Mun teini vihaa mua - kohtalotovereita?
Vertaistukea?
T. Keski-ikäinen ydinperheen (paska)äiti
Kommentit (10)
Sama täällä. Teen kaiken väärin ja saan teinin ärsyyntymään jo pelkällä olemassaolollani. Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän kuuluu ikään. Olet vain läsnä, älä ota sitä henkilökohtaisesti. Menee aikoinaan ohi.
Oi, lähdin haukkaamaan happea ulos. Mitä tahansa sanon tai teen, olen kamala. Ja kaikki hänen ongelmat johtuu minusta. Tosi raskasta kuulla, koska en tosiaankaan ole täydellinen - kuka olisi? Olen aina ollut läsnä, huolehtinut, kuunnellut, kuskannut. Ja nyt kuulemma en oo tukenut ikinä ja siksi hän ei usko itseensä. Raskasta olla (kahden) teinin äiti!! Toivottavasti tosiaankin menee ohi joskus!
Ap
Tiedän mitä se on. Nuorempi on sijoitettuna koska ei tultu toimeen ollenkaan. Kauhulla odotan kesää kun pääsee sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mitä se on. Nuorempi on sijoitettuna koska ei tultu toimeen ollenkaan. Kauhulla odotan kesää kun pääsee sieltä pois.
Tsempit sulle! Varmasti tosi raskas tilanne. Toivottavasti asiat helpottuvat teillä!
Ap
Kaksi teiniä meilläkin.
Kokenut tuon saman.
Kuopus oikein etsi minut ja silmät leimusi vihasta että ja kysyi sanoitko jotain???
Mua pelotti ja meni kyllä äkkiä ohi tuo vaihe.
Syy oli aina mussa tai isässä, yleensä mussa.
Nyt 15 vuotta ja on jo rauhoittunut.
Hormoonit hyrrää ja viha irroittaa äidistä.
Kaikki ei tuollaisia ole mutta toiset on.
Parasta että kohta tää on ohi.
Samanlainen minäkin olen että aina auttanut poikiani. Sanoisin että mitä pahemmin kiinni äidissä niin sitä pahemmin reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän kuuluu ikään. Olet vain läsnä, älä ota sitä henkilökohtaisesti. Menee aikoinaan ohi.
Mitä tahansa sanon tai teen, olen kamala. Ja kaikki hänen ongelmat johtuu minusta. Tosi raskasta kuulla, koska en tosiaankaan ole täydellinen - kuka olisi? Olen aina ollut läsnä, huolehtinut, kuunnellut, kuskannut. Ja nyt kuulemma en oo tukenut ikinä ja siksi hän ei usko itseensä.
Ap
Okei, marttyyriäiti. Kaikkeni olen tehnyt mutta mikään ei riitä, nyyh nyyh. Etkö yhtään tunne murrosikäisen tunne-elämää? Tuota se saattaa monella olla, älä mene draamaan mukaan. Sitähän se just haluaa että sä otat henkilökohtaisesti, älä ole naiivi.
Kuitenkin rankkaa aikaa äidille vaikka kuinka tietäisi että kuuluu ikään.
Onnellinen että en tehnyt kolmatta lasta.
Kaikki teinit vihaavat vanhempiaan.
Itse olen ottanut asian huumorilla. Kyllä se siitä tasaantuu kun vähän kasvaa. Nyt on tosin alkanut vihaamaan isäänsä enemmän kun on huomannut että minulta ei saa kuin korkeintaan huvittuneen reaktion ovien paiskomisellaan.