Microsoftin henkilökunta kyseenalaistaa monimuotoisuuden arvon - "Naiset soveltuvat vähemmän teknisiin tehtäviin"
”Monet naiset eivät yksinkertaisesti sovellu yritysten oravanpyörään niin puhutusti,, ja tämä ei johdu” patriarkasta… ”.
Aika mielenkiintoinen näkemys "diversity" aiheesta.
Microsoft staff are openly questioning the value of diversity
https://qz.com/1598345/microsoft-staff-are-openly-questioning-the-value…
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten älykkyydessä on enemmän hajontaa. Älyköt on microsoftilla ja tyhmät kadulla. Naiset taas tippuvat väliin, mutta eivät pärjää niille älykkäimmille miehille kuin todella harvoin.
Tämä on totta. Miehillä huippuälykkyys on yleisempää vaikka heilläkin tietysti hyvin harvinaista.
Tämä on totta. Silti jokainen Matti ÄO 87 on sitä mieltä, että hän on huippunero ja naiset soveltuvat kahvinkeittoon.
Voi olla totta, että naiset ovat keskimäärin vähemmän kiinostuneita teknisistä jutuista, mutta mitä sitten? Ei se tekninen hype ole sen arvokkaampaa kuin muutkaan asiat tässä maailmassa. Parhaille varmasti maksetaan hyvin, mutta ei se rahakaan kaikille ole mikään ykkösprioriteetti tässä maailmassa. Vaikka se Matti ÄO 87, joka osaa asentaa virustorjunnan koneeseensa koska on melkein nero, niin kuvitteleekin.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on pienet kanan aivot. Eivät he kykene korkean tason ajatteluun.
M25
Mies, 25-vuotias, ei tunne it-alan historiaa.
Kuka oli ensimmäinen matemaatikko, joka teki tietokoneohjelmointia? Kuka kehitti hajaspektriteknologian, joka mahdollistaa langattomat teknologiat kuten Bluetoothin ja Wifin? Kuka kehitti ensimmäisen tietokoneiden ohjelmointikielen (COBOL)?
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten älykkyydessä on enemmän hajontaa. Älyköt on microsoftilla ja tyhmät kadulla. Naiset taas tippuvat väliin, mutta eivät pärjää niille älykkäimmille miehille kuin todella harvoin.
Tämä on totta. Miehillä huippuälykkyys on yleisempää vaikka heilläkin tietysti hyvin harvinaista.
Tämä käsitys on jo vanhentunut.
Luulen että tässä on kyse siitä, minkälaista nykyinen työelämä USA:ssa on. Eli pitkät päivät, vähän lomia eikä että päivähoitoa samalla lailla kuin meillä. Vaikka nainen olisi korkeassa virassa, hänen oletetaan hoitavan lastenhoitohommat ja kotihommat, miesten ei.
Kyse ei ole siis siitä mihin nainen älyllisesti pystyy vaan siihen miten hän ei voi antaa uralle kaikkeaan, koska hänellä ei ole kotona pikkuvaimoa, joka hoitaa kotihommat kuten miehillä.
Eli kyllä tässä patriarkaatti haisee edelleen vahvana.
Anteeksi, mutta näyttö on jo ihan räässä. Tulisikohan Microsoftin älyköt nyt sitten pelastamaan mun tietokoneen?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta näyttö on jo ihan räässä. Tulisikohan Microsoftin älyköt nyt sitten pelastamaan mun tietokoneen?
Ei tarvitsekaan, hoidin jo itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25
Kuka oli ensimmäinen matemaatikko, joka teki tietokoneohjelmointia? Kuka kehitti hajaspektriteknologian, joka mahdollistaa langattomat teknologiat kuten Bluetoothin ja Wifin? Kuka kehitti ensimmäisen tietokoneiden ohjelmointikielen (COBOL)?
Niinpä.
Kerro toki tästä tuntemattomasta suuruudesta? -eri
Tästä syystä ei pidä Perusuomalaistenkaan valita johtoonsa naisia. Miehinen patriarkaatin ylivoima on biologian sanelema juttu. Tajuaahan tän tyhmempikin ja naisista viisaimmat.
Minulla on lähikokemusta muutamasta miehestä. Pomoni ei päästänyt ensimmäistäkään viestiä talosta ulos ellen ollut lukenut ja korjannut hänen virheitään. Ensimmäinen mieheni siirsi kaikki asiat minun hoidettavikseni. Sijoitukset, vakuutukset, budjetit, laskunmaksut, siinä missä siivouksen, ruuanlaiton, lastenhoidon ja pyykkäyksenkin. Toinen mies sai paniikkikohtauksen, jos sille laittoi paperin luettavaksi.
Ihan koulutettua porukkaa olivat nämäkin. Nykyään hoidan vain omia asioitani.
Microsoftin lisäksi saman ongelman kanssa painivat kaikki jenkkien huippuyliopistot.
Siellä tehdään jatkuvasti lisää myönnytyksiä "vähemmistöhakijoille", lähinnä lahjakkaiden aasialaisten opiskelijoiden kustannuksella.
Aasialaisia (ja sen jälkeen valkoisia) kun on ok syrjiä, koska eräät ovat tasa-arvoisempia kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25
Niinpä.
Kerro toki tästä tuntemattomasta suuruudesta? -eri
Mjaah, taitaa tarkoittaa FLOW-MATIC keksijä/kehittäjää Grace Hopperia. FLOW-MATIC oli yksi COBOLin edeltäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tässä on kyse siitä, minkälaista nykyinen työelämä USA:ssa on. Eli pitkät päivät, vähän lomia eikä että päivähoitoa samalla lailla kuin meillä. Vaikka nainen olisi korkeassa virassa, hänen oletetaan hoitavan lastenhoitohommat ja kotihommat, miesten ei.
Kyse ei ole siis siitä mihin nainen älyllisesti pystyy vaan siihen miten hän ei voi antaa uralle kaikkeaan, koska hänellä ei ole kotona pikkuvaimoa, joka hoitaa kotihommat kuten miehillä.
Eli kyllä tässä patriarkaatti haisee edelleen vahvana.
Patriarkaatti joka kovasti suosii naisia? Vai olisko sittenkin biologia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät ole perustaneet maailmassa ensimmäistäkään Microsoftia?
Miesten perustamiin yrityksiin pitää päästä vapaamatkustamaan?
Miksi sinä ansaitsisit vapaamatkustaa yhtään sen enempää? :D Tämä johdonmukaisuuden puute ei koskaan lakkaa huvittamasta.
Hyvä työkalu:
https://translate.google.com
"Oikeuksien tasa-arvo ei merkitse tasa-arvoista tulosta. Minulla voi olla sama tasa-arvoinen kohtelu maailmassa golfkentällä, enkä pääse Tiger Woodsin huutomahdollisuuksiin."
Ei oikein silti oikein mennyt, mutta lähestulkoon. Huutomahdollisuus :D