Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aivosi ilmoittaa sinun olevasi mies/nainen

Vierailija
20.04.2019 |

Ilmaiseeko aivosi sinulle sukupuolen, jolla identifioit itsesi mieheksi tai naiseksi?

Jos aivosi ei tunnusta sukupuolta, olet todennäköisesti muu -sukupuolinen.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne oo hormoonit jotka ilmottelee. 

Vierailija
42/47 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kikkeli osoittaa miehisyyteni stondaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyväänen aika ! Sehän on itsestään selvyys ! !

Vierailija
44/47 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo kyllä koskaan miettinyt ees koko asiaa. Oon vaan mies ja that's it. Tuntuu jotenkin niin oudolta se että päässä pyöris ajatuksia siitä et mitä sukupuolta olen.

Vierailija
45/47 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en olekaan ymmärtänyt, että miten muunsukupuolisilla ja transihmisillä se sukupuolen kokemus voi olla niin voimakas?

Tulee vain mieleen, että eikö se ole aika ahdasta lokerointiajattelua, että jos esimerkiksi tuntee olevansa mies mutta näyttää naiselta, niin pitää leikata tissit irti ja tehdä kaikkensa, jotta näyttäisi keskivertoihmisten (muiden) silmissä siltä, miltä yhteiskunnassa on ko. sukupuolen edustajan määritelty näyttävän...? Ja silti samaan aikaan voi olla vaikka mies, jolla ei ole mitää sukupuoliristiriitaa, mutta jolle kasvaa tissit jostain hormonaalisesta syystä. Eivätkä ne tissit silti tee hänestä sen vähempää miestä. Ja samalla myös toitotetaan, että pitäisi hyväksyä erilaisuus, vaikka itse ei voida hyväksyä sitä ettei kroppa ole tietynlainen.

Siis jos nyt olet biologisesti nainen, mutta jotenkin koet olevasi mies (miten? minä en koe olevani yhtään mitään sukupuolta, vaikka olen nainen), niin miksi et voi sitten olla mies jolla on naisen kroppa? Miksi sitä kroppaa pitää inhota?

Vierailija
46/47 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en olekaan ymmärtänyt, että miten muunsukupuolisilla ja transihmisillä se sukupuolen kokemus voi olla niin voimakas?

Tulee vain mieleen, että eikö se ole aika ahdasta lokerointiajattelua, että jos esimerkiksi tuntee olevansa mies mutta näyttää naiselta, niin pitää leikata tissit irti ja tehdä kaikkensa, jotta näyttäisi keskivertoihmisten (muiden) silmissä siltä, miltä yhteiskunnassa on ko. sukupuolen edustajan määritelty näyttävän...? Ja silti samaan aikaan voi olla vaikka mies, jolla ei ole mitää sukupuoliristiriitaa, mutta jolle kasvaa tissit jostain hormonaalisesta syystä. Eivätkä ne tissit silti tee hänestä sen vähempää miestä. Ja samalla myös toitotetaan, että pitäisi hyväksyä erilaisuus, vaikka itse ei voida hyväksyä sitä ettei kroppa ole tietynlainen.

Siis jos nyt olet biologisesti nainen, mutta jotenkin koet olevasi mies (miten? minä en koe olevani yhtään mitään sukupuolta, vaikka olen nainen), niin miksi et voi sitten olla mies jolla on naisen kroppa? Miksi sitä kroppaa pitää inhota?

Eihän cis-sukupuolisten tarvitsekaan kokea sitä omaa sukupuoltaan mitenkään. Ei se tunnu erityisesti miltään. On vain huomaamaton harmonia ja yhteys omaan kehoon ja sen määräämään sukupuoleen. Ei siinä tarvita mitään ylimääräistä sisäistä naiseuden tai mieheyden kokemusta.

Minäkään en varmaan olisi koskaan miettinyt sukupuoltani kovin paljon, ellen olisi hormoniongelmien takia saanut ulkoisia miehisiä piirteitä ja vihanut peilikuvaani sen takia, etten näytä omalta sukupuoleltani. Naisena ei tunnu kivalta katsoa aataminomenaa, leveitä hartioita ja muita piirteitä, jotka saavat tuntemaan, että melkein peilissä katsoisi mies enkä minä.

Ei naiseus tunnu erityisesti miltään, mutta mieheys tuntuisi väärältä.

Vierailija
47/47 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea vastaus lienee, että ei mitenkään. Aivot eivät määrittele sukupuolta.

Siksi ihmettelenkin, että millä loogisella päättelykyvyllä joku on tullut kovaan ääneen siihen lopputulokseen ajatteluprosessin kautta että on oikeasti nainen, mies tai kerbiili. Kuulostaa mielenvikaiselta, jos kukaan ei pysty todistamaan aivojen määrittävän sukupuolta.

Olen samaa mieltä. Mutta nythän annetaan selvästi ymmärtää, että tällä hetkellä aivot muka määrittäisivät sukupuolen. Hämmentävää kyllä.

Olet ymmärtänyt väärin. Transsukupuolessa on kyse voimakkaasta kehodysforiasta, jonka paras ja toimivin hoitomuoto on kehon muuttaminen näyttämään mahdollisimman vastakkaiselta sukupuolelta.

Eihän cis-sukupuolisen (ns. normaalin ihmisen jos teidän määritelmiänne käytetään) tarvitse koskaan pysähtyä miettimään että olenko mies vai nainen. On kuitenkin olemassa - aina ollut ja tulee olemaan - ihmisiä, jotka todella kokevat että heidän kuuluisi olla fyysisesti eri sukupuolta. Ihan kuten on olemassa ihmisiä, jotka kiinnostuvat seksuaalisesti ja romanttisesti samasta sukupuolesta. Ennen uskottiin, että heidätkin voitaisiin korjata terapialla, eikä antamalla heidän elää niin kuin itse haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi