Mitä teillä ruoaksi tänään?
Itsellä tosi raskas olo, kanakeittoa aattelin, mutta en tiedä jaksanko tehdä...
On tullut syötyä ihan liikaa ja äsken vielä eilen tekemääni aprikoosijuustokakkua.
Huomenna olisi lihapataa eli raskasta sekin.
Kommentit (61)
Näistä lampaista... myöntääkö kukaan rehellisesti että syödään, koska on jotenkin tapana, ei siksi että on hyvää?
Itse en ole kai lammasta syönyt kuin kerran eläissäni jossain sopassa, ja perheenjäseneni eivät kai ole koskaan. Nyt vähän kävi mielessä olisiko raskinut palan ostaa, niin olisi sekin kokeiltu.
Onko sen arvoista vai kannattaako pysytellä possun kasslerissa ja persauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Näistä lampaista... myöntääkö kukaan rehellisesti että syödään, koska on jotenkin tapana, ei siksi että on hyvää?
Itse en ole kai lammasta syönyt kuin kerran eläissäni jossain sopassa, ja perheenjäseneni eivät kai ole koskaan. Nyt vähän kävi mielessä olisiko raskinut palan ostaa, niin olisi sekin kokeiltu.
Onko sen arvoista vai kannattaako pysytellä possun kasslerissa ja persauksessa?
Makuasioita. Karitsan kare on parasta lihaa mitä tiedän. Lampaan liha (esim viulu) sen sijaan ei ole mielestäni kovin hyvää. Liian sitkeää makuuni. Jos päätät kokeilla niin aloittaisin karitsalla.
Lammas ja erityisesti karitsa on todella hyvää! Meillä ainakin syödään ympäri vuoden eri tavoin valmistettuna.
Kokolihaa, erilaisia lihapullia, liha-makaronilaatikko on ihan mahtavaa! Suosittelen!
Lounaaksi eilistä lasagnea vihersalaatin kanssa. Kohta kun olen hakenut tyttären kaveriltaan laitetaan tortilloja erilaisilla täytteillä. Illalla vielä herkkuttelua sipseillä ja irtareilla, juomana cokista.
Hummeria, keitin ja halkaisin kahtia, päälle rapu-oliivitäytettä ja tuoreita sitruunaviipaleita. Maistui.
Me syödään lammasta todella usein, hyvä liha kun sen osaa valmistaa.
Broilerleikkeitä lempeän tulisella paprikasalsalla, appelsiiniriisiä ja jälkkäriksi rommilla liekitetty bananasplit mämmillä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lammas "kuuluu" vasta pääsiäissunnuntain pöytään.
Pitkä perjantaina kalaa tai kasviksia, lauantaina jotain tavallista lauantairuokaa ja pääsiäissunnuntaina lammasta.
Jokaisella perheellä on omat perinteet!
Meillä ei perinteitä lampaan suhteen. Tänään oli lammasta uunissa, huomenna valkosipuliyrttiöljyllä maustettuna paistamme lammasta pannulla. Pitäisi syödä lammasta useammin, tuli taas todettua. Itsetehty Bearnise ja valkosipuliperunat lampaan oheen huomenna.
Lounaalla liha-papupata ja keitetyt perunat+salaatti.
Iltapalana libanonilaisia ohuita leipiä tsatzikin ja hummuksen kera.huomenna karitsan ulkofileetä, valkosipuli- ja minttuista creme fraichea ja fetasalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Surkeita ruokia syötte.
No mitäs sinä syöt?
ihan vaan itse tehtyä makaroonilaatikkoa, maistuu kaikille. viimeksi syöty sitä kuukausi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeita ruokia syötte.
No mitäs sinä syöt?
Samaa olin tulossa kysymään :D:D
Lohifetasalaattia ja illalla teemme täytetyt ciabatat (tonnikala, tomaatti, metukka, ananas, homejuusto, ja juustoraaste). Ei nyt niin kevyttä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeita ruokia syötte.
No mitäs sinä syöt?
Mestarin kanakeittoa!
Pinaattikeittoa ja keitettyjä kananmunia
Lammasta, kermaperunoita, salaatti, keitettyjä kanamunia ja keitettyjä porkkanoita.
Kahvin kanssa rahkapiirakkaa ja illemmalla kanakeittoa. Tänään käydään ostamassa siihen ainekset.
Nakkisoppaa paremmasta nakista höystettynä tuoreella persiljalla ja seuraksi itsetehtyjä lämpimiä sämpylöitä. Syödään voin kanssa tietenkin.
Meillä lammas "kuuluu" vasta pääsiäissunnuntain pöytään.
Pitkä perjantaina kalaa tai kasviksia, lauantaina jotain tavallista lauantairuokaa ja pääsiäissunnuntaina lammasta.
Jokaisella perheellä on omat perinteet!