Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus meinannut kuolla? Mikä on vaarallisin tilanne, jossa olet ollut?

Vierailija
20.04.2019 |

Tilanne, onnettomuus, sairaus? Miten tilanne eteni ja vaikuttiko tapaus elämääsi pysyvämmin?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen meinannut kuolla useammankin kerran. Kaksi kertaa sairaala on pelastanut henkeni ja pari muuta kertaa olisin luultavasti kuollut ilman antibiootteja. Kiitos vain kaikille jotka työskentelevät terveydenhuoltoalalla.

Vierailija
42/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksen jälkeen massiivinen 9 litran verenvuoto. Pahat repeämät ja hyytymistekijät menivät sekaisin. Hemoglobiini alle 40.

Ok. Naisessa on noin neljä litraa verta.

Hätätilanteessa ihmiseen kaadetaan litratolkulla verituotteita ja nesteitä, joten kokonaisvuotomäärä voi hyvinkin olla isompi kuin ihmisen koko normaali verivolyymi (joka on myös raskauden aikana normaalistikin isompi kuin muuten).

Ottamatta nyt kantaa siihen, muistiko ekan viestin kirjoittama tyyppi litramäärän oikein vai ei. Mutta synnytys on kyllä aika potentiaalinen tilanne tällaiseen vuotomäärään. Esim. jos istukka irtoaa vain osin tai repeää eikä kohtu lähde normaalisti supistumaan vauvan tultua ulos, niin se vuotaa kuin fahn, se on jotain ihan tolkutonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaadoin kookasta, muotopuolta mäntyä ja konkeloksihan se meni.

Katsoin muka turvallisen paikan, josta aioin tehdä pikku viillon puuhuun, jonka varassa mänty on.

Kun puu alkaisi antaa periksi, siirtyisin kauemmaksi.

Ensimmäisestä moottorisahan kosketuksesta mäntyä kannatteleva koivu räjähti sälöiksi ja mänty putosi samalla pyörähtäen.

Säärären paksuinen oksa heitti kypärän päästäni ja sahan kädestäni ja sylintäyteinen runko jysähti puolen metrin päähän minusta.

En saanut naarmuakaan.

Vierailija
44/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Katsoin muka turvallisen paikan, josta aioin tehdä pikku viillon puuhuun, jonka varassa mänty on.

Ensimmäisestä moottorisahan kosketuksesta mäntyä kannatteleva koivu räjähti sälöiksi ja mänty putosi samalla pyörähtäen.

Säärären paksuinen oksa heitti kypärän päästäni ja sahan kädestäni ja sylintäyteinen runko jysähti puolen metrin päähän minusta.

En saanut naarmuakaan.

Perhana, siinä on ollut onni matkassa

Vierailija
45/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Teininä kävelin pe-iltana kaupungilta kotiin kun viereen pysähtyi auto josta huikkasi nimeni tuttu tyttö, luokkakaverini ja tarjosi kyytiä. Suostuin, koska oli kylmä ja matkaa jonkun verran. Vasta autossa tajusin että kuski, tytön poikakaveri oli kännisä ja varmaan vetänyt muutakin. Ylinopeutta mentiin ja kuski vain ärsyyntyi kun huusin että hiljennä ! Lopulta veti jalkakäytävälle ja R-kioskin seinään, onneksi nousu jalkakäytävälle oli hidastanut vauhtia.  Kaveri sai otsaan verisen haavan ja  poikakaveri loukkasi jalkansa, itse selvisin mustelmilla ja säikähdyksellä.  

- 

Vierailija
46/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

En saanut naarmuakaan.

Perhana, siinä on ollut onni matkassa

Niin oli, opetti useammankin asian, joka voi konkelon laukaisussa mennä pieleen.

Vierailija
47/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rullaluistellessa oli muutama läheltä piti tilanne kovassa vauhdissa, eikä tietenkään mitään suojia. Nykyään en enää edes uskaltaisi.

Vierailija
48/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottiallergia: aloin nuokkua ja keuhkot täyttyivät nesteellä. Ensiavussa saivat kuntoon.

Vierailija
49/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkärini osoitti minua barettalla otsaan. Ja on totta.

Vierailija
50/69 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tukehtua 10-vuotiaana. Äiti pelasti Heimlichin otteella.

Vierailija
51/69 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kk ikäisenä vauvana jouduin sairaalaan kun sain jonkun tulehduksen.  Sain siihen penisilliiniä ja tulehdus vain jatkui ja kuume nousi ja alkoi tulla rokkoja.  Hoitajat hälytti yöllä lääkärin, joka tuli ja kielsi heti penisilliinin käytön.  Hän tajusi heti että kyse oli penisilliinimyrkytyksestä.  Olen sille vahvasti allerginen.

Teini-iässä sain angiinan ja menin yksin lääkäriin eikä vanhemmat enää tietenkään muistaneet koko juttua.  Sain penisilliinikuurin ja jumankekka miten sairaaksi tulin.  Olin seuraavana päivänä joka puolelta haavaisen ihottuman peitossa, kuume korkealle ja vasta sitten äiti muisti sen, että lääkäri oli kehottanut vanhempia aina muistamaan tämän penisilliiniallergian.   Onneksi nousi se ihottuma, muuten olisin saattanut kuolla.  Ihottuma on ensimmäinen merkki allergian olemassaolosta.

Aikuisena olin sairaalassa ja sain tiputuksessa synteettistä penisilliiniä.  Protestoin sitä vastaan, mutta kuulemma sitä voi antaa allegikoillekin.  No sitten alkoi tulla ihottumaa, ja tippa otettiin pois vähin äänin, mitään ei minulle sanottu eikä tippaakaan enää laitettu.  Kotiin lähtiessäni sain mukaani lääkereseptin ja kun hain sen apteekista, niin eikös se ollut samannimistä, minkä luin sen tippapullon kyljestä sairaalassa.  Soitin osastolle, ja pyysin eri lääkettä.  Vastaus oli, että kyllä sitä voi tabletteina antaa.  Kokeilin sitten yhden päivän ja käsivarret ja kaula alkoi punoittaa tutulla tavalla.  Siihen jäi se lääke. 

Voi olla niin, että jos haluaisin tehdä itsarin, niin penisilliinillä sen voisin tehdä kätevästi, mutta ehkä aika tuskallisesti kuitenkin.  

Vierailija
52/69 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tuohon vielä, että kun kirjoitin, että ihottuma on ensimmäinen merkki allergiasta, niin tarkoitan tällaista lääkeallergiaa, joka minulla siis on (Olen allerginen monille muillekin antibiooteille).  

Tietenkin on olemassa muita allergioita, joissa ei mitään ihottumaa tule.  Esim. minulla on myös kissa-allergia, joka aiheuttaa silmätulehdusta ja nuhaa.  Mitään ihottumaa en siitä saa.  Tosin en tiedä, miten pitkälle se menisi, jos en vain poistuisi kissan vaikutuspiiristä, tulisiko iho-oireitakin lopulta, en tiedä.  Mutta siinä ensimmäinen oire on silmätulehdus.

Vierailija
53/69 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin saunasta ja alin porras oli mätä ja hajos mun alta. Kaaduin ovenkarmia päin ja keräilin itseäni muutaman minuutin lattialta kun en saanut jalalle painoa. Sanoin työkaverille tästä ja olin iloinen, ettei mun jalka murtunut. Työkaveri siihen sitten, että niin. Olisit tyytyväinen ettei sulta lähtenyt henki, kun olisit voinut lyödä pääs kiukaaseen tai mennä lasiovesta läpi.

Vierailija
54/69 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hyvin lähellä hukkumista, koira painoi pinnan alle uidessa kerta toisensa jälkeen (nuori innokas koira, joka kai luuli että vedessäkin voi leikkiä)

Yksi hirvikolari, varmaan sentistä kiinni ettei hirvi kaatunut auton päälle eikä eteen vaan lysähti sivuun.

Muutama muu ”läheltä piti” tilanne liikenteessä ja veneillessä

Vierailija
55/69 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodolla tarkoitetaan yhteenlaskettua määrää. Eli potilas saa leikkauksen/hoidon yhteydessä verta, mutta se vuotaa pois.

Vierailija
56/69 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkuminen ei ollut kaukana uimareissulla Öölannissa.

Vierailija
57/69 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipalossa: lääkärien mukaan häkää niin paljon veressä että hengenveto olis riittänyt.

Tulehtunut appendix.

Moottoripyörällä lipat 120 km tuntivauhdista.

Sitten on ollut lukuisia läheltä piti- tilanteita, mutta mulla onkin bensaa suonissa.

Vierailija
58/69 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain synnytyksen jälkeen massiivisen veren vuodon ja menetin 15 litraa verta.

Verta ja verivalmisteita tiputettiin koko ajan käsivarresta sisään ja toisesta kohtaan vuosin verta ulos.

Tarpeeksi paljon kun vuotaa niin ihmisen hyytymistekijät lakkaavat toimimasta ja verenvuotoa on hankala saada loppumaan.

Oma vointi romahti täysin ja teho-osastolla tuli vietettyä viisi päivää.

Vierailija
59/69 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin, mutta en viitsinytkään.

Vierailija
60/69 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme