ihan eri detaljit ja fiilis kuin mihinkään digitaaliseen. Eikä ole mitään hifistelyä, vaan ihan faktaa. Ja sitä paitsi vaikka se pimiötyöskentely tuntuu itsestäkin joskus melko työläältä, niin se on toisaalta jotenkin terapeuttista.
Olen miettinyt että alkaisin taas käyttää, ainakin jonkin verran. Löysin myös lapsuudenkodista vanhan (oletettavasti toimivan) filmikameran, ja tekisi mieli kokeilla sitä. Osittain nostalgiasyistä, kaipaan vanhan ajan harkitsevaa kuvaamista.
Oli se aikaa kun lomareissu piti pärjätä 24 kuvan rullalla 😂
Kyllä käyttää, kehitän myös kuvani itse.
M46, osaaja.
Joku muukin on siis sitä mieltä, että filmikameralla otetuissa mustavalkokuvissa on jotain erityistä. Kun vain saisi toimeksi...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vielä, otan sillä etenkin mustavalkoisia kuvia. Kyllä m/v-filmiin tulee ihan eri detaljit ja fiilis kuin mihinkään digitaaliseen. Eikä ole mitään hifistelyä, vaan ihan faktaa. Ja sitä paitsi vaikka se pimiötyöskentely tuntuu itsestäkin joskus melko työläältä, niin se on toisaalta jotenkin terapeuttista.
Niin, ehkä olisi pitänyt lisätä, että ikää on jo yli 50... Aikanaan isäni opetti kuvaamaan, kehittämään filkat itse ja tekemään omat vedokset kotipimiössä. Eli kai siinä paljon nostalgiaakin on, sen laatueron lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset rahat meni lomalentoon eikä kahta markkaa enää irronnut filmirullaan?
Kuulostaa surkealta lomalta.
Vierailija kirjoitti:
Joku muukin on siis sitä mieltä, että filmikameralla otetuissa mustavalkokuvissa on jotain erityistä. Kun vain saisi toimeksi...
Vinkki: Kameratori.fi
Piirtäähän jotkun ihmiset yhä lyijykynälläkin.
Taide vaatii uhrauksia ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 markalla et saanut filmirullaa. Kuvien kehityskin oli sairaan kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 markalla et saanut filmirullaa. Kuvien kehityskin oli sairaan kallista.
Höpsis! Ei se ollut kallista. Jos olisi ollut kallista niin minullakaan ei olisi tuhansia paperikuvia albumeissa.
En tosin lomaillut ulkomailla joten saatoin olla lopulta sinua varakkaampi :-D
Kellä olisi enääään varaa käyttää?