Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Kasteperinteet eivät enää kiinnosta vanhempia

Vierailija
20.04.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-10742711

Erittäin hyvää ja tervettä kehitystä! Viattomien lasten aivopeseminen jumalakulttien jäseniksi on mielestäni törkeää pahoinpitelyä ja siitä pitäisi rangaista ottamalla lapset pois + 10 vuotta linnaa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jotenkin käsittämätöntä, että lapsi liitetään kirkkoon jonkun ihmeen suvun homeisen kastemekon takia...ei hohhoijaa...herätkää tähän maailmaan!

Vierailija
2/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap... Otahan lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon jäsenmäärä tulee kyllä seuraavan kymmenen vuoden aikana romahtamaan totaalisesti, kun kirkkoon kuulumattomat saavat kirkkoon kuulumattomia lapsia. Elämä voittaa!

Vierailija
4/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vain sitä tietä äkkikuiluun... Ei oikeastaan kiinnosta, miten teille käy. Kiittämättömät maailmankansalaiset omassa tunnossaan. Ei mitään uutta taivaan alöla.

Vierailija
5/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saisi edes joku niitä lapsia...

ps. Lähden tästä just pääsiäisyön messuun.

Vierailija
6/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kun uskovainen anoppini alkoi lässyttää, että kai te pidätte ristiäiset niin sanoin, että pää kiinni ei pidetä yhtään mitään. Ilmoitetaan nimi sitten kun on keksitty ja maistraattiin ilmoitettu. Tässäkin säästää rahaa, hermoja ja aikaa.

Vierailija
7/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kastetouhu on tosiaan naurettavaa kun edes vanhemmat ei ole uskossa, mutta silti pitää vaan lapsi kastaa. En pysty ymmärtämään.

Itse olen uskossa, mutta en usko luterilaiseen käsitykseen kasteesta. Tulin aikuisena uskoon ja silloin vähän harmitti, että minut oli jo kastettu. Se olisi ollut hieno juttu, jos olisin uskovana voinut ottaa sen kasteen vastaan. No en tietenkään mennyt myöskään uudestaan kastettavaksi, en nähnyt siinäkään pointtia.

Omaa lasta ei kastettu, mutta yleissivistyksen vuoksi kävi koulun uskonnontunnit. Riparillekin suostui menemään kun löydettiin riittävän houkuttelevassa paikassa oleva ripari. Mutta pappi ei siellä saarnannut riittävän väkevästi, joten ei nuori sieltä ripariltakaan mitään herätystä saanut. Ei mennyt sitten kasteelle eikä konfirmaatioon. Enkä ole tästä pelihousujani repinyt. Jokainen tekee ratkaisunsa itse, ei vanhemmat.

Minusta kirkon alennustilasta kertoo jo tuo, että edes riparilla ne ei saa nuoria uskoon! Kirkon sanoma alkaa olla niin vesitettyä ettei se jaksa ketään kiinnostaa. Mahtavatko papit edes itsekään olla uskossa?

Vierailija
8/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saisi edes joku niitä lapsia...

ps. Lähden tästä just pääsiäisyön messuun.

Minä menen onnellisena nukkumaan. Ihanaa kun ei tarvitse välittää tippaakaan pääsiäisestä. En enää edes muista miksi sitä vietetään. Evvk.

Vierailija
9/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Suomella on edelleen toivoa. Positiivista kehitystä jatkoksi vaalien aaton Marsun muilutukselle.

Vierailija
10/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää vain sitä tietä äkkikuiluun... Ei oikeastaan kiinnosta, miten teille käy. Kiittämättömät maailmankansalaiset omassa tunnossaan. Ei mitään uutta taivaan alöla.

Ihanan kristilinen asenne. :D Sellaisia te olette. Te uskovaiset. Toivomassa muille pahaa. 

Minä en ole noin ilkeä ja voin kertoa, ettei siellä ole mitään äkkikuilua. Ei taivasta, ei helvettiä, vaan aivan toisenlainen todellisuus. Kannattaisi tutustua joskus hiukan muuhunkin kuin rivipappien soopaan. Osa papeista toki tietää näistä "salaisuuksista" enemmänkin. 

Vierailija
11/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katson tässä omaa vastasyntynyttä tytärtäni niin kyllä pahaa tekee ajatella, että joku omalleen lapselleen valehtelee jotain jostain jeesuksista yms sairailla pelotteluilla aivopesee.

Vierailija
12/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan kristilinen asenne. :D Sellaisia te olette. Te uskovaiset. Toivomassa muille pahaa. 

Minä en ole noin ilkeä ja voin kertoa, ettei siellä ole mitään äkkikuilua. Ei taivasta, ei helvettiä, vaan aivan toisenlainen todellisuus. Kannattaisi tutustua joskus hiukan muuhunkin kuin rivipappien soopaan. Osa papeista toki tietää näistä "salaisuuksista" enemmänkin. 

Jees. Ihania te ateistit. Kaikkien pitäisi automaattisesti toivoa teille kaikkea hyvää.

Vierailija
13/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Suomella on edelleen toivoa. Positiivista kehitystä jatkoksi vaalien aaton Marsun muilutukselle.

Ah, Narsolahko. Kuulemma uusia jippoja takataskussa, kunhan on päästäinen lusittu. Paluu Karinkkatorille on edessä ja ennennäkemättömät mainokset.

Luultavasti koko sakki lukitautuu taas kaappiinsa. 

Vierailija
14/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uutinen että lasten liittäminen uskontokuntiin vähenee.

Huono uutinen että seurakunta patistelee kastamatta jättäneitä kastamaan lapsensa.

Vierailija
15/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jees. Ihania te ateistit. Kaikkien pitäisi automaattisesti toivoa teille kaikkea hyvää.

"Te" ateistit? En minä ole ateisti. Te vaan jauhatte paskaa, koska teille ei ole voitu kertoa asioiden oikeaa laitaa. :D 

Vierailija
16/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uutinen että lasten liittäminen uskontokuntiin vähenee.

Huono uutinen että seurakunta patistelee kastamatta jättäneitä kastamaan lapsensa.

Kirkko pyristelee viimeiseen asti kuin hauki katiskassa. Uskonto nyt vaan ei toimi enää nykymaailmassa.

Vierailija
17/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa tekee ajatella, että jollain pienellä lapsella on noin synkkämielinen vanhempi.

Vierailija
18/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisille luettavaa:

https://cdon.fi/kirjat/yuval-noah-harari/sapiens-40199628

Tuon jälkeen jos vielä uskoo Jeesukseen, niin ok.

Vierailija
19/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Te" ateistit? En minä ole ateisti. Te vaan jauhatte paskaa, koska teille ei ole voitu kertoa asioiden oikeaa laitaa. :D 

Et ole ateisti? Mikä olet? Tiedot pöytään, niin voidaan jatkaa.

Ja "te" löytyy näköjään sinunkin käsitteistöstä, joten miten tarkalleen olet parempi?

Vierailija
20/54 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen, kuinka joku voi olla uskomatta jumaluuteen. Maailma on niin ällistyttävän hieno systeemi (ellei ihminen olis pilaamassa), henki kulkee, energiat virtaa, sielusta sieluhun laulu soi.

Omille lapsille järjestettiin itsestäänselvyytenä ristiäiset, vaikkei me mitään kirkossakävijöitä ollakaan. Ei haittaa ollenkaan, että lapsi voi halutessaan pyytää taivaasta apua. Itsekin olen sitä saanut, ja siitä kiittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä